Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kol
Vad jag har läst så ska det vara riktigt bra skärmar men man ska köpe den med utan tempered glass.
"med utan" ... helskön meningsbyggnad

(inget illa ment!)
Citat:
kol
2700:- för en skärm med 2560x1440 och S-IPS panel är oslagbart.
Absolut! Fast hur är det, kan det inte bli moms/tull på det sen? ... plus att man har ju inga garantier.
Citat:
IceDread
Det som gör den riktigt intressant är ju 85 Hz och 100 Hz möjligheter, det finns ju inga stora skärmar med den hastigheten.
Riktigt spännande och klart positivt att skärmen klarar det, fast jag undrar hur stor skillnad det egentligen ger, när själva responstiden på panelen ska vara ganska långsam av vad jag läste på hardocp. (ToastyX jämförde med en 14ms NEC-panel)
Citat:
RPGWiZaRD
100Hz med S-IPS? Låter ju riktigt riktigt grymt. Nästan så man blir sugen (dock behövs åtminstone en Kepler GK104 uppgradering förrän det vore lönsamt för min del). ^^ Undrar vad den gör vid 1920x1080? 120Hz? Ifall den klarar ännu högre hertz vid 1920x1080 hade jag personligen använt den uppösningen hellre.
Skärmen har ingen scaler alls, så du måste se till att skalningen sker på grafikkortet... Och det innebär nog att vad man än väljer så måste grafikkortet skicka en 2560x1440 signal till skärmen.
Och att köra skärmen i icke-native läge hela tiden är väl kanske inte snyggaste lösningen: Brukar inte bli så vackert för skrivbordsarbete iallafall, även om nog problemet är mindre på en sån här högupplöst skärm.