Citat:
Ursprungligen inskrivet av
mr_svahn
Var rekommenderar ni att man ska köpa en Crossover 27q? Finns det någon som pröjsar frakten tillbaka om skärmen skulle vara DOA? Jag kan leva med några få defekta/döda pixlar men är skiten sprucken blir det genast lite värre...
Har kollat på dcsamsungmall
http://www.ebay.com/itm/CROSSOVER-27...t_12038wt_1163
Han skriver
"If it is D.O.A. You can return and get refund or re-send within 14 days with our cost." Hur ska jag tolka det?
Samt accesorieswhole
http://www.ebay.com/itm/CROSSOVER-27...t_12695wt_1163
Han skriver
"Understanding our pixel warranty policy
Dead Pixel : 0 allowed / Stuck Pixel : 2 maximum"
Jag läste om någon som fick en DOA och fick skicka tillbaks skärmen. Men i det fallet fick de de själva stå för returfrakten, när sedan säljaren fått skärmen och konstaterat problemet, så skickades en ny skärm.
Jag tolkar det som att
dcsamsungmall står för returfrakten om DOA. Men jag vet som sagt inte.
Får kanske stå för returfrakten till att börja med i alla fall, och sedan betalar de tillbaks frakten till dig när de fått/kontrollerat skärmen.
Kan ju alltid kontakta säljaren och höra innan du köper.
Något som oxå är intressant är hur välemballerat paketet är när det skickas.
Detta verkar skilja sig från säljare till säljare, och även från gång till gång tydligen.
ta_planet som i övrigt verkar ha bra omdömen verkar många gånger bara skicka i originallådan, vilket är fint om paketet hanteras som det ska.
Jag vill ha bubbelplast runt min kartong om möjligt. Kanske går att önska om man skickar ett meddelande..
Jag funderar på
green-sum,
ta_planet eller
dcsamsungmall när jag ska köpa min. (vad det nu blir för någon modell)
Det är väl de tre som jag läst mest om på ex OCN.
Vet att många på andra utländska forum köpt utav
red_cap och tycker det funkade bra oxå.
Men ska man gå rent procentuellt så är red_cap sämre. hehe.
Gällande
accesorieswhole så har jag faktiskt inte läst/hört om någon som köpt skärm utav denna säljare. Procentuellt ser det bra ut. Men hur många utav omdömena gäller skärmar? Hur bra emballerar säljaren osv osv. Jag personligen hoppar denna säljare till förmån för någon utav de tre ovan.
Citat:
enroth
Det kan också ses som en fördel att inte ha scaler/osd eftersom man slipper en del input lag på det sättet...
Jo. För och nackdelar som sagt. =) Tycker 500 dollar blir i saftigaste laget att gambla om också.
Citat:
Dreas89
Som jag har förstått det ska man vara glad om man hittar några få döda pixlar då detta mycket väl kan ligga till grund för deras klassificering av panelen. Man bör således inte ha några större problem med bleeding och annat, eller ja, risken för döda pixlar + bleeding är lägre än risken att skärmen bleeding. Ja, logiskt men någon kanske ser vad jag syftar på.
Visst måste det vara så. Det tror iaf jag oxå. Det är A- paneler som inte säljs i ex Apples skärmar osv utav en anledning. De klarade inte testet och har därför någon defekt. Mig personligen tar jag hellre någon död pixel än extrem bleeding osv. Så vill man verkligen köpa perfect pixel i sånt fall? (som vissa auktioner har)
Vet iofs personer som ändå fått döda pixlar trots "perfect pixel" i auktionen. Det är ingen garanti ändå.
Det som kanske är bra med perfect pixel är att skärmen testas så man vet den fungerar iaf (ingen DOA).
Finns ju annars auktioner som kostar lite extra med tilläggstexten WORKING OK.
(nu jinxar jag min framtida order och får en hel rad blinkande pixlar innan skärmen lägger av helt och dör)
Tyst Tobbe. Tyst.