Verktyg Visningsval
2012-05-15, 09:56   #601

Zidious G

Medlem

Zidious Gs avatar

Plats: Jönköping

Registrerad: feb 2011

Nu har jag beställt en Crossover-skärm. Let the nagelbitande begin!!!!
Zidious G är inte uppkopplad
2012-05-15, 21:34   #602

Nimloths

Medlem

Nimlothss avatar

Plats: Bäckefors

Registrerad: maj 2011

Jag la precis en beställning på en Crossover ifrån Green-sum, får hoppas på en någolunda snabb leverans och utan tull problem
<MK Asus CROSSHAIR IVFORMULA 890FX - Corsair SSD- Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE QC - AMD Phenom2 X6 3.2GHz BE- XFX Radeon HD6950 2GB CF - Corsair H50-Corsair AX 750W Gold-SIlverstone FT02 - CROSSOVER LED 27" S-IPS 2560x1440 >
Nimloths är inte uppkopplad
2012-05-15, 21:41   #603

Dreas89

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nimloths Visa inlägg
Jag la precis en beställning på en Crossover ifrån Green-sum, får hoppas på en någolunda snabb leverans och utan tull problem
Jag fick betala 304kr i tullavgift på min Catleap. Iofs tror jag att han hade satt värdet till 150 dollar.
Dreas89 är uppkopplad nu
2012-05-16, 01:12   #604

gammarayburst

Medlem

gammaraybursts avatar

Plats: Åkersberga

Registrerad: jul 2004

FAN! Nu vart det en (impuls) beställning på Achieva Shimian, 299 dollars av dream-seller gick det på. Gick in och tittade och ville mest kolla vad det skulle gå på i svenska kronor, så jag klicka på buy now och sen på nån jävla knapp där det stod "commit to buying" eller något liknande som jag uppenbarligen inte reflekterade vad det innebar eftersom jag klickade. Hur som visade det sig att jag nu köpt fanskapet och var tvungen att betala

Aja en 27" IPS för 2200kr (+några hundra i tull troligtvs, men fortfarande sjukt billigt) känns väl inte helt fel ändå Fyfan vad ängslig jag är nu dock, ska bli sjukt spännande! Kommer garanterat lägga upp lite bilder såfort jag fått hem den!

Nu får vi se vem som får sin skärm först grabbar!

EDIT: Min största oro (förrutom att skärmen ska vara doa/potatismos eller har en miljard döda pixlar) är färgtempen, hoppas verkligen den är någorlunda balanserad!

Senast redigerad av gammarayburst 2012-05-16 klockan 01:19.
2012-05-16, 05:11   #605

xOnium

Medlem

Plats: Mölndal

Registrerad: okt 2004

Tänkte meddela att jag idag fick ett brev från FedEx med krav på inbetalning av MOMS för mitt köp av en Crossover!
De vill ha 731kr moms och 100kr förskottsavgift(!?) WTF
Så för er som tror att man klarar sig bara för det inte krävs någon moms direkt vid leveransen, det kan komma senare!
xOnium är inte uppkopplad
2012-05-16, 07:41   #606

Nimloths

Medlem

Nimlothss avatar

Plats: Bäckefors

Registrerad: maj 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dreas89 Visa inlägg
Jag fick betala 304kr i tullavgift på min Catleap. Iofs tror jag att han hade satt värdet till 150 dollar.

låter ju inte så farligt, men det är detta jag är lite osäker på, om jag nu måste betala tullavgift, hur får jag reda på detta? ringer dem upp mig? haha har inget koll, aldrig beställt utomlands förut

/Linus
<MK Asus CROSSHAIR IVFORMULA 890FX - Corsair SSD- Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE QC - AMD Phenom2 X6 3.2GHz BE- XFX Radeon HD6950 2GB CF - Corsair H50-Corsair AX 750W Gold-SIlverstone FT02 - CROSSOVER LED 27" S-IPS 2560x1440 >
Nimloths är inte uppkopplad
2012-05-16, 08:50   #607

Zidious G

Medlem

Zidious Gs avatar

Beställde igår från greensum men det står fortfarande awaiting feedback på ebay. Hur länge tar det innan han skickar. Och borde man inte få nåt mail eller nåt med tack för köpet eller nåt annat så man vet att det har fungerat?
2012-05-16, 09:07   #608

Dreas89

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nimloths Visa inlägg
låter ju inte så farligt, men det är detta jag är lite osäker på, om jag nu måste betala tullavgift, hur får jag reda på detta? ringer dem upp mig? haha har inget koll, aldrig beställt utomlands förut

/Linus
Jag fick en faktura med paketet. Fedex skickar ut faktura i efterhand.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zidious G Visa inlägg
Beställde igår från greensum men det står fortfarande awaiting feedback på ebay. Hur länge tar det innan han skickar. Och borde man inte få nåt mail eller nåt med tack för köpet eller nåt annat så man vet att det har fungerat?
Vill inte oroa dig men kollar man 120hz.net så verkar det vara något problem med leveranserna av iaf skärmarna med 2B PCB. Kanske rör fler skärmar.
Dreas89 är uppkopplad nu
2012-05-16, 09:59   #609

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Plats: Whimsyshire

Registrerad: nov 2011

Nån som vet vad skillnaden är på "Shimian-QH270-IPSB" och "Shimian-QH270-Lite"? Jag funderar på att köpa den billigare varianten.

http://www.ebay.com/itm/ACHIEVA-Shim...t_11495wt_1270

http://www.ebay.com/itm/New-ACHIEVA-...t_12792wt_1102
2012-05-16, 10:38   #610

Zidious G

Medlem

Zidious Gs avatar

En har tempered glass, den andra inte.
2012-05-16, 12:03   #611

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Citat:
En har tempered glass, den andra inte.
Okej, tack. Vem har den billigaste skärmen som har tempered glass samt perfect pixel garanti? Modellen spelar ingen roll, alla är ju samma

Edit: Tror ni att går att kontakta green-sum och få en sån här skärm med perfect pixel? http://www.ebay.com/itm/New-ACHIEVA-...t_12792wt_1163
2012-05-16, 12:25   #612

Dreas89

Medlem

Varför vill du ha tempered glas?
Dreas89 är uppkopplad nu
2012-05-16, 18:03   #613

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dreas89 Visa inlägg
Varför vill du ha tempered glas?
Haha ingen aning faktiskt Vad är det? Och varför skulle jag inte vilja ha det?
2012-05-16, 18:15   #614

loefet

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2003

Citat:
Verkar inte som om han har skickat ännu, är den andra ikonen markerar för "shipped", sen borde du fått ett "Tracking Number" om det är skickat. Det tog ett par dagar när jag beställde, skickade en förfrågan till honom om han hade skickat den efter ett par dagar och då skickade han den...
loefet är inte uppkopplad
2012-05-16, 19:06   #615

twebbas

Medlem

Registrerad: jun 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mr_svahn Visa inlägg
Ett glas framför som gör skärmen till viss del lik ex Apples skärmar. Tips. Läs tråden.
twebbas är inte uppkopplad
2012-05-16, 19:53   #616

Amiroo

Medlem

Plats: Haninge

Registrerad: aug 2009

Citat:
Köp den utan glas om du inte har barn som petar på skärmen.... Den med glas så finns det risk (hänt många) att den levereras med damm bakom. Förövrigt så sabbar glaset bara kvaliten på bilden.
2012-05-17, 00:59   #617

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Amiroo Visa inlägg
Köp den utan glas om du inte har barn som petar på skärmen.... Den med glas så finns det risk (hänt många) att den levereras med damm bakom. Förövrigt så sabbar glaset bara kvaliten på bilden.
Haha nja barn har jag inte planerat de närmast 10 åren Nån som köpt från red-cap? Hur packade han, hur lång leveranstid?
2012-05-17, 07:15   #618

twebbas

Medlem

Citat:
Haha nja barn har jag inte planerat de närmast 10 åren Nån som köpt från red-cap? Hur packade han, hur lång leveranstid?
Jag har handlat utav Red-Cap. Fick dock ingen skärm så jag kan inte uttala mig om detta. Läs tråden.. typ en sida bak. Läs även på OCN, där skärmarna/säljarna diskuteras.

Senast redigerad av twebbas 2012-05-17 klockan 07:36.
2012-05-17, 08:03   #619

Zidious G

Medlem

Zidious Gs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av loefet Visa inlägg
Verkar inte som om han har skickat ännu, är den andra ikonen markerar för "shipped", sen borde du fått ett "Tracking Number" om det är skickat. Det tog ett par dagar när jag beställde, skickade en förfrågan till honom om han hade skickat den efter ett par dagar och då skickade han den...
Ja. han skickade dagen efter sen.
2012-05-17, 10:15   #620

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twebbas Visa inlägg
Jag har handlat utav Red-Cap. Fick dock ingen skärm så jag kan inte uttala mig om detta. Läs tråden.. typ en sida bak. Läs även på OCN, där skärmarna/säljarna diskuteras.

Jo, jag har läst det men det verkar ju bara vara att just den modellen du ville ha hade utgått ur sortimentet? Därför fick du välja en annan eller få pengarna tillbaka. Det låter inte så dåligt tycker jag.

Sånt gör ju till och med de stora svenska butikerna, ibland när man beställt nåt från t.ex. Kompletts fyndhörna så visar det sig att någon annan redan lagt en beställning på samma vara före mig. Då får jag pengarna tillbaka istället.

Jaja, jag lär beställa från ta_planet eller red-cap, det skiljer sig 24$ i pris men ta_planet har 1913 omdömen jämfört med red-caps 1275...
2012-05-17, 13:23   #621

gammarayburst

Medlem

gammaraybursts avatar

Plats: Åkersberga

Registrerad: jul 2004

Yay, nu är min Achieva shimian påväg från gamla hederliga korea. Ska bli kul att se när den dyker upp!
2012-05-17, 13:35   #622

twebbas

Medlem

Citat:
Jo, jag har läst det men det verkar ju bara vara att just den modellen du ville ha hade utgått ur sortimentet? Därför fick du välja en annan eller få pengarna tillbaka. Det låter inte så dåligt tycker jag.

Sånt gör ju till och med de stora svenska butikerna, ibland när man beställt nåt från t.ex. Kompletts fyndhörna så visar det sig att någon annan redan lagt en beställning på samma vara före mig. Då får jag pengarna tillbaka istället.

Jaja, jag lär beställa från ta_planet eller red-cap, det skiljer sig 24$ i pris men ta_planet har 1913 omdömen jämfört med red-caps 1275...
Nja. Det var ju så att skärmen fortfarande fanns kvar i det här fallet. Det fanns alltså fler att köpa. Priset hade bara gått upp. Antar att red-cap inte ville sälja dem så billigt längre eller ngt. Eller så kallar fabriken tillbaks alla perfekt pixel varianter. Eller så finns det inga perfekt pixel tempered.
Take your pick.

Hursomhelst. Skärmen går fortfarande att köpa men nu är den snordyr. Skärmen han/hon/de erbjöd mig HADE döda pixlar men jag skulle få tillbaks lite pengar i sånt fall. Det var jag inte så sugen på. Och i och med att skärmen fortfarande gick att köpa (då var det minst 2-3 stycken kvar) utav säljaren så blev man lite sur.. =( Säljaren borde ha tagit bort annonsen i sånt fall istället om det nu verkligen var så att skärmen inte fanns längre.

En med pixelgaranti OCH tempered glass är nog svårt att få tag i. Verkade bara vara red-cap som sålde dessa ett tag..
Och eftersom dessa skärmar HAR någon defekt (A- skärmar) som blivit ratade utav NÅGON anledning så kan man fråga sig vad man vill ha. Döda/lysande pixlar eller bleeding eller annan defekt. Vilken kan man acceptera/ tycker man är ok. Att man får en helt 100% skärm är nog otroligt, eftersom panelen blivit ratat utav en anledning. Har man tur är anledningen inte stor.

Och gällande ta_planet så har säljaren nog mer än ynka 1913 omdömen... sist jag kollade var det över 13000st.

Vilken modell är du sugen på? Shimian tempered glass?
Jag måste som sagt köpa på nytt och velar så klart. Förresten. Det måste jag iaf ge red-cap. Det var inga problem att få pengarna tillbaks iaf.

Senast redigerad av twebbas 2012-05-17 klockan 13:44.
2012-05-17, 13:51   #623

mr_svahn

Medlem

mr_svahns avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av twebbas Visa inlägg
Nja. Det var ju så att skärmen fortfarande fanns kvar i det här fallet. Det fanns alltså fler att köpa. Priset hade bara gått upp. Antar att red-cap inte ville sälja dem så billigt längre eller ngt. Eller så kallar fabriken tillbaks alla perfekt pixel varianter. Eller så finns det inga perfekt pixel tempered.
Take your pick.

Hursomhelst. Skärmen går fortfarande att köpa men nu är den snordyr. Skärmen han/hon/de erbjöd mig HADE döda pixlar men jag skulle få tillbaks lite pengar i sånt fall. Det var jag inte så sugen på. Och i och med att skärmen fortfarande gick att köpa (då var det minst 2-3 stycken kvar) utav säljaren så blev man lite sur.. =( Säljaren borde ha tagit bort annonsen i sånt fall istället om det nu verkligen var så att skärmen inte fanns längre.

En med pixelgaranti OCH tempered glass är nog svårt att få tag i. Verkade bara vara red-cap som sålde dessa ett tag..
Och eftersom dessa skärmar HAR någon defekt (A- skärmar) som blivit ratade utav NÅGON anledning så kan man fråga sig vad man vill ha. Döda/lysande pixlar eller bleeding eller annan defekt. Vilken kan man acceptera/ tycker man är ok. Att man får en helt 100% skärm är nog otroligt, eftersom panelen blivit ratat utav en anledning. Har man tur är anledningen inte stor.

Och gällande ta_planet så har säljaren nog mer än ynka 1913 omdömen... sist jag kollade var det över 13000st.

Vilken modell är du sugen på? Shimian tempered glass?
Jag måste som sagt köpa på nytt och velar så klart. Förresten. Det måste jag iaf ge red-cap. Det var inga problem att få pengarna tillbaks iaf.
Okej, ja det var ju lite surt. Det försvann en 3:a, menade självklart 13913st omdömen Ibland tänker jag snabbare än jag skriver...

Jo, som du säger så är väl ingen skärm 100% bra men jag tar hellre lite BLB än 20 döda pixlar på skärmen. Jag vet att man kan skicka tillbaka den då men det orkar jag inte hålla på med...

Som jag har fattat det är alla paneler samma så det spelar ingen större roll om det blir en catleap, shimian eller crossover enligt mig. Tempered glass vet jag inte, de flesta med "Perfect pixel" och tempered glass ligger på +430$ medan man kan få en utan det för 340$...

Vad tjänar jag på att ha tempered glass? Den blir lättare att torka av (antar jag) men det finns en risk att man får en med damm bakom.
2012-05-17, 16:08   #624

Amiroo

Medlem

Citat:
Okej, ja det var ju lite surt. Det försvann en 3:a, menade självklart 13913st omdömen Ibland tänker jag snabbare än jag skriver...

Jo, som du säger så är väl ingen skärm 100% bra men jag tar hellre lite BLB än 20 döda pixlar på skärmen. Jag vet att man kan skicka tillbaka den då men det orkar jag inte hålla på med...

Som jag har fattat det är alla paneler samma så det spelar ingen större roll om det blir en catleap, shimian eller crossover enligt mig. Tempered glass vet jag inte, de flesta med "Perfect pixel" och tempered glass ligger på +430$ medan man kan få en utan det för 340$...

Vad tjänar jag på att ha tempered glass? Den blir lättare att torka av (antar jag) men det finns en risk att man får en med damm bakom.
Du tjänar ingenting på att ha tempered glass. Lika lätt att torka av en vanlig skärm utan glas. De med tempered glass är till för internet cafeer osv som jag läste på någon säljares beskrivning.
2012-05-17, 16:38   #625

Simplified

Medlem

Plats: -

Registrerad: apr 2011

Citat:
Köp den utan glas om du inte har barn som petar på skärmen...
Citat:
Haha nja barn har jag inte planerat de närmast 10 åren

Ett annat exempel är gamlingar.

Det hände en gång när farsan hade bjudning. Jag skulle ta en bild + skriva ut.
"Nämen åååå så fint, titta där är jag"
*finger + lång nagel flyger in i skärmen*.

Folk som är avundsjuka kan också vara en riskfaktor.

Tempererat glas är bra att ha när man är i en sådan situation. Man vet aldrig när olyckan är framme.
Simplified är inte uppkopplad
2012-05-17, 17:27   #626

Amiroo

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Simplified Visa inlägg
Ett annat exempel är gamlingar.

Det hände en gång när farsan hade bjudning. Jag skulle ta en bild + skriva ut.
"Nämen åååå så fint, titta där är jag"
*finger + lång nagel flyger in i skärmen*.

Folk som är avundsjuka kan också vara en riskfaktor.

Tempererat glas är bra att ha när man är i en sådan situation. Man vet aldrig när olyckan är framme.
Haha vafan.. Dock behöver det inte vara en nackdel. Du krävde väl ersättning för skärmen + förlorad speltid ?
2012-05-17, 18:06   #627

Blk

Medlem

Plats: Sthlm

Registrerad: feb 2005

Citat:
Jepp, var ett par varv bubbelplast runt kartongen.
Den här killen har också köpt av honom, min hade väl ett eller två varv mindre bubbelplast annars likadant.
Beställde på en söndag och onsdag eftermiddag (Koreansk tid) så var allt registrerat av fraktbolaget i Korea, sen tog det två dagar (fredag) för den att komma till Arlanda och sen två till innan jag hade den i handen (Tisdag).
Räknar vi bort helgdagarna så blir det 6½ arbetsdagar från beställning tills jag hade den.

EDIT: det var under påsken jag beställde, vet inte om de firar påsk där men det kan ju påverkat lite.

Senast redigerad av Blk 2012-05-17 klockan 18:12.
Blk är inte uppkopplad
2012-05-17, 18:30   #628

Simplified

Medlem

Plats: -

Registrerad: apr 2011

Citat:
Du krävde väl ersättning för skärmen + förlorad speltid ?
Nja, skärmen fungerade fortfarande så jag vågade inte göra det.
Simplified är inte uppkopplad
2012-05-17, 18:36   #629

LaloThe1

Medlem

LaloThe1s avatar

Plats: Umeå

Registrerad: apr 2009

Denna fråga har säkert redan blivit svarad redan men...

Det är väl ingen skillnad på panelerna i de olika märkena?

Och ni som redan har köpt en skärm, köpte ni med eller utan pixel garantin?
LaloThe1 är inte uppkopplad
2012-05-17, 19:50   #630

Jonte[YoT]

Medlem

Jonte[YoT]s avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av gammarayburst Visa inlägg
.....

EDIT: Min största oro (förrutom att skärmen ska vara doa/potatismos eller har en miljard döda pixlar) är färgtempen, hoppas verkligen den är någorlunda balanserad!

Alltså, även om den skulle vara bra från start, så förändras den ju med tiden.
Och då sitter du där utan någon möjlighet att justera färgkanaler.
Det är det som jag tycker är så vanskligt med att köpa en sån här skärm.

Visst, man kan justera färgerna i grafikkortets inställningar eller något tredjepartsprogram som det talats om här, men det brukar inte ge de bästa resultaten precis.
Jaja, folk gör som de vill.

Citat:
Det är väl ingen skillnad på panelerna i de olika märkena?
Nej, det är samma panel, däremot så finns det en 120-hertzversion nu sen nån vecka tillbaks. Känns det inte bättre att lägga en femhundring till och köpa den?

Och nej, för att undvika eventuella missförstånd, den går inte att köra i just 120 Hertz, DVI-gränssnittet har inte så hög bandbredd. Utan det är 100/97Hz man får nöja sig med på Nvidiakort. ATi vet jag inte.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb