Två skärmar, ena fungerar andra svart..

Permalänk

Två skärmar, ena fungerar andra svart..

Hej, jag har två skärmar inkopplade i min dator. Båda med VGA. Men den ena fungerar inte, den är bara helt svart. Jag kan dra över musen och program till skärmen men jag kan ej se dom. Den ena är inkopplad i ATI Radeon 3600 HD och den fungerar, den andra är i ATI Radeon 3200 HD och fungerar inte. Det är inte fel på skärmen för jag har provat flera. Någon som vet hur man fixar det? MVH Gergany

Permalänk

Om ena grafiken sitter i moderkortet och andra sitter som extra grafikkort, så kan du behöva ändra i BIOS så att båda är aktiva. Normalt kopplas interna grafiken bort när ett extra kort monteras in. Vad heter moderkortet ? Här är ett par exempel:

Chipset:
Onboard GPU: Auto / Always Enable

Internal Graphics Configuration:
Surround Auto / Enabled

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gerganyloss:

Hej, jag har två skärmar inkopplade i min dator. Båda med VGA. Men den ena fungerar inte, den är bara helt svart. Jag kan dra över musen och program till skärmen men jag kan ej se dom. Den ena är inkopplad i ATI Radeon 3600 HD och den fungerar, den andra är i ATI Radeon 3200 HD och fungerar inte. Det är inte fel på skärmen för jag har provat flera. Någon som vet hur man fixar det? MVH Gergany

Och du har valt rätt input på skärmen? VGA/DVI/HDMI måste matcha det du skickar från datorn.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk

Ja det är så, ena sitter i moderkort, det andra är en liten extra sak. Och glömde säga, men båda skärmarna funkade som vanligt innan jag upptaderade drivrutinerna i 3600 HD kortet. Ingen aning vad moderkortet heter, vet ej hur man ser det. OCh hur ändrar man BIOS?

Permalänk
Skrivet av FX9:

Och du har valt rätt input på skärmen? VGA/DVI/HDMI måste matcha det du skickar från datorn.

Ja, VGA - VGA

Permalänk
Skrivet av Gerganyloss:

Ja det är så, ena sitter i moderkort, det andra är en liten extra sak. Och glömde säga, men båda skärmarna funkade som vanligt innan jag upptaderade drivrutinerna i 3600 HD kortet. Ingen aning vad moderkortet heter, vet ej hur man ser det. OCh hur ändrar man BIOS?

Om felet kom med nya drivrutinen så får du ställa in i CCC (Catalyst Control Center) igen så båda får den bildupplösning som de klarar. Den nya drivrutinen gäller ju för båda korten.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk

Tack, problem löst

Permalänk

Samma problem

tjenare jag har samma problem där bara en av mina två skärmar funkar dom funkade fel fritt i morse och sen när jag kom hem från skolan så funkade bara en har en EVGA GTX 660 superclocked vad kan det vara för fel?