Citat:
Ursprungligen inskrivet av
mrqaffe
Ok ursäkta, vga ingångar på projektorer brukar ha en funktion som kallas sync on green, kolla om du hittar det i tvn.
Annars får du chansa eller fixa en enhet som gör om signalen, men en bra scaler är troligen dyrare än tvn om det inte är en värsting, dvdo har annars bra enheter för hembiosetupper det kan nog gå att hitta en äldre enhet begagnad för nån 1000lapp.
Saken är den att det inte för kosta mycket men har en annan teori som hänger på att tvns komponent ingångar fungerar, scart sockeln var glapp så bilden blev lila då när vi öppnade den (för typ 2 år sedan) satt sockeln med alla intag så hårt satt det knäcktes lite anledningen till att vga intaget fungerar är att den sitter längst till vänster.
Höger om VGA intaget sitter komponentintaget och jag testade den gula kompositkabeln i det gröna komponentintaget och då fick jag en svartvit bild som verkar logiskt. Problemet är att jag inte vet ifall de röda och blåa rca kontakerna fungerar för kompositintaget som är till höger om komponentintaget fungerar inte.
Jag har inget komponentkabel så kan ju inte testa ifall det intagets alla 3 kontaker fungerar, så ska köpa en och om det funkar kan jag ju köpa en billig komponentsväxel och en scart>komponent kabel