Får inte bild på tvn från datorn.

Permalänk
Medlem

Får inte bild på tvn från datorn.

Tjenare.

Nu är de så här att jag har köpt en ny dator med grafik kortet: AMD Radeon HD 6900 series. har laddat ner de senaste drivrutinerna och de funkar bra att spela osv, men problemet uppstår när jag försöker få bild på tvn. Det varken funkar att spegla eller att göra dem bredvid varandra. Datorn känner då av att tvn finns där men kan inte tillåta att visa någon bild på den. Har kikat runt i drivrutinerna för att se om man behöver aktivera den men har inte funnit något som visar att jag kan göra de! In i tvn så är de HDMI och in i datorn är det DVI kabel. Det funkade bra på min gamla dator då var de bara koppla in och köra på men är just med den här nya som de krånglar.

Edit:

Så där nu efter lite om och men så lyckades jag få bild på tvn men då går vi raskt på nästa problem! Nu när jag fick bild så vill inte ljudet på tvn funka. Alltså får inget ljud från datorn till tvn! Har provat att använda TVn som standard och man ser att den där nivå mätaren går upp som att de ska komma ljud men kommer icke något från tvn. Sätter jag i gång en film från USBminne eller vanliga tv kanaler så funkar ljudet prima.

Permalänk
Medlem

Testat win+p ?

Permalänk
Medlem

troligen något med upplösningen, Hz skulle jag gissa :I

vissa tv apparater är ganska petiga med sånt :/

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Medlem

#svensktiger: Provade det och de vart ingen skillnad, på tvn står de bara ingen signal.

#nivius hur menar du då? att de är för lågt eller att de är för högt? just nu så har jag 60hz på den vanlig skärmen och tycker väl inte de skulle vara något problem eftersom att jag de är en platt tv.

Om jag högerklickar på musen och väljer skärmupplösning och försöker spegla där så får jag ett fel meddelande där de står "Det gick inte att spara bildskärmsinställningarna"