Permalänk
Medlem

3D tråden! hur gör man?

Gör en ny tråd angående detta, då jag antar att flera funderar på hur man får igång 3D. Idag köpte jag en ny skärm 120hz med 3d http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=LS23A700DS%2fEN

Men jag lyckas inte få igång 3D.. lyckas inte ens göra nvidias setup. Om någon vänlig själ kan skriva en guide steg för steg hur man får igång 3D med denna skärm, så skulle jag bli kanon glad! jag fick med 3D glasögon, och i nvidias setup så kan man välja lite olika alternativ men inget som jag har ? för jag har ingen liten usb adapter som skickar signaler till glasögonen så jag vet inte vad jag ska välja.

Sen så vet jag inte vad för inställingar på skärmen jag ska köra 2D>3D mode, side by side.. osv osv
vill testa spela lite i 3D men det verkar sjukt krångligt att få det att fungera!

så någon som vet hur man gör skriv gärna!
Mvh.

Permalänk
Medlem

skärmen har inte stöd för nvidia 3d vision

Permalänk
Medlem

Du kan ju prova iz3d eller tridef.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

skärmen har inte stöd för nvidia 3d vision

Ah ok ehm vad är det man kan kolla på för slags 3D då ? eftersom att man får med glasögon ?

Permalänk
Medlem

http://www.iz3d.com/

http://www.tridef.com/

De 2 funkar fint med min Sony HMZ-T1 iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Ah ok ehm vad är det man kan kolla på för slags 3D då ? eftersom att man får med glasögon ?

Samsung har sin egna 3d

dock vet jag ej hur man får igång den

Permalänk
Medlem

Om du väljer inställningen 2D>3D gör inte skärmen om det till 3D själv då?

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenake:

Om du väljer inställningen 2D>3D gör inte skärmen om det till 3D själv då?

Hmm jag vet inte, har aldrig sett 3D.. så jag vet liksom inte hur det ser ut

Permalänk
Medlem

det ser dubbelt ut liksom, utan glasögonen.

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenake:

det ser dubbelt ut liksom, utan glasögonen.

Hmm ok, jo så ser det ut men man måste väl göra nvidias setup ? och nån tidigare i tråden sa att skärmen inte stöde nvidia vision.. lite *confused*

Permalänk
Medlem

Nä Samsung har sin egen 3D funktion där all omvandlingen sker inne i skärmen. Med Nvidias så måste man köpa deras paket Nvidia 3d vision

Vet dock inte om din skärm klarar av att göra om spel till 3D, drog detta från Samsungs hemsida:

"Att kunna uppleva 2D-bilder i 3D-kan låta som science fiction, men Samsung har gjort det möjligt. Med ett knapptryck omvandlar Samsungs 3D-konverterare dina TV-program och filmer till 3D. Funktionen skapar en ny dimension för allt ditt 2D-innehåll. Och med den visuella 3D-justeringen kan du anpassa 3D-upplevelsen efter egen smak. Det är en ny nivå av visuell komfort."

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svenake:

Nä Samsung har sin egen 3D funktion där all omvandlingen sker inne i skärmen. Med Nvidias så måste man köpa deras paket Nvidia 3d vision

Vet dock inte om din skärm klarar av att göra om spel till 3D, drog detta från Samsungs hemsida:

"Att kunna uppleva 2D-bilder i 3D-kan låta som science fiction, men Samsung har gjort det möjligt. Med ett knapptryck omvandlar Samsungs 3D-konverterare dina TV-program och filmer till 3D. Funktionen skapar en ny dimension för allt ditt 2D-innehåll. Och med den visuella 3D-justeringen kan du anpassa 3D-upplevelsen efter egen smak. Det är en ny nivå av visuell komfort."

Aha, fick tillomed med ett program som heter Syncmaster 3d game launcher (Tridef 3D) så heter det programmet så då borde jag kuna spela spel i 3D? men hur gör jag ? går in i spelet och byter till 2d>3d saken bara ?

Permalänk
Medlem

Hmm, vet inte riktigt. Har inte en sådan skärm men har funderat på en. Tror det bara är att ändra den inställningen, så har jag fattat det i alla fall

Visa signatur

1055T @ 4Ghz | MSI GTX 580 Lightning | Asus Crosshair IV Formula | Corsair Vengeance 8GB | Corsair H100 | Cougar S700 | A-Data 120GB SSD | Corsair Obsidian 800D

MacBook Pro 13,3" (2011)

Permalänk
Medlem

Men jag länkade ju till tridef i den här tråden. Läs på den websidan.

Permalänk
Medlem

Finns ju faktiskt ett helt avsnitt med steg-för-steg instruktioner i manualen...

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Hade själv skärmen innan. Riktigt svårt att få igång 3d. I bf3 fick jag nog igång det max en gång. Satt och pulade i flera timmar. Ska du köra 3d så är skärmen inget bra alls till dom flesta spelen. Just pga att det är ett helvete att få igång. Men när det funkar är det bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|