Verktyg Visningsval
2012-05-07, 19:02   #1

SimonUH

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2007

Prisvärt som få: Philips 47" LCD-TV - 4.949 kr ?

Är i behov av en ny TV och fick den här rekommenderad av en kompis som komplett REA:r ut.
Philips 47" LCD-TV 47PFL4606H

Kort sagt, finns det någon anledning att inte köpa denna?

5000 kr tycker jag är väldigt överkomligt, och om jag vill ha något bättre/större vad pratar vi för prisklass då? Närmare 10k?

Om ni inte tycker den är bra, ge gärna tips på bättre i samma prisklass.

Användningsområden:
Vanligt bonn'-tittande på TV
Vanligt bonn'-tittande på film via datorn
Vanligt bonn'-PS3:ande
I undantagsfall, spelande via dator

Senast redigerad av SimonUH 2012-05-07 klockan 19:13.
SimonUH är inte uppkopplad
2012-05-07, 19:19   #2

krillekernel

Medlem

krillekernels avatar

Plats: hässleholm

Registrerad: mar 2012

Vad JAG tycker.

Minus

1. Ingen LED
2. 3 st HDMI (Funkar inte för mig, har fyra i min tv och det funkar knappt)
3. Ingen smart funktion
4. Ingen 3D
5. Ingen Wifi

Plus
1. Full HD

Lägg på 2k och voila! http://www.siba.se/Products/Product....70&ref=section (ingen Wifi Eller Smart funktion) Men jäkligt bra tv.

Lenovo T430S & Manjaro Linux
http://2204355.com/
krillekernel är inte uppkopplad
2012-05-07, 20:01   #3

hunden

Moderator

hundens avatar

Plats: Linköping

Registrerad: sep 2002

Bara du är beredd på att det är en budget-TV (vilket du verkar vara) så duger den säkert för dig, funktionerna som krillekernel använder är ju knappast något som man måste ha och en TV blir inte automatiskt bättre för att den har LED-belysning av skärmen.
2012-05-08, 11:04   #4

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Plats: Hässleholm

Registrerad: aug 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SimonUH Visa inlägg
Är i behov av en ny TV och fick den här rekommenderad av en kompis som komplett REA:r ut.
Philips 47" LCD-TV 47PFL4606H

Kort sagt, finns det någon anledning att inte köpa denna?

5000 kr tycker jag är väldigt överkomligt, och om jag vill ha något bättre/större vad pratar vi för prisklass då? Närmare 10k?

Om ni inte tycker den är bra, ge gärna tips på bättre i samma prisklass.

Användningsområden:
Vanligt bonn'-tittande på TV
Vanligt bonn'-tittande på film via datorn
Vanligt bonn'-PS3:ande
I undantagsfall, spelande via dator
Undvik säger jag, ska du ägna dig det minsta åt spelande, PS3 eller via datorn. Så nej. Den har extrem input lag.
Bilden säger sig självt att den är "medioker" men duger säkert för vanligt TV-tittande. Men som sagt, input lag deluxe.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krillekernel Visa inlägg
Bara nyfiken. Då jag tycker att jag har mycket grejer . 4 HDMI? Vad har du inkopplat då? Ska man ha så mycket inkopplat så har man ju en receiver med HDMI. Tycker att jag har mycket grejer inkopplat till min receiver, men den har "bara" tre ingångar och en ut.
Falcon är inte uppkopplad
2012-05-08, 11:12   #5

Dreas89

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av krillekernel Visa inlägg
Vad JAG tycker.

Minus

1. Ingen LED
3. Ingen smart funktion
4. Ingen 3D
5. Ingen Wifi

Plus
1. Full HD

Lägg på 2k och voila! http://www.siba.se/Products/Product....70&ref=section (ingen Wifi Eller Smart funktion) Men jäkligt bra tv.
Sen när är LED något att ses som någon fördel?

3D och Wifi är väl två krav du kanske har. Att begränsa sitt Tv-sökande till sådana med diod-belysning är bra dumt.

För 7k får du ju en Panasonic Plasma.
Dreas89 är inte uppkopplad
2012-05-08, 11:16   #6

Aloysius

Medlem

Aloysiuss avatar

Registrerad: dec 2003

Det är billigt, men det är inte extremt billigt. Här är några andra ungefär lika stora, ungefär lika billiga apparater.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=999622
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=869658
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=857484
Aloysius är inte uppkopplad
2012-05-08, 12:46   #7

hunden

Moderator

hundens avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Falcon Visa inlägg
Undvik säger jag, ska du ägna dig det minsta åt spelande, PS3 eller via datorn. Så nej. Den har extrem input lag.
Bilden säger sig självt att den är "medioker" men duger säkert för vanligt TV-tittande. Men som sagt, input lag deluxe.
När man kommer med ett sånt påstående är det bra att även komma med bevis/fakta, själv har jag genom att jag jobbat med just Philips TV-apparater erfarenheten att input laget är bland de bästa förutsatt att du aktiverar spel-läget.

Har man spelläget aktiverat används inte bildförbättringar och annat jox så det är heller ingen mening att köpa en dyr TV som har alla dessa funktioner om du ändå inte använder dem. Dessutom är det så att en billig TV duger till högupplöst material bättre än den duger för TV-tittande då en högupplöst signal redan har bra kvalité, en lågupplöst TV-signal kräver mycket behandling för att se bra ut vilket de billiga apparaterna inte klarar av.
2012-05-08, 13:15   #8

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hunden Visa inlägg
När man kommer med ett sånt påstående är det bra att även komma med bevis/fakta, själv har jag genom att jag jobbat med just Philips TV-apparater erfarenheten att input laget är bland de bästa förutsatt att du aktiverar spel-läget.
Har testat själv och jag upptäckte input lag. Detta kontra min projektor(hör och häpna) som är uppmätt till 20 - 25 ms mot en CRT. Utan något "game mode" påslaget!

Dessutom läste jag detta. Och 130 ms lät mycket.
http://www.digitalversus.com/tv-tele...2350/test.html

Dock har jag nu läst lite om den på AVS och det verkar som det kommit en ny firmware(sedan den där testen och min egna jämförelse) och man kan laborera rätt mycket med den för att få ett OK resultat vad jag förstod av vissa på AVS. Hur lågt man kan komma vet jag inte. Men varför chansa? Finns ju Panasonic skärmar för nästan samma pengar som garanterat har låg input lag.

Så jag backar delvis, men skulle själv inte chansa iaf.
2012-05-08, 13:23   #9

hunden

Moderator

hundens avatar

Ja 130ms låter ju helt klart inte bra, verkar konstigt att de skulle gått ner sig så mycket då jag sett siffror på 30 om inte mindre på andra modeller. Har inte testat just den här modellen så jag ska inte säga at den är bra utan ville mest påpeka att det är bra med källor när man kommer med påståenden
2012-05-08, 13:30   #10

Falcon

Medlem

Falcons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hunden Visa inlägg
ville mest påpeka att det är bra med källor när man kommer med påståenden
Absolut. Men varför avslöja en källa innan någon ens har reagerat?
2012-05-08, 14:22   #11

Dreas89

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: sep 2006

Philips utan gamemode är kända för högt input lag. Utan ligger de flesta mellan 30-60 vilket är helt omärkbart för de flesta som lirar. Klart spelbart såvida man nu inte vill vara pro på COD eller liknande skulle jag våga säga.
Dreas89 är inte uppkopplad
2012-05-08, 14:28   #12

kazen_90

Medlem

kazen_90s avatar

Plats: Stockholm, Järfälla

Registrerad: feb 2007

Du hittar en fin FULL-HD - plasma för samma pris, mer värt.

Kolla plasma-TV på prisjakt.nu så bockar du för full-HD

Skickades från m.sweclockers.com
AMD FX-8350 | Corsair H80i | ASUS Crosshair V Formula-Z | OCZ Vector 512GB | Fractal Design Newton R3 600W | Lian Li V1110 | Corsair Venegance Red DDR3 16GB 1866MHz | Powercolor Radeon HD7970 | Steelseries 6GV2 Red Edition | Func MS-3 | Eizo Foris FS2331

ASUS U38N | 10GB RAM | OCZ Vertex 450 128GB SSD
kazen_90 är inte uppkopplad
2012-05-09, 22:44   #13

SimonUH

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2007

Ok. Vi försöker igen:

LG 50PZ250N http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=868200 ?

Går det att spela på även?
Vad ska man tänka på om man vill ha 3D?
Vad är smartfunktion?

Om inte, leverera mig en länk till en Panasonic Plasma, med 3D och WiFi jag kan spela på, för max 7000kr, som ni pratar så mycket om.

Senast redigerad av SimonUH 2012-05-09 klockan 22:53.
SimonUH är inte uppkopplad
2012-05-10, 09:07   #14

THB

Medlem

THBs avatar

Plats: Inglewood

Registrerad: aug 2005

Jag köpte själv en LG 42LK430 på kompletts rea för 2990:- och jag är riktigt nöjd med den.
Kör 1080p mkvfiler direkt från en usb-hdd (dock tar den inte DTS-ljud) samt spelar med min XBOX 360 på den och har inget att klaga på.
YouTube: SluttyGamer
THB är inte uppkopplad Folding
2012-05-10, 09:16   #15

keyser

Medlem

keysers avatar

Plats: Malmö

Registrerad: okt 2001

Min erfarenhet av Philips är två döda TV-apparater på tre månader och när den andre dog så tog det Philips ytterligare två månader att komma fram till att de inte hade reservdelar till den. Så jag fick pengarna tillbaks.
Jag kommer förmodligen aldrig köpa en Philips-TV igen.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb