Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Wild_Thing
Okej provade igen nu då och det gick inte bättre än förra gången. Ikopplat rätt (det är dvi-d SL förresten) och skärmen börjar köra igång men möts enbart av meddelandet "out of range, set monitor to 1280x1024 @60hz". Skärmen i fråga är en HP L-1925 och efter en snabbkoll är jag fortf. inte säker om det är HDCP på den. En källa säger det ena och en annan säger det andra.
Hänger inte med på vad du säger gaffe. PS3 sladden jag snackar om är en standardkabel som funnits med sen ps2ans tid (om inte annat ser de iaf förbannat lika ut) och på motsatt ända från det Playstation-specifika uttaget så sitter det RCA hanar (dvs röd,vit,gul... Hoppas jag inte förvirrat det med nåt annat, hade för mig det kallades RCA?).
Skulle mycket väl kunna tänka mig att köra min nuvarande datorskärm med ps3an istället och köra den andra som datorskärm. Men då är det bara VGA som gäller.
Så jag behöver en svindyr adapter för att kunna få bild via tidigare nämnda ps sladd? Underbart... Och jo att ljudet fortf. fungerar det visste jag sen jag tidigare lyckats koppla in hemmabioljud på ps3an via denna sladd och sedan ställt in ljudkälla i ps3an.
Den gula kontakten är kompositvideo, det är en signal som de flesta monitorer inte kan ta emot, den är tänkt för att mata tjocktv, jag vet att compaq har gjort nån multimediamonitor som hade kompositingång, men det är nog ett sällsynt undantag, idag är det nog inte vanligt med kompositingång på monitorer överhuvudtaget.
Kolla vad din skärm tar emot för signaltyper, om inget annat sägs så är det nog bara vga och dvi och då kan du inte koppla ps3 an analogt till monitorn, däremot går det fint att köra hdmi till dvi, så gör jag själv, och hdmi-hdmi funkar ju också bra om du har en ledig hdmi ingång på monitorn, ljudet kör jag ut via toslink till hembioreceivern.