Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-16, 20:08   #1

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2011

Skärmval

Hej,
Funderar på en ny datorskärm. Självklart för spelande fast vill inte betala för mycket ändå, max 4000kr.
Det måste vara en 24:a tums men kan inte bestämma mig för vilken, 60/120hz och vilken som skulle va bäst för spel men ändå inte för dyr.
Förslag nedan!

MVH
Låda: Fractal Design Arc Mini | Skärm: Benq XL2411T & LG M226 | CPU: Intel® Core i7 2600K - 3.4GHz | Moderkort: MSI Z77 - Socket 1155 Z77 | Grafik: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz) | Lagring: Corsair 120GB SSD - GT Force 3, Seagate Barracuda 2TB - 5900RPM | Minne: Corsair Vengeance 16 GB 1600MHz | PSU: Corsair CX 600W V2 80+
iThunz är inte uppkopplad
2012-07-16, 20:52   #2

MulleEng

Moderator

MulleEngs avatar

Plats: Ängelholm

Registrerad: sep 2008

*Tråd flyttad*
Passar nog bättre i skärmforumet.
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över.
MulleEng är inte uppkopplad Folding
2012-07-17, 01:57   #3

virre94

Medlem

virre94s avatar

Plats: Örebro

Registrerad: maj 2010

Denna kanske http://www.inet.se/produkt/2204790/a...45hqabid-120hz
ArcticWhite |AMD Phenom II X4 965 Black Edition|Gigabyte GA-890GPA-UD3H|Asus Radeon 6870 1024MB DirectCU OC|Corsair Vengeance 8GB|SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD, 250GB HDD|PSU - AXP 750W|Modded Define R3 with watercooling|

virre94 är inte uppkopplad
2012-07-17, 07:57   #4

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

har tittat på den, men behöver man verkligen ha 120hz?
Låda: Fractal Design Arc Mini | Skärm: Benq XL2411T & LG M226 | CPU: Intel® Core i7 2600K - 3.4GHz | Moderkort: MSI Z77 - Socket 1155 Z77 | Grafik: NVIDIA GeForce GTX 670 2GB GDDR5 (965Mhz) | Lagring: Corsair 120GB SSD - GT Force 3, Seagate Barracuda 2TB - 5900RPM | Minne: Corsair Vengeance 16 GB 1600MHz | PSU: Corsair CX 600W V2 80+
2012-07-17, 08:12   #5

occe94

Medlem

Registrerad: mar 2012

BEHÖVER gör du nog inte, däremot är hög uppdateringsfrekvens väldigt trevligt när man spelar snabba spel. Annars har jag hört mycket gott om Samsung U2412
http://www.inet.se/produkt/2236000/d...12m-ips-silver
är dock en IPS med lite högre responstid, vet inte hur det påverkar ghosting och input lag
2012-07-17, 08:58   #6

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

Jag är ju mest ute efter en spelskärm och då är ju både responstid och uppdateringsfrekvens viktig men, känner man skillnad mellan 60hz och 120hz när man går från 60 till 120?
2012-07-17, 12:51   #7

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Registrerad: dec 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av iThunz Visa inlägg
Jag är ju mest ute efter en spelskärm och då är ju både responstid och uppdateringsfrekvens viktig men, känner man skillnad mellan 60hz och 120hz när man går från 60 till 120?
Ja man märker skillnaden. Sen gäller dock också att du kan driva 120~ fps i dom spel du kör. Jag skulle rekommendera Benq XL2420T, men Acer GD245HQ är inte heller ett dåligt val. Skillnaden mellan Acer och Benq är ljusstyrkan: Benq driver 50cd/m2 mer än Acer; har 3D Vision2 och att den är mer justerbar än Acer, dock kostar den nog ett par hundralappar mer.
2012-07-17, 19:31   #8

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

Jag var på inet och testade http://www.inet.se/produkt/2203347/s...950d-led-120hz
och upplevde att det var irriterande att spela i 120hz på BF3 allting på ultra och högsta upplösning. När jag spelade på 60hz kändes allting liksom smooth men på den verkade det bara konstigt, är BenQ XL2420T lika dan eller varför känns det så konstigt?
2012-07-17, 19:42   #9

DunderKlumpen

Medlem

DunderKlumpens avatar

Plats: 81.201.220.164

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av occe94 Visa inlägg
BEHÖVER gör du nog inte, däremot är hög uppdateringsfrekvens väldigt trevligt när man spelar snabba spel. Annars har jag hört mycket gott om Samsung U2412
är dock en IPS med lite högre responstid, vet inte hur det påverkar ghosting och input lag
Är dock en e-IPS, ett budgetalternativ.

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

DunderKlumpen är inte uppkopplad
2012-07-18, 00:45   #10

virre94

Medlem

virre94s avatar

Plats: Örebro

Registrerad: maj 2010

Man känner ganska mycket skillnad i cs på en 120Hz skärm. Lirade på en polares dator här om dan och han har en sådan http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=607604#info och jag har en Acer 22" 60Hz. Dock så verkar det som att han måste ställa ner upplösningen i Windows för att få optimalt flyt i spel...
ArcticWhite |AMD Phenom II X4 965 Black Edition|Gigabyte GA-890GPA-UD3H|Asus Radeon 6870 1024MB DirectCU OC|Corsair Vengeance 8GB|SAMSUNG 830 SERIES 128GB SSD, 250GB HDD|PSU - AXP 750W|Modded Define R3 with watercooling|

virre94 är inte uppkopplad
2012-07-18, 00:57   #11

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Citat:
Jag var på inet och testade http://www.inet.se/produkt/2203347/s...950d-led-120hz
och upplevde att det var irriterande att spela i 120hz på BF3 allting på ultra och högsta upplösning. När jag spelade på 60hz kändes allting liksom smooth men på den verkade det bara konstigt, är BenQ XL2420T lika dan eller varför känns det så konstigt?
Låter fan helt konstigt. Om något så ÄR 120hz mer "smooth" än 60hz. Jag kan ju också ha misuppfattat dig. Du kanske bara inte är van vid att spela i 120hz, och det är till en viss grad en vanesak. Nu har jag suttit på 120hz i mer än ett år och så fort jag byter till 60hz blir allt mer hackigt och mindre flyt. Som sagt, vanesak till en viss del. Kan ju också ha varit nån konstig uppsättning hos inet. Ultra på allt i BF3 och 120 fps? Var 120hz ens påsatt? Det bästa man kan göra är att beställa en 120hz monitor och använda den sparsamt hemma ett par dagar meddans man är försiktig med alla paket och tillbehör, för om du inser efter kanske en vecka att det inte är något för dig (vilket skulle vara underligt) så har du 14 dagars returrätt enligt Distansavtalslagen; förutsatt förståss att du sparsamt packeterar allt när du returnerar varan.

Hursomhelst så är 120hz en överlägsen uppgradering, tro mig. Om du fortfarande endast är ute efter en 60hz kan du lika gärna plocka upp en relativt billig Samsung LED skärm, dom brukar producera perfekta färger, plus att dom kostar strax under 2000.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av occe94 Visa inlägg
Problemet med IPS skärmar är att man får ghosting, speciellt i FPS spel. 8ms är ju så så. Den senaste IPS panelen jag hade var nog kring 6ms, och det var just på gränsen. Rekommenderat är 2-3ms, och det är endast möjligt via TN panel än så länge, så vitt jag vet.
2012-07-18, 07:29   #12

Dreas89

Medlem

Plats: Karlstad

Registrerad: sep 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Estatus Visa inlägg
Om du fortfarande endast är ute efter en 60hz kan du lika gärna plocka upp en relativt billig Samsung LED skärm, dom brukar producera perfekta färger, plus att dom kostar strax under 2000.
Seriöst vad jiddrar du om? Samsung brukar producera perfekta färger? En TN-panel, really!? Du har ingen aning om vad du snackar om.

Citat:
Problemet med IPS skärmar är att man får ghosting, speciellt i FPS spel. 8ms är ju så så. Den senaste IPS panelen jag hade var nog kring 6ms, och det var just på gränsen. Rekommenderat är 2-3ms, och det är endast möjligt via TN panel än så länge, så vitt jag vet.
Nej, det är inte problemet. After images förekommer på alla skärmar, hur mycket beror på. Bra IPS-skärmar sticker inte ut mer där än andra skärmar. VA-paneler sticker ut där.

Angiven ms är ju realtivt ointressant. En av de snabbaste 60hzarna på marknaden för något år sedan var Dell 2209WA vilket var angiven till 6ms. Hur var det på gränsen? Vad hade din skärm för input lag?

Rekommendationer på angiven ms kommer ifrån folk som saknar helheltskoll, tyvärr större delen av folket där ute.

För 4k får du en Yamakasi Catleap eller liknande. 27tummare med IPS-panel. Eller En 700D ifrån Samsung för runt 2k.

Tror du kommer att uppskatta en 27a av den kalibern mer. Men det kräver ett hyffsat grafikkort och så har vi det hela med garantier mm.
Dreas89 är inte uppkopplad
2012-07-18, 12:40   #13

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dreas89 Visa inlägg
Seriöst vad jiddrar du om? Samsung brukar producera perfekta färger? En TN-panel, really!? Du har ingen aning om vad du snackar om.
Men gud, obv inte bättre än bra IPS paneler. Den där kommentaren var under TN bannern, jag pratade först om TN och SEN om IPS. Och då var det därför riktat mot en 60hz TN monitor (det vanligaste alternativet för dom flesta "gamers") och då skulle min rekommendation vara Samsung pga färgerna. Jag tycker Samsung TN skärmarna ger mycket bättre färger än dom flesta andra TN paneler. Inte alla andra sorts paneler. TN paneler.

Citat:
Nej, det är inte problemet. After images förekommer på alla skärmar, hur mycket beror på. Bra IPS-skärmar sticker inte ut mer där än andra skärmar. VA-paneler sticker ut där.

Angiven ms är ju realtivt ointressant. En av de snabbaste 60hzarna på marknaden för något år sedan var Dell 2209WA vilket var angiven till 6ms. Hur var det på gränsen? Vad hade din skärm för input lag?
Skärmen jag körde på hade relativt hög input lag, över 35ms om jag minns rätt. Sen kommentaren angående responstid var riktad mot Dell skärmen som satt på 8ms G2G. Har kört med liknande modell och märkte verkligen av ghosting. Detta var dock väldigt länge sen. Den senaste IPS panelen jag testade på hade 6ms G2G, på den märkte man knappt nån efter effekt, men det fanns där om man kollade noga och det störde jag mig på en del när man väl insåg det. Det, och en del input lag, var anledning till att jag bytte till TN. Visst kan man få tag i en responsiv 6ms GTG skärm med låg input lag och gamea på den, men än så länge har jag inte kört på en sådan monitor som funkar för mig. Och därför drog jag jämförelsen i just "ms" just för att dom flesta TN paneler där ute är mer responsiva och därför mer ideala för att spela på, som OP var ute efter.

Senast redigerad av Estatus 2012-07-18 klockan 12:53.
2012-07-18, 12:52   #14

Dreas89

Medlem

Citat:
Men gud, obv inte bättre än bra IPS paneler. Den där kommentaren var under TN bannern, jag pratade först om TN och SEN om IPS. Och då var det därför riktat mot en 60hz TN monitor (det vanligaste alternativet för dom flesta "gamers") och då skulle min rekommendation vara Samsung pga färgerna.
Så du menar att Samsung producerar bra färger för att vara Tn-paneler överlag eller vad? Källa på det tack

Samsung likt alla andra tillverkare lyckas med jämna mellanrum. Att rekommendera Samsung rakt över är ogenomtänkt.

Citat:
Skärmen jag körde på hade relativt hög input lag, över 35ms om jag minns rätt. Sen kommentaren angående responstid var riktad mot Dell skärmen som satt på 8ms G2G. Har kört med liknande modell och märkte verkligen av ghosting. Detta var dock väldigt länge sen. Den senaste IPS panelen jag testade på hade 6ms G2G, på den märkte man knappt nån efter effekt, men det fanns där om man kollade noga och det störde jag mig på en del när man väl insåg det. Det, och en del input lag, var anledning till att jag bytte till TN. Visst kan man få tag i en responsiv 6ms GTG skärm med låg input lag och gamea på den, men än så länge har jag inte kört på en sådan monitor som funkar för mig. Och därför drog jag jämförelsen i just "ms" just för att dom flesta TN paneler där ute är mer responsiva och därför mer ideala för att spela på, som OP var ute efter.
Titta på Yamakasi Catleap, Extreme-versionen borde glädja dig
2012-07-18, 13:09   #15

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Citat:
Så du menar att Samsung producerar bra färger för att vara Tn-paneler överlag eller vad? Källa på det tack
Ja, jag tycker det. Jag tror jag testat på omkring 10 TN skärmar, ska försöka hålla koll nu. Samsung PX23-- och en Samsung XL23-- modell, inklusive S23a700D och SyncMaster 940BW, och sedan 4 BenQ skärmar: XL2410 2420 och GL24-- LED modellen samg en 22" CCFL modell. Plus 2 Acer skärmar, en av dom är GD245hq, andra har jag glömt modellnummret på. Detta är dom TN paneler jag testat på, det var nog en annan men jag minns knappt vilken det var. I vilket fall så tycker jag att Samsungs skärmar har i snitt bättre färger, ja. Samt att dom är väldigt ljusstarka.

Enligt källa så kan du nog kolla upp Cnet, dom tyckte också att Samsung hade mycket bra färger jämfört med dom flesta andra TN panelerna. Och det var därför jag vände mig till XL23 modellen, tror att deras recension finns kvar tillsammans med PX23.

Citat:
Jag har läst en del om det sen jag var intresserad av 120hz IPS introduktionen för flera månader sen. Kommer nog pröva på nån gång, men inte på ett tag.
2012-07-18, 13:14   #16

Dreas89

Medlem

Citat:
Ja, jag tycker det. Jag tror jag testat på omkring 10 TN skärmar, ska försöka hålla koll nu. Samsung PX23-- och en Samsung XL23-- modell, inklusive S23a700D och SyncMaster 940BW, och sedan 4 BenQ skärmar: XL2410 2420 och GL24-- LED modellen samg en 22" CCFL modell. Plus 2 Acer skärmar, en av dom är GD245hq, andra har jag glömt modellnummret på. Detta är dom TN paneler jag testat på, det var nog en annan men jag minns knappt vilken det var. I vilket fall så tycker jag att Samsungs skärmar har i snitt bättre färger, ja. Samt att dom är väldigt ljusstarka.

Enligt källa så kan du nog kolla upp Cnet, dom tyckte också att Samsung hade mycket bra färger jämfört med dom flesta andra TN panelerna. Och det var därför jag vände mig till XL23 modellen, tror att deras recension finns kvar tillsammans med PX23..
Okej, så det är din personliga åsikt? Du kalibrerade inte skärmarna?

Cnet är tyvärr en ganska dålig sida. Digitalversus har dock också gett XL2370 bra betyg.

Citat:
Jag har läst en del om det sen jag var intresserad av 120hz IPS introduktionen för flera månader sen. Kommer nog pröva på nån gång, men inte på ett tag.
Du kommer inte ångra ett köp.
2012-07-18, 13:27   #17

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Jodå, jag kalibrerar skärmarna. Samsung skärmarna dock behövde knappast någon kalibrering, och Acer samt Benq skärmarna, som jag var tvungen att kalibrera, var knappast nära den färgåtergivningen som Samsung skärmarna hade.

Cnet saknar den detaljrika recension som krävs för monitorer, ja. Men när jag var ute efter en ny TN panel så var jag inne på flera sidor. Men sen jag var osäker på exakt vart jag kollat för 2-3 år sedan så nämnde jag Cnet eftersom jag har starkast minne därifrån för någon anledning. Tftcentral brukar jag oftast vända mig till annars. Digitalversus hade jag nog endast kolla upp innan jag köpte GD245 samt GN245 LED modellen.

Citat:
Du kommer inte ångra ett köp.
Jag kommer läsa på en del mer, men vad jag hört så är 120hz på Yamakasi fake? Och att folk endast kommer upp till 100hz eftersom att den är så svårdriven. I vilket fall så vill jag vara säker på att grafikkortet kommer klara det osv, för jag har också läst om att vissa har haft problem att driva skärmen även med GTX580.
2012-07-18, 13:46   #18

Dreas89

Medlem

Citat:
Jag kommer läsa på en del mer, men vad jag hört så är 120hz på Yamakasi fake? Och att folk endast kommer upp till 100hz eftersom att den är så svårdriven. I vilket fall så vill jag vara säker på att grafikkortet kommer klara det osv, för jag har också läst om att vissa har haft problem att driva skärmen även med GTX580.
Fake? Aldrig hört.

Jag kör den i 100hz pga 570 i SLI. Med AMD får man numera upp den i 120hz oavsett kort.

Ja, det är en ganska hög upplösning. 100 eller 120hz märker man dock av även i Windows.
2012-07-18, 14:58   #19

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Vad jag läste om på hardforum och overclock.net så var det något snack om det. Förstår inte heller vad dom menade med "fake" men jag antar att det är just att den håller sig på 100hz på vissa kort och inte 120 enligt specifikationerna :S

Var köpte du din? Har själv alltid avvaktat med att beställa saker utanför Sverige när det kommer till returnering dock, tycker allt känns mycket säkrare när man tar det i hemlandet.
2012-07-18, 15:04   #20

Dreas89

Medlem

Citat:
Vad jag läste om på hardforum och overclock.net så var det något snack om det. Förstår inte heller vad dom menade med "fake" men jag antar att det är just att den håller sig på 100hz på vissa kort och inte 120 enligt specifikationerna :S

Var köpte du din? Har själv alltid avvaktat med att beställa saker utanför Sverige när det kommer till returnering dock, tycker allt känns mycket säkrare när man tar det i hemlandet.
Finns inga specifikationer som säger att den ska gå i 120hz.

Den är specad till 60hz. Att det är ett annat kretskort i den så du själv kan riskera att klocka den är en fördel vissa väljer att utnyttja.

120hz.net.

De kommer inte att komma till Sverige, så vill man ha en får man chansa
2012-07-18, 15:07   #21

Curemylife

Medlem

Curemylifes avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2011

Citat:
Tvivlar på att inets demo datorer klarar av att driva BF3 i 120fps @ ultra
2012-07-18, 15:41   #22

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Citat:
Finns inga specifikationer som säger att den ska gå i 120hz.

Den är specad till 60hz. Att det är ett annat kretskort i den så du själv kan riskera att klocka den är en fördel vissa väljer att utnyttja.
Då kanske det är det dom syftade på i andra forum, vilket avviker sig från hur dom tidigare 120hz skärmarna fungerar, bla den jag kör med nu.

Citat:
120hz.net.

De kommer inte att komma till Sverige, så vill man ha en får man chansa
120hz.net känns väl relativt säkert. I vilket fall så verkar dom ha slutsålt, och läste lite om returen:

Returns/Refunds/Exchanges:
- Warranty services and exchanges will be done by Seller. However, there is no option for a RETURN/REFUND. Your monitor, if required, will be replaced/repaired under the warranty provided by Seller. Seller reserves all rights to determine whether replacement, repair, or some other remedy is necessary to provide Buyers with a working monitor.

Annars ser allt OK ut. Att "övercklocka" en skärm är något nytt för mig måste jag medge, men det låter intressant.
2012-07-18, 22:16   #23

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

hehe

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Curemylife Visa inlägg
Tvivlar på att inets demo datorer klarar av att driva BF3 i 120fps @ ultra
Det var en dator med GTX 680 med 120hz inställt och högsta inställningarna
2012-07-19, 11:21   #24

Curemylife

Medlem

Curemylifes avatar

Plats: Stockholm

Citat:
Det var en dator med GTX 680 med 120hz inställt och högsta inställningarna
Yes, senast jag körde så betyder det runt 70fps
2012-07-19, 11:40   #25

olasahl

Medlem

Plats: Jönköping

Registrerad: jul 2007

Ingen som frågat vilken typ av spel trådskaparen spelar? Jag menar 60Hz eller 120Hz spelar ju ganska lite roll om man spelar MMORPG eller Diablo 3 eller liknande. Spelar man FPS spel så kan jag gå med på att det kan finnas orsak till 120Hz.
Corsair 600T white - Gigabyte GA-Z68-XP-UD4 - 16 GB corsair vengeance - Intel core i5 2500K @4,5GHz (65°C @ 1,32V) - Corsair H100 - SSD Intel 320 series - Saphire HD7950 3GB - Cooler master silent pro 850W - Asus Xonar DX - Cougar vortex fans - 27" Crossover S-IPS 2560x1440 display - Qpad MK50 keyboard - Corsair M90 mouse - Synology 210j NAS
olasahl är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:00   #26

palusa

Medlem

palusas avatar

Plats: Alvesta

Ointressant är det väl inte även om trådskaparen spelar långsammare spel. Då han kan tex köpa en skärm som stödjer 3d-vision och kanske använda det i framtiden. 120hz skärm är ju bra mer trivsamt i windows med. När man skrollar på hemsidor tex.

Har själv alltid haft 60hz skärmar innan jag köpte min BenQ 2420T. Kommer aldrig gå tillbaka till 60hz igen. Det är jag ganska säker på. Oavsett hur bra färg man får på en tex IPS. Jag väljer helt enkelt 120hz framför färgåtergivning då jag vet hur otroligt skönt det är med flyt i spelen.

Men som med allt annat är det givetvis en smaksak.

120hz är ovant i början för spelen känns nästan för mjuka i början. Men man vänjer sig snabbt och då blir 60-70 fps en pina att spela i när det gäller fps spel.
Cpu-Kylare: Cm Hyper-212 EVO
palusa är inte uppkopplad
2012-07-19, 16:34   #27

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

FPS

Citat:
Ursprungligen inskrivet av olasahl Visa inlägg
Ingen som frågat vilken typ av spel trådskaparen spelar? Jag menar 60Hz eller 120Hz spelar ju ganska lite roll om man spelar MMORPG eller Diablo 3 eller liknande. Spelar man FPS spel så kan jag gå med på att det kan finnas orsak till 120Hz.
Spelar endast fps spel!
2012-07-19, 16:58   #28

iThunz

Medlem

iThunzs avatar

Räcker det liksom med Msi GTX 670 (965mhz) för att driva en 120hz skärm i tex bf3?
2012-07-19, 17:29   #29

Estatus

Medlem

Estatuss avatar

Citat:
Räcker det liksom med Msi GTX 670 (965mhz) för att driva en 120hz skärm i tex bf3?
Utan tvekan ja.
2012-07-19, 19:43   #30

Swedishg33k95

Medlem

Swedishg33k95s avatar

Plats: Karlskrona

Okej har inte orkat läsa allt. Men vill gärna vara med att diskutera då jag beställde en BenQ TFT 24" XL2420T 120Hz från inet för två dagar sen. Borde få den imorgon. Detta var mera eller mindre ett impuls köp eftersom jag (seriöst) slog sönder min Samsung 23" skärm :S FUCK!

Men läste på som fan, och visste redan att 120Hz var något för mig. Då jag är intresserad av att få dem extra fpsen...dock klarar inte min dator bf i ultra o 120fps...men nästa upgradering är att försöka uppnå 120 fps i alla spel 1080p...

Gillarde Acer skärmen. Men efter klokt val (tror jag) insåg jag att 3d är något som inte är för mig. Blir kul dem första två veckorna. Sen tror jag att det kommer kännas klumbigt som fan...plus att min dator inte driver runt allt den skiten.

Btw, min kompis köpte föra modellen för nått årsen (120hz) med lite mus o skit till. Var på komplett i nått parket...Han lirade Far cry 2 på ett lan.

Från att gå från min skärm till hans var som natt och dag. HELT SJUKT VAD MINA ÖGON SMÄLLTE...allt gled runt så jävla skönt (överdriver dock lite.) Men ögonen blir kanske inte lika trötta...

Angående Killen som hade problem med den Samsung'en på inet. Läst att det är "fake" variant på dem skärmarna. Själva skärmen är inte riktiga 120hz utan kan bara ta fram 3d bilder i 60hz...INTE 3d vison. Så om du kör bf3 i 120 fps blir det antagligen ghosting. Sen kan det varit att dem kört flera kort i sli? Eller?
Intel i7 930@ 4.2GHz | Asus Rampage Extreme III | LIAN LI PC-77F | 2x GTX 480 SLI | 6Gb Corsair Dominator 1800Mhz | Intel X25-M G2 80Gb x2 i Raid 0 | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 0 Riggen | MK-85 <3
Citera, annars kommer jag inte tillbaka!
Swedishg33k95 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb