Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Rosslan
Eftersom att jag sitter på nämnd Dell skärm, u2412, så kan jag börja med att fråga, vad spelar du för typ av spel. är det enbart FPS så kanske du ska satsa på en 120Hz, det verkar vara lite generellt tänk om man spelar FPS...
Själv har jag inga problem att spela BF3, Crysis 2 o.s.v. på min skärm, det hade jag faktiskt inte på min gamla Benq heller. Jag spelar dock mest rollspel och strategi och då är det en fröjd att spela på. Den är billig, men inte så billig så att man tror att det är skräp eller att man ifrågasätter prestandan, ska snart skaffa mig en tredje. Man kan tilta och vrida och den har USB ingångar på skärmen, har Displayutgång, DVI och VGA. Tycker det är en riktigt bra skärm. Men det är klart att det finns "bättre" skärmar om man är beredd att pröjsa 5k eller mer. Men nu håller vi oss på max 2400 så då tycker jag att du ska slå till. Finns för 2300 på CDon om jag inte minns helt fel.
Tack så mycket för din åsikt, och tack alla andra för den delen också

Yes, givetvis kan man få något bättre om man lägger ut mer, men så är det oftast alltid. Nej, spelar inte FPS speciellt mycket, kan hända att jag drar igång BF3 då och då men knappast mer än så. Det jag spelar varierar en hel del, men har bl.a. köpt Borderlands, Maffia II, Batman AC samt AA, Civilization V och lite annat smått och gott under Steam Sales. Ögnade igenom en recension av skärmen i fråga på
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm och där kom de fram till att ett av de största köpargumenten var att skärmen hade lågt input-lag jämfört med en hel del olika modeller de jämförde med
http://www.tftcentral.co.uk/images/d.../input_lag.jpg.
Tror nog jag slår till på Dell U2412M, tack för alla köpråd och tips
EDIT:
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
blackeagle
Hmm, 0.6 ms input-lag enligt mätningen, det var inte illa. Dessutom var ju priset lite attraktivare också. Fan, får köpångest. Skall fortsätta kika runt lite
Fractal Design Arc | Asus P8P67 Pro B3 | Intel i5 2500k @ 3.3 Ghz | Corsair Vengeance 8GB (2x4GB) CL9 @ 1600 Mhz | Asus GTX580 Direct CU II | Antec Kühler H20 620 | Samsung Spinpoint F3 1Tb @ 7200 RPM | Seagate Barracuda 2 TB @ 7200 RPM Crucial M4 128GB | Corsair HX 850W