Verktyg Visningsval
2012-07-21, 22:08   #1

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

Skärm för BF3

Tjoo

Nu så ska jag äntligen börja spela BF3 igen och måste därför köpa nytt grafikkort samt en ny skärm.

Grafikkortet blir ett GTX 670 men skärm har jag inte riktigt hittat någon än som jag tror är bra och är värd pengarna därför ber jag om lite tips!

Den ska vara 24" inte kosta mer än 3000 kr, 100 hit eller dit spelar ingen roll men inte mer.

Den ska ju då som sagt vara lämpad till BF3

Tacksam för tips!
TokigaSmurfeN är inte uppkopplad
2012-07-21, 22:31   #2

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Plats: NNY

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TokigaSmurfeN Visa inlägg
Tjoo

Nu så ska jag äntligen börja spela BF3 igen och måste därför köpa nytt grafikkort samt en ny skärm.

Grafikkortet blir ett GTX 670 men skärm har jag inte riktigt hittat någon än som jag tror är bra och är värd pengarna därför ber jag om lite tips!

Den ska vara 24" inte kosta mer än 3000 kr, 100 hit eller dit spelar ingen roll men inte mer.

Den ska ju då som sagt vara lämpad till BF3

Tacksam för tips!
Du kanske skulle överväga att skaffa en 120Hz?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=703579
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=997160
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=856954
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=642236

Citera!
aMightyMuffin är inte uppkopplad Folding
2012-07-21, 22:38   #3

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=856954

såg väldigt mysiga ut Dock så var Samsungen lite mer designed och slimmad vilket jag själv uppskattar, samt att den hade 3D stöd, kanske kan vara något att prova det också men utav dem 2 skärmarna då vilken skulle du rekommendera då, rent prestandamässigt?

Sen undrar jag vad man märker för skillnad mellan 60 och 120 hz? Nu är jag inte skeptisk till att 120 hz är bättre men vad är det som gör det bättre det är det jag undrar

Tack för svar btw
2012-07-21, 23:16   #4

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=856954

såg väldigt mysiga ut Dock så var Samsungen lite mer designed och slimmad vilket jag själv uppskattar, samt att den hade 3D stöd, kanske kan vara något att prova det också men utav dem 2 skärmarna då vilken skulle du rekommendera då, rent prestandamässigt?

Sen undrar jag vad man märker för skillnad mellan 60 och 120 hz? Nu är jag inte skeptisk till att 120 hz är bättre men vad är det som gör det bättre det är det jag undrar

Tack för svar btw
Jag har själv inte använt någon utav skärmarna men ska införskaffa en Benq xl2420T då den enligt omdömen med mera verkar väldigt bra och prisvärd! Samsungen har också ett ''syskon'' http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930883 med exakt likadana speccs som 750D, dock verkar den vara utgående så jag skulle (ska) definitivt köpa/t xl2420T!

Enligt alla som har använt 120Hz ska det vara extremt mycket bättre både för spel och vanligt användande då det blir dubbelt så många bildrutor/sekund! Bilden blir alltså mycket mer ''flytande'' och inte så ''blurrig'', någon med mer erfarenhet får gärna förklara bättre!

Citera!
2012-07-21, 23:28   #5

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av aMightyMuffin Visa inlägg
Jag har själv inte använt någon utav skärmarna men ska införskaffa en Benq xl2420T då den enligt omdömen med mera verkar väldigt bra och prisvärd! Samsungen har också ett ''syskon'' http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=930883 med exakt likadana speccs som 750D, dock verkar den vara utgående så jag skulle (ska) definitivt köpa/t xl2420T!

Enligt alla som har använt 120Hz ska det vara extremt mycket bättre både för spel och vanligt användande då det blir dubbelt så många bildrutor/sekund! Bilden blir alltså mycket mer ''flytande'' och inte så ''blurrig'', någon med mer erfarenhet får gärna förklara bättre!
Ja men isf tror jag nog att jag också tar en Xl2420T Såg ju inte alldelles förskräcklig ut och den kommer nog vara väldigt passande som du säger ang, flytet, tack för hjälpen!
2012-07-21, 23:56   #6

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
Ja men isf tror jag nog att jag också tar en Xl2420T Såg ju inte alldelles förskräcklig ut och den kommer nog vara väldigt passande som du säger ang, flytet, tack för hjälpen!
Själv tycker jag att det är en av dem snyggare skärmarna ute på marknaden just nu! Nu är det bara att vänta tills den 25:e för min del

Citera!
2012-07-22, 10:54   #7

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:
Själv tycker jag att det är en av dem snyggare skärmarna ute på marknaden just nu! Nu är det bara att vänta tills den 25:e för min del
Kom och tänka på en liten sak angående 120 hz, med 670 skulle jag behöva köra på medium/high för att kunna nyttja dem där 120hz och efter lite läsning så märker själva ögat inte av mer än ca 70 hz?

Funderar på om jag kanske inte ska köpa en IPS istället då jag vill ha en så bra bild så möjligt och ghosting/eftersläpningar på 6 ms kan nog inte ögat märka av det heller skulle jag tro?

https://www.inet.se/produkt/2203200/...p-24-u2410-ips

Någon som har erfarenehet utav den skärmen? Tycker den verkar ha fått goda omdömen som jag gärna skulle vilja få bekräftat härifrån=)
2012-07-22, 11:34   #8

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
Kom och tänka på en liten sak angående 120 hz, med 670 skulle jag behöva köra på medium/high för att kunna nyttja dem där 120hz och efter lite läsning så märker själva ögat inte av mer än ca 70 hz?

Funderar på om jag kanske inte ska köpa en IPS istället då jag vill ha en så bra bild så möjligt och ghosting/eftersläpningar på 6 ms kan nog inte ögat märka av det heller skulle jag tro?

https://www.inet.se/produkt/2203200/...p-24-u2410-ips

Någon som har erfarenehet utav den skärmen? Tycker den verkar ha fått goda omdömen som jag gärna skulle vilja få bekräftat härifrån=)
Du gör självklart som du vill men att ögat inte skulle märka mer än 70Hz är en myt! dock är jag inte så insatt i det men efter ett antal lästa trådar där folk säger att ögat inte kan märka mer än så och så många Hz, och varje gång blivit överbevisade är jag rätt så säker på saken! varför skulle de ens göra 120Hz skärmar isåfall?

Det bästa är nog att läsa recensioner och dylikt gällande Ghosting, Bleeding mm!

Citera!
2012-07-22, 16:29   #9

thomasson

Medlem

Plats: Ljustorp

Registrerad: okt 2011

Vad tror ni om den här? Min skärm klarar inte ens 60hz..

Battlelog | Imgur
thomasson är inte uppkopplad
2012-07-22, 16:38   #10

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:
Du gör självklart som du vill men att ögat inte skulle märka mer än 70Hz är en myt! dock är jag inte så insatt i det men efter ett antal lästa trådar där folk säger att ögat inte kan märka mer än så och så många Hz, och varje gång blivit överbevisade är jag rätt så säker på saken! varför skulle de ens göra 120Hz skärmar isåfall?

Det bästa är nog att läsa recensioner och dylikt gällande Ghosting, Bleeding mm!
Ja det krångliga är att jag gärna vill ha en IPS bara för den snygga bilden i både spel och film men samtidigt vill jag också ha 120hz skärmen just för att den är anpassad för gaming och 3D stöd och jag har problem med vad ja ska prioritera
2012-07-22, 16:42   #11

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
Ja det krångliga är att jag gärna vill ha en IPS bara för den snygga bilden i både spel och film men samtidigt vill jag också ha 120hz skärmen just för att den är anpassad för gaming och 3D stöd och jag har problem med vad ja ska prioritera
Jo visst men om du ska använda den mest till gaming så är 120Hz att föredra!

Annars kan du ju ta och köpa en sån här xD
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=822807

Citera!
2012-07-22, 16:53   #12

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:
Jo visst men om du ska använda den mest till gaming så är 120Hz att föredra!

Annars kan du ju ta och köpa en sån här xD
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=822807
Ja men samtidigt kollar jag extremt mycket på film oxå xD så får nog beställa en av dem och testa i film och spel och om jag inte känner mig nöjd så byter jag den bara
2012-07-22, 17:01   #13

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
Ja men samtidigt kollar jag extremt mycket på film oxå xD så får nog beställa en av dem och testa i film och spel och om jag inte känner mig nöjd så byter jag den bara
Tjaa, så kan man ju också göra, synd att fler inte kan komma och ge tips och råd

Men lycka till!

Citera!
2012-07-22, 17:03   #14

aMightyMuffin

Medlem

aMightyMuffins avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thomasson Visa inlägg
Vad tror ni om den här? Min skärm klarar inte ens 60hz..

Jovars, den ser fin ut! Men vad har du för skärm som inte ens klara 60Hz?

Citera!
2012-07-22, 17:06   #15

thomasson

Medlem

Citat:
Jovars, den ser fin ut! Men vad har du för skärm som inte ens klara 60Hz?
Det är en Samsung 27", den pallar med 59.xx och 60hz i vissa upplösningar. Men rent generellt är den skräp när det kommer till PC gaming. Fungerar bra till PS3 dock.

Battlelog | Imgur
2012-07-22, 17:07   #16

Qrush

Medlem

Qrushs avatar

Plats: Kungshamn

Registrerad: jan 2005

Tycker att det blivit lite utav en 120Hz hysteri sen de första 120Hz plattskärmarna kom. Fråga dig själv "-Behöver jag verkligen en 120Hz skärm?"

I mitt tycke så behöver du inte en 120Hz skärm om du inte spelar seriöst. Sitter du mest och chillspelar nån timme är det inte värt för dig. Du är förmodligen van vid 60Hz och ser inget fel med det allt flyter som det ska men för mig som kört med över 100Hz sen 2002 i spel som Counter-Strike är 60Hz olidligt.

Kort sagt: Bara för att du spelar måste du inte ha en 120Hz, 60Hz funkar för de flesta.
2012-07-22, 17:16   #17

thomasson

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Qrush Visa inlägg
Tycker att det blivit lite utav en 120Hz hysteri sen de första 120Hz plattskärmarna kom. Fråga dig själv "-Behöver jag verkligen en 120Hz skärm?"

I mitt tycke så behöver du inte en 120Hz skärm om du inte spelar seriöst. Sitter du mest och chillspelar nån timme är det inte värt för dig. Du är förmodligen van vid 60Hz och ser inget fel med det allt flyter som det ska men för mig som kört med över 100Hz sen 2002 i spel som Counter-Strike är 60Hz olidligt.

Kort sagt: Bara för att du spelar måste du inte ha en 120Hz, 60Hz funkar för de flesta.
Jag vill mest byta på grund av att jag testade en gammal 19" som gick i 100hz i 1024x768 och det blev så mjukt. När jag kör på denna 27" så upplevs spelandet som hackigt, kan inte beskriva det bättre än så.

Lägger ned rätt mycket tid framför skärmen, framför allt i BF3.

Någon som har erfarenhet av Acer GD245HQ 120hz?

Battlelog | Imgur
2012-07-22, 17:23   #18

Qrush

Medlem

Qrushs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av thomasson Visa inlägg
Jag vill mest byta på grund av att jag testade en gammal 19" som gick i 100hz i 1024x768 och det blev så mjukt. När jag kör på denna 27" så upplevs spelandet som hackigt, kan inte beskriva det bättre än så.

Lägger ned rätt mycket tid framför skärmen, framför allt i BF3.

Någon som har erfarenhet av Acer GD245HQ 120hz?
Då tycker jag helt klart du ska byta. Acer skärmen var jag på väg att köpa för ett tag sen men det blev inget av pengabrist men det jag läste om den så ska den vara bra.
2012-07-22, 17:24   #19

Broken-arrow

Medlem

Broken-arrows avatar

Plats: sweden

Registrerad: dec 2008

Citat:

Det låter inte helt ovettigt

Det där med skärm är en hel djungel.
Är själv i köp tankar och det inte lätt.

Citat:
Om du vill ha bra bildkvalité och lite åt spelhållet är denna: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/benq_gw2450hm.htm något att titta på dock tyvärr bra 60Hz (funderar själv på den).
Bygglogg Fri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr\\
Broken-arrow är inte uppkopplad Folding
2012-07-22, 17:27   #20

Ziggy_

Medlem

Ziggy_s avatar

Plats: Skellefteå

Registrerad: mar 2012

jag har en sådan och är väldigt nöjd. har inte hunnit spela bf3 med den då mitt nya rigg kommer imorgon men annars är jag nöjd ^^,
Ziggy_ är inte uppkopplad
2012-07-22, 17:28   #21

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:

Spelar som main infantery i HeX
2012-07-22, 17:38   #22

Moriquende

Medlem

Moriquendes avatar

Plats: Hyssna

Registrerad: jan 2011

Citat:

En 120hz skärm förbättrar faktiskt hela datorupplevelsen. Allting flyter mycket bättre och även om du aldrig får 120 fps i ett krävande spel så blir det mer "flyt" i allting, även på skrivbordet. Jag skaffade min Benq XL2410T när jag spelade BC2 som mest och jag märkte skillnaden direkt.

Jag skulle dock gärna ha en IPS istället för att få bättre färger och högre upplösning, men så länge de ligger kvar på 60hz så är det inte värt det.
i5 3570k @ 4 Ghz | Asus Maximus V Gene | G.Skill RipjawsX CL8 1600Mhz 4x4GB | Gigabyte 7950 3GB | Creative X-Fi Titanium HD | Super Flower Golden Silent 500W | Intel X25-M G2 120GB | Samsung 840 Pro 512GB | WD Green 1TB | WD Green 3 TB |

A64, du har alltid en plats i mitt hjärta. <3
Moriquende är inte uppkopplad
2012-07-22, 17:40   #23

Qrush

Medlem

Qrushs avatar

Citat:
Spelar som main infantery i HeX
Då är saken biff ju! Du ska ha en 120Hz.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Moriquende Visa inlägg
En 120hz skärm förbättrar faktiskt hela datorupplevelsen. Allting flyter mycket bättre och även om du aldrig får 120 fps i ett krävande spel så blir det mer flyt i allting, även på skrivbordet.
Personligen skulle jag gärna ha en IPS istället för att får bättre färger och högre upplösning, men så länge de ligger kvar på 60hz så är det inte värt det.
Är nog inte många som betalar 1000:-+ mer för en skärm för att få lite mer flyt i Windows.
2012-07-22, 18:00   #24

Xcym

Medlem

Xcyms avatar

Plats: Växjö

Registrerad: dec 2011

man spelar inte i 3D, men 120Hz är ett måste när man spelar i 60Hz så känns det som om man laggar.. Har en benq och är super nöjd! tänk bara på att du måste köra med duallink dvi för att få 120.

Datorhörnan: http://www.sweclockers.com/galleri/8...ung-mans-horna
http://www.sweclockers.com/galleri/1...-mans-horna-v2
Xcym är inte uppkopplad
2012-07-22, 18:40   #25

TokigaSmurfeN

Medlem

TokigaSmurfeNs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Xcym Visa inlägg
man spelar inte i 3D, men 120Hz är ett måste när man spelar i 60Hz så känns det som om man laggar.. Har en benq och är super nöjd! tänk bara på att du måste köra med duallink dvi för att få 120.
men hur är färgerna på en sånhär BenQ Xl2410T (fel?) för en hel del omdömen jag läst beskriver att den har dåliga färger osv vilket inte är så roligt om det stämmer eftersom den ändå kostar 3200 :/
2012-07-23, 01:45   #26

Xcym

Medlem

Xcyms avatar

Plats: Växjö

Registrerad: dec 2011

Citat:
men hur är färgerna på en sånhär BenQ Xl2410T (fel?) för en hel del omdömen jag läst beskriver att den har dåliga färger osv vilket inte är så roligt om det stämmer eftersom den ändå kostar 3200 :/
jag har inga problem med färgerna, iof har jag inget att jämföra med då jag bara hade bärbar dator innan, om man räknar bort mammas "plattskärm" från början på 1800-talet. Tycker personligen att det är bra färger på BenQ Xl2410T. men som sagt, har inget vidare att jämföra med.

Datorhörnan: http://www.sweclockers.com/galleri/8...ung-mans-horna
http://www.sweclockers.com/galleri/1...-mans-horna-v2
Xcym är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb