|
Jag sitter på en U2412M hemma, den har backbleed i alla hörn mer eller mindre och svärtan är inte så värst bra iom det. Fast alla andra färger är bra och märker inte av någon ghosting. Frågan du egentligen ska ställa dig är vill du spela på TN som du gör i dagsläget, eller vill du uppgradera till en bättre paneltyp. Om du kör vidare på TN som du har idag så kommer du med stor sannolikhet bli nöjd eftersom det mer eller mindre kommer vara samma kvalité på de båda skärmarna rent färgmässigt. Sen är det klart att det är lite placebo-effekt över nya grejjer! Så är det för allt ^^
Eller så kan du spara ihop lite pengar för att köpa bättre paneltyp, IPS/VA etc. Dessa båda här bättre färger, svärta och betraktningsvinklar än TN paneler och levererar mer spelupplevelse, tycker jag. Fast som tidigare nämnt är man van vid något och nöjd kanske det inte finns anledning till att köpa något bättre. Fast jag tycker det är riktigt tråkigt när folk köper datorer för 8-10k+ och sedan lägger 1-2k på en medelmåttig skärm som inte kan leverera den fulla prestandan av vad din dator faktiskt klarar av.
Inte för att U2412M är en jättebra skärm, dock stor skillnad från TN paneler, vill ha en U3011, fast de kostar ju ganska mycket...