Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Mithras
Mitt personliga råd till dig, är att först 100% skita i alla som har skrivit hittills. Sedan går du själv till närmaste MediaMarkt och titta på TV i prisklassen, UTAN att bry dig om LED/Plasma, och köpa den som ser bäst ut för dig och din far.
Och med det menar du att ditt svar är bättre än alla andras? Varför gå till MediaMarkt? Det är som med högtalare, prova de i butik och de låter inte alls likadant när du kommer hem.
Samma gäller TV i butik, ofta är apparaterna kraftigt uppskruvade vad gäller färger och kontraster. Dessutom har butikerna en väldigt speciell ljussättning i sina lokaler.
Citat:
Mithras
Att säga Plasma är bättre än LED är som att säga BMW är bättre än Mercedes. Sant för vissa modeller, inte sant för vissa andra (iaf för den prisklassen). Gå och titta på bilderna och avgör själv vilken tv som behagar just dig och din far bäst, och köp den.
Jag håller inte alls med om din jämförelse med bilar. En BMW och Mercedes i samma prisklass, är mer ofta än sällan, väldigt identiska och likvärdiga.
Varför jag personligen rekommenderade plasma var just p.g.a TS budget. För högst 7k går det inte att finna ens en vettig LED-LCD. Däremot kan man finna en mycket kompetent plasma för den pengen.
Citat:
Mithras
Och nu är det så att eftersom man inte får köpa hem en TV och återlämna den, för att testa bilden, så finns det inget bättre alternativ än att kolla i butik.
Det går alldeles utmärkt! Därav min fråga längre upp, varför gå till MediaMarkt, när det är hos Elgiganten man alltid har 30-dagars öppet köp, utan tjafs!
Ditt tips om att titta på TV-apparater innan ev köp är helt korrekt, likaså att man bör lyssna på högtalare innan man köper sådant. Men att göra det i en butik, TV eller HiFi, slår ofta fel.
Så nästa gång du ska dissa allt som alla andra säger, ha rejält på dina egna fötter. Att rekommendera MediaMarkt som inte har ens i närheten av lika schysta villkor som Elgiganten är inget annat än en riktig blunder.