Sidan 73 av 73 « Första 2363707172 73

Verktyg Visningsval
2014-07-27, 20:37   #2161

AltUnderCtrl

Medlem

AltUnderCtrls avatar

Plats: Kramfors

Registrerad: mar 2012

Vilken säljare är det som gäller nu för qnix? "accessorieswhole"?
Värt att köpa pixel perfect? Är det så att man de kollar skärmen extra noga eller fungerar det som en sorts garanti?
Edit: Vad betyder "SE"? Sätt att några har sagt att dom har mer döda/fel pixlar?

Senast redigerad av AltUnderCtrl 2014-07-27 klockan 21:21.
Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k
AltUnderCtrl är uppkopplad nu
2014-07-27, 22:24   #2162

barabom

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AltUnderCtrl Visa inlägg
Vilken säljare är det som gäller nu för qnix? "accessorieswhole"?
Värt att köpa pixel perfect? Är det så att man de kollar skärmen extra noga eller fungerar det som en sorts garanti?
Edit: Vad betyder "SE"? Sätt att några har sagt att dom har mer döda/fel pixlar?
Köpte min från accessoriewholesale, så dom fungerar i alla fall.
Du ska inte köpa pixel perfect, det kanske är större chans att du får en utan några döda pixlar men om du har någon död pixel så verkar det bara som om att du får mellanskillnaden tillbaka.
SE = Second Edition, betyder i princip bara att det får vara högst 5 döda pixlar och inte 3 som det var på dom första.

Jag köpte utan pixelperfect och har inga döda pixlar alls, dock så hade jag andra problem men som jag skrivit tidigare i tråden så löste det sig utan att jag fick lägga ut något mer. Så jag skulle rekommendera accessoriewholesale
barabom är uppkopplad nu
2014-07-27, 22:54   #2163

AltUnderCtrl

Medlem

AltUnderCtrls avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av barabom Visa inlägg
Köpte min från accessoriewholesale, så dom fungerar i alla fall.
Du ska inte köpa pixel perfect, det kanske är större chans att du får en utan några döda pixlar men om du har någon död pixel så verkar det bara som om att du får mellanskillnaden tillbaka.
SE = Second Edition, betyder i princip bara att det får vara högst 5 döda pixlar och inte 3 som det var på dom första.

Jag köpte utan pixelperfect och har inga döda pixlar alls, dock så hade jag andra problem men som jag skrivit tidigare i tråden så löste det sig utan att jag fick lägga ut något mer. Så jag skulle rekommendera accessoriewholesale
Vet du om det finns något mellan SE och pixel perfect versionen? Hittar själv inget hos accessoriewholesale, eller är det SE som gäller?
Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k
2014-07-28, 21:47   #2164

mebbe

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Chuck Visa inlägg
J
Överklockade direkt till 96Hz utan problem.
120 däremot började ger artefacts. Fick det stabilt genom att bocka i "Reduced DVI frequency" i CCC, samt köra med LCD Reduced i CRU.

EDIT#3:
Just det. Det blev märkbart mörkare @120Hz. Löstes genom att ladda en annan färgprofil via Color Sustainer.
Även "verifierat" att ingen frameskipping sker enligt: http://www.testufo.com/#test=frameskipping
Fått min skärm nu och är väldigt nöjd överlag. Har försökt mig på med att överklocka. Uppstår artefacter över 110 hz så jag tänkte prova Chuck's tips. Vad är "CCC"? EDIT #1: Catalyst Control Center!

Jag ändrar till 110 hz och upplever själv att det blir en något skaprare bild. Vill gärna ha det svart på vitt så när jag går in på testufo så står det fortfarande 60 fps. Vad gör jag för fel?
mebbe är inte uppkopplad
2014-07-28, 22:12   #2165

AltUnderCtrl

Medlem

AltUnderCtrls avatar

Vet någon om "accessoriewholesale" kan skriva ner priset för lägre moms?
igår, 00:14   #2166

Pollux89

Medlem

Registrerad: maj 2010

Godkväll! Har också bestämt mig för att investera i en ny schyst skärm, men har lite svårt att se skillnaden på dessa Korea skärmar. Qnix QX2710 evo 2 verkar ju vara men den mest omtalade. Är det den som gäller?

Hur står sig YAMAKASI Q270 "2B Extreme OC" mot Qnix:en?
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixe...item1c31f28be3
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixe...item338d45ef98

Andra alternativ är Overlord tempest och Asus Swift. Men då drar de iväg med dubbla priset, vilket ifs är okej om det är motiverat..?
Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,5 | GTX580 SLI | Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Logitech G35 | Benq 24'' 2420 HDBE |
Pollux89 är inte uppkopplad
igår, 08:26   #2167

barabom

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mebbe Visa inlägg
Fått min skärm nu och är väldigt nöjd överlag. Har försökt mig på med att överklocka. Uppstår artefacter över 110 hz så jag tänkte prova Chuck's tips. Vad är "CCC"? EDIT #1: Catalyst Control Center!

Jag ändrar till 110 hz och upplever själv att det blir en något skaprare bild. Vill gärna ha det svart på vitt så när jag går in på testufo så står det fortfarande 60 fps. Vad gör jag för fel?
Nu har jag ett nvidia kort på vet inte riktigt hut det går till i ccc men jag antar att det är i princip samma proccess. Om det står 110hz i ccc så skulle jag tro att problemet är att du inte installerat drivrutinen till skärmen så den registreras som en "Qnix" istället för "generic pnp monitor"?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AltUnderCtrl Visa inlägg
Vet någon om "accessoriewholesale" kan skriva ner priset för lägre moms?
Dom skriver ner den till 200 USD, vilket för min del blev ~460kr extra efter den kommit hem, ~360 för moms och 100 för administrationsavgift
barabom är uppkopplad nu
igår, 08:40   #2168

barabom

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pollux89 Visa inlägg
Godkväll! Har också bestämt mig för att investera i en ny schyst skärm, men har lite svårt att se skillnaden på dessa Korea skärmar. Qnix QX2710 evo 2 verkar ju vara men den mest omtalade. Är det den som gäller?

Hur står sig YAMAKASI Q270 "2B Extreme OC" mot Qnix:en?
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixe...item1c31f28be3
http://www.ebay.com/itm/Perfect-Pixe...item338d45ef98

Andra alternativ är Overlord tempest och Asus Swift. Men då drar de iväg med dubbla priset, vilket ifs är okej om det är motiverat..?
Den första "Yamakasi" har jag inte sett förut, ser ut att vara samma koncept fast med en S-IPS panel från LG i sig. Ingen aning om hur den är emot samsungs PLS och hur den går att överklocka (även om det står 120hz så vet man aldrig). Men om du hittar bra reccensioner om den så är det nog bara din preferens, vilken du tycker är snyggast/ om du vill ha PLS eller S-IPS.
Den andra ser ut som en vanlig Qnix, vet inte varför det står slim-Qnix då dom inte skriver något extra om den alls i beskriviningen och den ser inte tunnare ut än mig vanliga hemma.

Asus swift är ju en TN skärm så det blir inte samma sak (om du inte bara är ute efter hög hz såklart), men motivation till att köpa en skärm här hemma i butik istället för en Qnix skulle jag säga är om du inte alls har lust att det ska vara något litet strul, och hellre betalar nästan dubbla priset för att kunna ha säkerheten att lämna in den i butik här hemma om något går fel. Och att en Qnix inte är garanterad 120hz, min går till 110hz sen börjar bilder ge efter lite.
barabom är uppkopplad nu
igår, 09:52   #2169

erikss0n

Medlem

Plats: Cessy, France

Registrerad: jul 2001

Techsyndicate har gjort en mini-review av X-star DP2710 där de talar lite om skillnaderna mellan Qnix (minns ej modellen).

I stora drag verkar Samsungs panel (X-star) bjuda paa nagot bättre kontrast samt "klarare" färger, Q-nixen har dock lägre respons time (6ms vs 8ms).
Input lag är dock laag pa X-star och man upplever inte direkt ngn skillnad mellan panelerna när det kommer till hur de presterar i spel.

De säger att QNIX har en viss fördel när det kommer till fontskärpa men att X-star kan vara snällare mot ögonen vid läsning.

Kolla länken
| Intel 2600K@4.2Ghz (Corsair Hydro H50) | 16GB Corsair Vengeance PC3-12800 | ASROCK Z77 Extreme 6 | Sapphire HD7950 3GB Xfire | ESI Juli@ | Logitech MX510 | Samsung 840EVO [250GB] |OCZ Vertex 3 [120GB] | 5TB storage | X-STAR DP2710 | DELL FPW2405 | Corsair Obsidian 750D |
erikss0n är inte uppkopplad
igår, 20:07   #2170

Pollux89

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av barabom Visa inlägg
Den första "Yamakasi" har jag inte sett förut, ser ut att vara samma koncept fast med en S-IPS panel från LG i sig. Ingen aning om hur den är emot samsungs PLS och hur den går att överklocka (även om det står 120hz så vet man aldrig). Men om du hittar bra reccensioner om den så är det nog bara din preferens, vilken du tycker är snyggast/ om du vill ha PLS eller S-IPS.
Den andra ser ut som en vanlig Qnix, vet inte varför det står slim-Qnix då dom inte skriver något extra om den alls i beskriviningen och den ser inte tunnare ut än mig vanliga hemma.

Asus swift är ju en TN skärm så det blir inte samma sak (om du inte bara är ute efter hög hz såklart), men motivation till att köpa en skärm här hemma i butik istället för en Qnix skulle jag säga är om du inte alls har lust att det ska vara något litet strul, och hellre betalar nästan dubbla priset för att kunna ha säkerheten att lämna in den i butik här hemma om något går fel. Och att en Qnix inte är garanterad 120hz, min går till 110hz sen börjar bilder ge efter lite.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av erikss0n Visa inlägg
Techsyndicate har gjort en mini-review av X-star DP2710 där de talar lite om skillnaderna mellan Qnix (minns ej modellen).

I stora drag verkar Samsungs panel (X-star) bjuda paa nagot bättre kontrast samt "klarare" färger, Q-nixen har dock lägre respons time (6ms vs 8ms).
Input lag är dock laag pa X-star och man upplever inte direkt ngn skillnad mellan panelerna när det kommer till hur de presterar i spel.

De säger att QNIX har en viss fördel när det kommer till fontskärpa men att X-star kan vara snällare mot ögonen vid läsning.

Kolla länken
Tack för svar. Har kollat runt lite mer själv nu också och av koreaskärmarna så blir det nog Qnix. Ska jag bara bestämma vilken budget vi ska ha (Qnix vs Asus/Overlord) Någon som sett dessa mot varandra?
Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,5 | GTX580 SLI | Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Logitech G35 | Benq 24'' 2420 HDBE |
idag, 00:01   #2171

Pollux89

Medlem

Någon här som köpt av red-cap (ebay)?
Undrar ju lite när han ligger så pass "mycket" under alla andra, 2186:- för qnix med "pixel perfect" och fri frakt.

En sak till; hur får man skärmen? Kan den hämtas på posten eller är det beställa tid hos DHL som gäller?
idag, 01:00   #2172

Kimball

Medlem

Plats: Helsingborg

Registrerad: sep 2002

Folk måste verkligen lära sig använda sökfunktionen effektivare. 95% av alla frågor som ställs är redan besvarade fyra gånger om.

Skärmen levererades via utkörning genom DHL för min del från red cap.
Kimball är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb