Bästa plasma tvn för max 7,5? [hjälp snabbt]

Permalänk
Medlem

Bästa plasma tvn för max 7,5? [hjälp snabbt]

Halloj!

Duktig som jag är lyckades jag ta sönder min 3 år gamla LG tv i flytten. I och med mitt spelberoende kan ni förstå vilken katastrof detta var. Jag är på jakt efter en plasma tv som är minst 42" Gärna uppåt 50". Vilken hade ni köpt i dagsläget för mina pengar? Har kikat lite på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958#info men den har fått väldigt blandande recensioner!

Permalänk

Kanske?

På Elgiganten.

http://www.elgiganten.se/cms/s-lvisGQVwAd8AAAE_NId.Clct/somma...

Permalänk

Är ju bara HD-klar (1024x768), blir väl inte så kul att spela på.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Well spotted!

då.

Kanske mer flyttvänlig också. Dock så är det inte en plasmaskärm!

Permalänk
Medlem

Skulle satsa på en led tv

Visa signatur

DATORN Chassi: NZXT PHANTOM 410 CPU kylare: corsair H80i med noctua nf f12or CPU: intel core i7 3770K Moderkort: ASUS p8Z77-V SSD: corsair force GT 120GB RAM: corsair vengeance dual c 1866mhz 16gb(2x8) GPU: ASUS 9800 GTX+ Dark knight PSU: corsair tx 750w HDD: western digital green 1TB KRINGUTRUSTNING Headset:Logitech g35 Tangentbord:Corsair k70 mx blue Mus:Roccat kone pure(blå) Ratt:Logitech g27

Permalänk

Kollade på prisjakt, och hittade en som har ett restlager av Panasonic plasma 42ST50 (2012 års modell), väldigt bra TV till det priset.
7999kr, lite över din gräns men brukar alltid vara bättre att satsa några kronor extra och få bra hållbar kvalitet.

http://www.lindgrensradio.se/produkter/info/tv/tv-40---42-tum...

Eller så lägger du på 1000kr till (8990kr) och köper en 42ST60 (2013 års modell).
http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/174123-panasonic...

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Avstängd

Under 7k Led om inte man hittar plasma för den pengen (prisvärdhet). Spara lite till och köp det du kommer att bli väldigt nöjd med (plasma).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tjiffen:

Halloj!

Duktig som jag är lyckades jag ta sönder min 3 år gamla LG tv i flytten. I och med mitt spelberoende kan ni förstå vilken katastrof detta var. Jag är på jakt efter en plasma tv som är minst 42" Gärna uppåt 50". Vilken hade ni köpt i dagsläget för mina pengar? Har kikat lite på denna http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958#info men den har fått väldigt blandande recensioner!

Vad ska du använda tvn till? spel? film? serier? slösurf?

Permalänk
Medlem

Varför en plasma? Finns ju LED och LCD i samma prisklass och du får smart tv på köpet.

Har för mig att plasma är OLD GEN och det är LED som gäller

Permalänk

Jag tror att skilnaden är att plasma har mindre input lag dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baggz143:

Varför en plasma? Finns ju LED och LCD i samma prisklass och du får smart tv på köpet.

Har för mig att plasma är OLD GEN och det är LED som gäller

Det är en väldigt stor skala på hur svenska befolket går på det försäljnings-snacket. Båda är en bra teknik men att säga att LED är bättre än plasma rakt igenom är helt fel. Läs in och få in fakta på båda sidorna än att lyssna på försäljare. Försäljare är en försäljare, deras uppdrag är att sälja en produkt till vilket pris för att få intäkter.

Tillverkningskostnaden för en LED tv är mycket mindre än Plasma tv och därför går de ut på att LED är bättre, bara för att det är en ny teknik men det gör inte att bildkvailtén ska vara vara bättre än plasma eller i huvudtaget. Led har för och nackdelar samma gäller plasma.

Därför rekomenderar jag till alla tv köpare att analysera och se efter vilken teknik passar ens behov bäst och inte lyssna på en försäljare för de bryr absolut inte om sina kunder, bara göra de "nöjda" på sitt sätt och få in mer pengar.

Hur många plasma tv ser du i butiken? Inte så många va? Efterfrågan av Led tekniken är större igenom tiden pga meningslösa försäljningsnacket.

Köp vad du vill och få erfarenhet tills nästa gång. Gäller alla produkter, bilar osv.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av baggz143:

Varför en plasma? Finns ju LED och LCD i samma prisklass och du får smart tv på köpet.

Har för mig att plasma är OLD GEN och det är LED som gäller

LCD och LED är exakt samma sak. Skillnaden är att LED är bakgrundsbelysning medan LCD är panelen. Plasma har sina fördelar tex. är de billigare att göra och svärtan är bättre. Sedan beror det på rummet också. Plasma är bättre lämpad för mörkare rum medan LCD är bättre för ljusare rum. Plasma brukar även vara prioriterad hos sportfantaster pga. att just svärtan är bättre så blir både Is och gräs i bättre kontrast. En nackdel är att Plasma har glas och väger en hel del så de är mer ömtåliga i jämförelse med LCD. Däremot detta "Old gen" är bara skitsnack från folk som försöker sälja dyrare TV apparater. De senaste plasma TV-apparaterna är ljusår bättre än de äldre som släpptes i början av 2000-talet. Finns säkert fler skillnader men jag är inte direkt någon expert när det kommer till TV apparater.

Skrivet av farnebr1nk:

Jag tror att skilnaden är att plasma har mindre input lag dock.

Beror helt på från TV till TV. Inputlag på brorsans tjejs Plasma är skyhög. Samma gäller farsans 55" LED.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av foxzox7:

Ser riktigt fin ut faktiskt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

LCD och LED är exakt samma sak. Skillnaden är att LED är bakgrundsbelysning medan LCD är panelen. Plasma har sina fördelar tex. är de billigare att göra och svärtan är bättre. Sedan beror det på rummet också. Plasma är bättre lämpad för mörkare rum medan LCD är bättre för ljusare rum. Plasma brukar även vara prioriterad hos sportfantaster pga. att just svärtan är bättre så blir både Is och gräs i bättre kontrast. En nackdel är att Plasma har glas och väger en hel del så de är mer ömtåliga i jämförelse med LCD. Däremot detta "Old gen" är bara skitsnack från folk som försöker sälja dyrare TV apparater. De senaste plasma TV-apparaterna är ljusår bättre än de äldre som släpptes i början av 2000-talet. Finns säkert fler skillnader men jag är inte direkt någon expert när det kommer till TV apparater.

Beror helt på från TV till TV. Inputlag på brorsans tjejs Plasma är skyhög. Samma gäller farsans 55" LED.

Finns även olika mode läge till sin avdelning dvs spel läge för spel och film läge för film osv. Hindrar skyhöga inputlang.

Permalänk

Är nöjd med min 59" Plasma 3D TV :D, såg att Elgiganten? säljer en 60" för 6000kr, köpte min för 9000kr för ca 1,5 år sedan.

Bra att spela BF3 via datorn med, inga lag här.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

Plasma ska det vara tills dagen jag ligger i kistan.
Den TV´n har även jag tittat på, och hoppats få pengarna till någon gång.
TS, föregående talare har redan givit dig länken till den bästa TV du kan få för dom pengarna, köp den.
Skit i LCD det är billigt svenssonlir, och LED är en diodifierad LCD, så det är i princip samma piss, som försäljarna prackar på lättlurade stackare, som inte vet bättre.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför någon skulle köpa en 60Hz plasma med upplösning under 1920x1080. 1024x768 är inte flott. Inte kvalitén och bilden på de billigare plasma heller för den delen. Du kommer bli missnöjd särskilt till dator och spel. Så välj något med kvalité iaf. Det finns bara Panasonics senaste modeller att titta på, antingen från 2013 eller 2012, alla andra har slutat att producera plasma eller producerar skräp som LG och Samsung. Välj efter syfte och egna krav.

Permalänk
Medlem

Hej igen, otroligt tacksam för alla svar, jag håller mig helst till plasma då det är det ända jag faktiskt har använt mig av. Jag ska endast ha tvn till spel och streama film/serie/sport från datorn.

Verkar som de flesta tyckte denna såg prisvärd ut http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958&cks=ASS&assoc=B99... Tror ni den håller bra för spel också? Att det är 2000hz säger inte mig så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjiffen:

Hej igen, otroligt tacksam för alla svar, jag håller mig helst till plasma då det är det ända jag faktiskt har använt mig av. Jag ska endast ha tvn till spel och streama film/serie/sport från datorn.

Verkar som de flesta tyckte denna såg prisvärd ut http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958&cks=ASS&assoc=B99... Tror ni den håller bra för spel också? Att det är 2000hz säger inte mig så mycket

2000hz är bild förbättring för att minska ghosting och liknande effekter.

När du ska spela sätt tvn på game mode så tar den bort lite effekter så bilden inte släpar efter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Du måste självklart leta upp detaljerade recensioner som testar sånt som inputlagg. Sen skiljer det saker på olika modeller UT50 har t ex inget louverfilter (AG) medan ST/VT/GT50 har det. Sen är det en smaksak vad man föredrar. Det viktiga är att tvn visar bra 24p, och andra signaler, att den gillar att man kör PC till tvn om det är vad man ska göra osv, inte vilka funktioner de skryter med post processing stänger man i allmänhet av iaf, och bilden behöver ofta kalibreras. Bara att läsa på mycket folk som har dessa modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjiffen:

Hej igen, otroligt tacksam för alla svar, jag håller mig helst till plasma då det är det ända jag faktiskt har använt mig av. Jag ska endast ha tvn till spel och streama film/serie/sport från datorn.

Verkar som de flesta tyckte denna såg prisvärd ut http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958&cks=ASS&assoc=B99... Tror ni den håller bra för spel också? Att det är 2000hz säger inte mig så mycket

Bästa du kan få för det priset.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alle22:

Finns även olika mode läge till sin avdelning dvs spel läge för spel och film läge för film osv. Hindrar skyhöga inputlang.

Ändrar tyvärr inte inputlaget på någon av TV apparaterna.

Skrivet av Petterk:

Förstår inte varför någon skulle köpa en 60Hz plasma med upplösning under 1920x1080. 1024x768 är inte flott. Inte kvalitén och bilden på de billigare plasma heller för den delen. Du kommer bli missnöjd särskilt till dator och spel. Så välj något med kvalité iaf. Det finns bara Panasonics senaste modeller att titta på, antingen från 2013 eller 2012, alla andra har slutat att producera plasma eller producerar skräp som LG och Samsung. Välj efter syfte och egna krav.

Eftersom det egentligen bara är 60Hz även i "Uber 1000Hz uppdate rate TV amagad" TV-apparater? Skillnaden är att de har en processor som gissar sig fram till hur bilderna ska bli och det får hela bilden att se ut som man slöspolar fram allt.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Ändrar tyvärr inte inputlaget på någon av TV apparaterna.

Eftersom det egentligen bara är 60Hz även i "Uber 1000Hz uppdate rate TV amagad" TV-apparater? Skillnaden är att de har en processor som gissar sig fram till hur bilderna ska bli och det får hela bilden att se ut som man slöspolar fram allt.

En Plasma som tog emot 1000hz däremot. Det hade varit awesome!

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Eftersom det egentligen bara är 60Hz även i "Uber 1000Hz uppdate rate TV amagad" TV-apparater? Skillnaden är att de har en processor som gissar sig fram till hur bilderna ska bli och det får hela bilden att se ut som man slöspolar fram allt.

Poängen var snarare att de inte är bättre än 60Hz LCD/Edge-lit LCD bara för att de skryter om 600Hz subfield, och det säger ingenting om hur trevlig TVn är på att hantera olika bildsignaler med olika mängd bildrutor, t ex 24p, 25p, 50p, 30p, 60p, 50i, 60i, 23.976Hz, 29.97Hz osv. Gör de galet så ser det fel ut, och t ex 24 fps vill de flesta varken se som 24 Hz eller 48 Hz för det mesta utan de föredrar snarare 3:2 pulldown eller rent av en fyrdubbling till 96Hz (ingen 3:2 pulldown) vilket inte några billiga 60Hz 1024x768 paneler har såklart, Pioneer körde väl 3:3 på fullhdpaneler också men de finns inte längre, det handlar inte bara om metoderna och tekniken utan implementeringen av det hela, beroende på elektroniken kan det se helvete ut. Så väl beror det på inställningarna användarna applicerar. Senaste årens Panasonic är bra mycket bättre på detta än 60Hz 1024x768 plasmas från LG/Samsung/Noname. Billiga LCD-tvs är bra mycket bättre än budget plasmas.

Gäller att välja de nackdelarna man trivs med. Bara att läsa på om de modellerna som intresserar en, det finns många utländska forum för detta. De djupdyker mycket mer än någon med samma tv här. Uppkommer några frågor så kan säkert ägarna här också svara däremot. De flesta har dock inte gått igenom alla tänkbara modeller och kommer ge massor pros och cons från erfarenheter.

Permalänk
Bildexpert 📺

Generellt: undvik plasma med 1024x768-upplösning. Det är gammal teknik som är enkel och billig att producera men kvalitetsmässigt räknades som budgetkvalitet redan 2007-2008. Deras fortsatta existens har två förklaringar: (1) som "uppköps" där kunden i butik direkt kan se att den dyrare modellerna är rejält bättre och därför pyntar de extra tusenlapparna (2) som "underbud" för kunder som inte bryr sig om bildkvalitet utan strikt går på priset. Tillverkarna säljer hellre en halvkass TV för 3500 kronor än att lämna fältet öppet för konkurrenterna.

All utveckling senaste åren har skett för plasmapaneler med full hd-upplösning. Jag sett några av dessa budgetmodeller och även kört dem sida vid sida med moderna full hd-modeller och skillnaden är löjligt stor. Det är som att ta ett kliv sju år bakåt i tiden. Och nostalgi är inte tillämpligt här.

Dessutom: ännu en gång: Hz-talet på en plasma ("600 Hz" etc.) åsyftar på frekvensen på pulsviddmoduleringen och högre värden kan faktiskt innebära en bättre kvalitet eftersom fler ljuspulser per sekund öppnar för tydligare definierad gradering av nyanser. Sedan räknar tillverkarna på olika sätt och styr panelerna med olika metoder så siffrorna är aldrig helt jämförbara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Generellt: undvik plasma med 1024x768-upplösning. Det är gammal teknik som är enkel och billig att producera men kvalitetsmässigt räknades som budgetkvalitet redan 2007-2008. Deras fortsatta existens har två förklaringar: (1) som "uppköps" där kunden i butik direkt kan se att den dyrare modellerna är rejält bättre och därför pyntar de extra tusenlapparna (2) som "underbud" för kunder som inte bryr sig om bildkvalitet utan strikt går på priset. Tillverkarna säljer hellre en halvkass TV för 3500 kronor än att lämna fältet öppet för konkurrenterna.

All utveckling senaste åren har skett för plasmapaneler med full hd-upplösning. Jag sett några av dessa budgetmodeller och även kört dem sida vid sida med moderna full hd-modeller och skillnaden är löjligt stor. Det är som att ta ett kliv sju år bakåt i tiden. Och nostalgi är inte tillämpligt här.

Dessutom: ännu en gång: Hz-talet på en plasma ("600 Hz" etc.) åsyftar på frekvensen på pulsviddmoduleringen och högre värden kan faktiskt innebära en bättre kvalitet eftersom fler ljuspulser per sekund öppnar för tydligare definierad gradering av nyanser. Sedan räknar tillverkarna på olika sätt och styr panelerna med olika metoder så siffrorna är aldrig helt jämförbara.

Min erfarenhet är att butiker har stora lager de vill kasta på kunderna istället för att ge dem vad de efterfrågar. Trotts att de ändå har några enstaka i lager av en modell i jämförbart pris, men mycket högre prestanda i butiken och massor i central-lager eller hos distributör/generalagent. De är nog rädda för att de skulle stå kvar på lagerhyllan annars.

PWM syftar snarare på vad de gör för att trixa med bakgrundsbelysningen på LCD-tvs, t ex på maskiner som marknadsförs som 240 Hz eller 480 Hz. När det gäller plasmas med 400Hz sub field drive så är det 50Hz, när det gäller 600Hz sub field drive så är det 60Hz. Medan en 100/120Hz LCD-tv oftast kan visa/uppdatera bilden just 100, 96 eller 120Hz. En 60Hz plasma måste såklart köra 3:2 pulldown på en 24p @ 24Hz video. Eller 2:2 och låta användarna stå ut med flicker. 480Hz LCD brukar däremot vara 120Hz plus PWM-styrd bakbelysning på 480Hz. En Panasonic som marknadsförs som 2000Hz sub-field kan däremot köra 96Hz för de som vill detta. Pioneers 840Hz sub-fieldmodeller kunde köra 72Hz 3:3. Vad tvn gör med signalen och om resultatet är bra är det enda intressanta där.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Petterk:

PWM syftar snarare på vad de gör för att trixa med bakgrundsbelysningen på LCD-tvs, t ex på maskiner som marknadsförs som 240 Hz eller 480 Hz. När det gäller plasmas med 400Hz sub field drive så är det 50Hz, när det gäller 600Hz sub field drive så är det 60Hz. Medan en 100/120Hz LCD-tv oftast kan visa/uppdatera bilden just 100, 96 eller 120Hz. En 60Hz plasma måste såklart köra 3:2 pulldown på en 24p @ 24Hz video. Eller 2:2 och låta användarna stå ut med flicker. 480Hz LCD brukar däremot vara 120Hz plus PWM-styrd bakbelysning på 480Hz. En Panasonic som marknadsförs som 2000Hz sub-field kan däremot köra 96Hz för de som vill detta. Pioneers 840Hz sub-fieldmodeller kunde köra 72Hz 3:3. Vad tvn gör med signalen och om resultatet är bra är det enda intressanta där.

Både ja och nej, Tyvärr är det inte så enkelt att man kan dra slutsatser baserat på papperssiffror.

Varje gång en siffra benämns från en tillverkare måste man bena ut vad de exakt menar för att den tekniska innebörden ska bli begriplig. Typexemplet är att siffran är olika för olika regioner trots att det i grunden är likadana paneler tillverkade i samma fabrik. Vad som kallas "400 Hz" i Europa kallas "480 Hz" i nordamerika och så vidare.

En 600 Hz-subfield-plasma är till exempel inte på något sätt låst till 60 Hz. Teoretisk kan den återge en svartvit bild med en uppdateringsfrekvens på 600 Hz. I praktiken däremot är exempelvis LG:s apparater med "600 Hz" på kartongen inte låsta till 60 Hz utan kan anpassa sig till en jämn multipel av inkommande signal. Detta går att mäta med Klein K10:s flimmermätning och vid 1080p/24 får man ut flimmer vid 96 Hz, vid 1080p/50 får man ut flimmer vid 50 Hz och vid 1080p/60 får man flimmer i 60 Hz. Slår man på bildinterpolering får man flimmer vid andra frekvenser. Samma sak med mätaren riktad mot Panasonics plasma.

Sedan kan tillverkaren välja att strypa apparaterna funktionsmässigt så att de enkla modellerna gör en 3:2-repetition vid 1080p/24-signal vilket kan bekräftas med ögat i rörelser eller att mätutrustningen märker en flimmertröskel vid 60 Hz. Men detta är produktberoende och inget man läsa sig till genom att titta på en papperssiffra utan det måste testas från fall till fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Både ja och nej, Tyvärr är det inte så enkelt att man kan dra slutsatser baserat på papperssiffror.

Varje gång en siffra benämns från en tillverkare måste man bena ut vad de exakt menar för att den tekniska innebörden ska bli begriplig. Typexemplet är att siffran är olika för olika regioner trots att det i grunden är likadana paneler tillverkade i samma fabrik. Vad som kallas "400 Hz" i Europa kallas "480 Hz" i nordamerika och så vidare.

En 600 Hz-subfield-plasma är till exempel inte på något sätt låst till 60 Hz. Teoretisk kan den återge en svartvit bild med en uppdateringsfrekvens på 600 Hz. I praktiken däremot är exempelvis LG:s apparater med "600 Hz" på kartongen inte låsta till 60 Hz utan kan anpassa sig till en jämn multipel av inkommande signal. Detta går att mäta med Klein K10:s flimmermätning och vid 1080p/24 får man ut flimmer vid 96 Hz, vid 1080p/50 får man ut flimmer vid 50 Hz och vid 1080p/60 får man flimmer i 60 Hz. Slår man på bildinterpolering får man flimmer vid andra frekvenser. Samma sak med mätaren riktad mot Panasonics plasma.

Sedan kan tillverkaren välja att strypa apparaterna funktionsmässigt så att de enkla modellerna gör en 3:2-repetition vid 1080p/24-signal vilket kan bekräftas med ögat i rörelser eller att mätutrustningen märker en flimmertröskel vid 60 Hz. Men detta är produktberoende och inget man läsa sig till genom att titta på en papperssiffra utan det måste testas från fall till fall.

Självklart skiljer det från fall till fall, därför jag säger att man måste välja de nackdelar man trivs med och läsa på om produkten man är intresserad av eftersom det som tillverkaren säger inte säger om de lyckats särskilt bra, eller att du gillar deras resultat/tillvägagångssätt. En 60Hz Plasma visar nog inte mer än 48/50/60Hz här för den delen, och resultatet på budgetplasmas (hd-ready/1024x768) kan inte ens jämföras med 4-5 år gamla LCD-tvs enligt min erfarenhet. Sen kommer så gott som alla att uppleva 48Hz/480Hz subfield (eller vilken subfield som helst) som ryckigt / flickering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjiffen:

Hej igen, otroligt tacksam för alla svar, jag håller mig helst till plasma då det är det ända jag faktiskt har använt mig av. Jag ska endast ha tvn till spel och streama film/serie/sport från datorn.

Verkar som de flesta tyckte denna såg prisvärd ut http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751958&cks=ASS&assoc=B99... Tror ni den håller bra för spel också? Att det är 2000hz säger inte mig så mycket

Den ska ha riktigt bra bild. Prisvärd och bra.