Permalänk
Medlem

AOC Q2963Pm - 29" för Gaming

Såhär efter jul satt jag och funderade på en att skaffa en ny skärm, spelar en hel del och kört en del eyefinity dock är problemet att få spel har fullt stöd och ofta blir fisheye effekten ganska påtagligt. Övervägde att köra på tre nya skärmar men aldrig varit helt nöjd med Eyefinity och 5760x1080 funkar på ett 7970 @1200 men man måste ofta dra ner ögongodis en bra bit och känns lite surt när stora delar av skärmen ofta är bara utdraget, skevt och inte ger något mer.
16:9 har alltid känts lite för snävt efter att man kört Eyefinity så har letat alternativ och snubblade över de nya 29" 21:9 skärmarna, har även spelat på TN 60hz paneler och tycker bilden är ganska blaha så IPS var redan i tankarna då 120-144hz aldrig helt lockat.

Var dock först lite skeptisk till dem då det är en udda aspect ratio. Efter att ha läst på så såg jag att problematiken var ofta samma eller mindre än med Eyefinity vilket idag är ganska lätt att fixa, tittade lite på olika recensioner för de olika skärmarna och valet stod mellan en AOC Q2963Pm och en Asus MX299Q men slutade på AOC delvis pga att priset var lägre och i det fall att jag inte var så nöjd skulle det inte bli en lika stor förlustaffär samt att AOC är lätta att klocka.

Nu har jag haft skärmen i några dagar och måste säga att jag är extremt nöjd, de flesta spel fungerar i 21:9 utan minsta problem, upplösningen på 2560x1080 är otroligt trevlig på flera sätt. För det första fyller den i stort sett hela synfältet vilket ökar immersion utan den extrema fisheye effekten som uppstår i Eyefinity setups med tre skärmar, förlusten på sidorna är inte direkt märkbar och på det stora hela känns det ofta bättre än Eyefinity iom att man inte måste dra ner sina settings lika långt.

Med lite tweaking är färgerna helt underbara och jämfört med en TN är det som natt och dag, allmänt är panelen extremt bra dock är AOC's byggkvalité lite sådär, inte direkt den snyggaste av skärmar men neutral nog att ignoreras. Men det som plasten runt saknas vägs snabbt upp av panelen som den håller, jag har ingen märkbar bleeding, otroligt klara färger, djup svärta utan minsta banding.
När det kommer till gaming är skärmen väldigt trevlig, har klockat den till 70hz och det är stabilt utan frame drops och det är inget märkbart input-lag, självklart får man inte ut samma som med en 120-144hz TN panel men denna väger lätt upp det med sin aspect ratio, överklockningsvänlighet, sin klara vackra bild och i spel som t.ex. CoD:BO2 och DayZ:Standalone gör det saker mycket lättare att se vilket klart märker när man spelar.

Så för folk som inte måste sitta på 120-144hz rekommenderar jag starkt att kolla in 29" skärmarna, det tar ett tag att vänja sig vid den nya aspect ration i desktop mode men i spel är det väl värt det och även film gör sig väldigt väl. Skärmen känner även av om signalen bara är 16:9 och t.ex. så blir inte intro klipp i BF4 streatchade utan den svärtar ut sidorna och visar dem i 16:9 och iom att de svarta är helt svart så störs man inte av det (iaf inte jag).

Torchlight 2

Call of Duty - Black Ops 2

Battlefield 4

DayZ - Standalone (first person)

DayZ - Standalone (third person)

Counterstrike: Global Offensive

Guild Wars 2

(alla screenshots är tagna med de inställningar jag normalt kör spelen med)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Kikar själv på att skaffa en sån här skärm! Screenshots från DayZ SA-Alphern såg ju riktigt riktigt trevliga ut! Hur flyter upplösningen på med din rigg? Våra borde prestera ganska lika (ditt 7970 lär klara det någon bättre, men äsch ) och var lite orolig för att det skulle bli tungt. Sen måste jag även fråga om 29" 21:9 är lika höga som 27" 16:9 rent fysiskt?

Tack så mycket för denna posten, nu måste jag bara välja mellan Philips och AOC's modeller. x)

EDIT: Vill även fråga vad du kör för FoV i DayZ med denna upplösningen!

Visa signatur

Chassi: Lian Li O11 Dynamic Mini Moderkort: ASUS B450-I Strix CPU: Ryzen 3700X RAM: 2x16GB G.Skill Trident Z Neo C 3600MHz CL16 CPU-Kylare: Be Quiet! Dark Rock Slim GPU: PowerColor RX 7800 XT Hellhound PSU: EVGA GM650
Utrustning: Keychron K3v2 (Banana-switchar) | SteelSeries Arctis Nova Pro Wireless | Razer DeathAdder V3 Pro | Odin Infinity XL Stealth Edition | HP Omen 27i |

Permalänk
Medlem

jag som har en 144hz benq 2411 på väg till mig blir smått sugen på att skicka tillbaka den när jag ser detta... får hoppas jag hinner ändra mig tills dess att jag testat den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeosoth:

Kikar själv på att skaffa en sån här skärm! Screenshots från DayZ SA-Alphern såg ju riktigt riktigt trevliga ut! Hur flyter upplösningen på med din rigg? Våra borde prestera ganska lika (ditt 7970 lär klara det någon bättre, men äsch ) och var lite orolig för att det skulle bli tungt. Sen måste jag även fråga om 29" 21:9 är lika höga som 27" 16:9 rent fysiskt?

Tack så mycket för denna posten, nu måste jag bara välja mellan Philips och AOC's modeller. x)

EDIT: Vill även fråga vad du kör för FoV i DayZ med denna upplösningen!

Mjo ont om diskussioner om 29" skärmar.
Det flyter på bra, man förlorar några FPS vs 16:9 men det är en 5FPS förlust typ max, i DayZ får jag ut 30-60 FPS, standard brukar ligga runt 45-55 och sällan är det grafikkortet som stoppar som vanligt (När GPU får maxa ut ligger det runt 65-70FPS) utan mer CPU och iom mer in view kan det droppa olika beroende på din CPU skulle jag tro. Jag kör min i5 2500K @4.7 när jag kör DayZ, funderar på att dra upp den mer iom att den bara använder typ två cores så blir den inte ens varm.

Höjden fysiskt sett på en 29" Ultra-widescreen är ungefär som höjden på en 23", men det går inte helt att jämföra, kommer du från en 27" kommer du kanske reagera på det lite men jag kom från 24" och reagerar vanligtvis direkt på 22" som litet men med 29" kändes det snarare tvärtom. Perspektivet blir så annorlunda.

Mina FoV settings i DayZ är
fovTop=0.80000001;
fovLeft=1.86;

(FoV slidern ingame är typ bara en zoom baserad på fovTop och fovLeft, du kan ändra dem i din profil i C:\Users\[user name]\Documents\DayZ Other Profiles\ingameName.DayZProfile)
Bilder på mina settings

Dold text
Skrivet av Lindell90:

jag som har en 144hz benq 2411 på väg till mig blir smått sugen på att skicka tillbaka den när jag ser detta... får hoppas jag hinner ändra mig tills dess att jag testat den

Är ju inget fel på 144hz men de offrar ju ofta färger för hastighet och TN paneler är ju inte lika bra som IPS på just sådant till att börja med, kör du CS GO eller liknande på lite högre nivå tror jag att 120-144hz is the way to go, men för alla under de som lever på de där sista rutorna tror jag man får ut mer av en IPS. Är ju som sagt gammal Eyefinity gamer så gillar bredden, vyerna på vissa spel blir helt otroliga och 29" ger en väldigt bra känsla, man slipper även tumma på dpi som man gör om man går på en 27" 1920x1080.
Man kan ju även ha två inputs i den och köra side by side, kör man från samma grafikkort så kan man lätt jobba med det som två unika skärmar sida vid sida utan bezel vilket är väldigt trevligt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Intressant, har själv tittat på Dell's 29":are.

Gjorde en pappersmodell av skärmen, och den är lägre men upplevs som hög nog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molgorain:

Intressant, har själv tittat på Dell's 29":are.

Gjorde en pappersmodell av skärmen, och den är lägre men upplevs som hög nog.

Mjo som sagt det ändrade perspektivet gör ganska mycket, i ren yta är det ju mindre än 27"

Lyckats få den helt stabil i överklock nu på 73hz, eller 72.811hz för att vara exakt, var fint att testa runt när man hittade alla olika frekvenzer den kör, den accepterar 75hz med, över det funkar (får bild upp till 87hz) men det står att signalen inte har stöd, går säkert att få bort men över 73 så verkar det inte gå att få den att inte droppa frames. 73hz är ju inte helt fy skam det heller så

EDIT:
För framtida ref. så bra att ha länkar
http://www.lagom.nl/lcd-test/
http://www.testufo.com/#test=frameskipping&horiz=15&vert=5
http://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Ut...

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Jösses vad billig den var!
Har bara sett 29-tummare från LG och Dell tidigare, de har kostat 4000 som absolut minimum.

AOC q2963Pm
Philips 298X4QJAB

Fanns ett gäng 29-tummare men det var främst LG som drog upp antalet med fem olika modellnamn..
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s15651730...

Har du gjort "reklam" i Eyefinityforumet? Det är ju inte bara folk som redan har en konfiguration som läser där utan många som är sugna. Det här känns som ett bättre val måste jag säga.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14242231']Jösses vad billig den var!
Har bara sett 29-tummare från LG och Dell tidigare, de har kostat 4000 som absolut minimum.

AOC q2963Pm
Philips 298X4QJAB

Fanns ett gäng 29-tummare men det var främst LG som drog upp antalet med fem olika modellnamn..
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=393#rparams=l=s15651730...

Har du gjort "reklam" i Eyefinityforumet? Det är ju inte bara folk som redan har en konfiguration som läser där utan många som är sugna. Det här känns som ett bättre val måste jag säga.

Mjo AOC är väldigt billig för mycket skärm, som sagt byggkvalitén på AOC är sisådär, svart ihopklistrad låda någon? ^^ Men duger fullt väl och panelen som är det viktigaste (enligt mig) är kanon, skärmen har även MHL samt deras dual input och även måste jag säga deras screen+ divider fungerar väldigt väl, Screen+ funkar även på andra skärmar då det är mjukvara.

Här är lite tekniska reviews
http://pcmonitors.info/reviews/aoc-q2963pm
http://www.tomshardware.com/reviews/aoc-q2963pm-ultra-wide-re...

Nä inte skrivit något i Eyefinity forumet men som du säger, för många är detta ett bättre alternativ när det kommer till just gaming. (f.ö. att slippa bezels är mer underbart än det går att ana ^^ )

Vill man ha panelen + looks och lite bling skulle jag nog köra på Asus MX299Q, lite säkrare märke än AOC men som sagt klagar inte på det jag fick hem för under 3000

Ska kolla om jag har en CRT kvar hemma någonstans och se om jag kan se om min kamera kan se något input lag alls

EDIT:
En kul sak, trodde jag fått lite artifacts pga min overclock på 73hz när jag lirade CoD:BO2, nej det visa sig bara vara en enviromental effekt i ett rum för att simulera dammpartiklar i ljuset som jag aldrig sett förut ^^

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hej Ferrat

Har införskaffat mig en sådan igår till mycket bra pris på Webbhallen (2790:-) och har lite frågor till dig.

Har du andvänt något av de program som följde med till skärmen?
Har du lyckats få bild på hela panelen, det är ju ca ,5 - 1 cm sorgkant runt bilden på panelen? Det hade ju varit snyggt om bilden nyttjade hela ytan då ramen runt är tunn.

För övrigt måste jag säga att jag känner mig rätt nöjd. Den är ju mindre än mina tre LG till yta men så mycket klarare bild. HAr ännu inte hunnit trimma in den till fullo men den lovar gott och 75Hz verkar inte vara några problem alls. Ska väl se vad man kan krämma ur den, jag kommer ju från tre 120Hz:are.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Skrivet av LazySoft:

Hej Ferrat

Har införskaffat mig en sådan igår till mycket bra pris på Webbhallen (2790:-) och har lite frågor till dig.

Har du andvänt något av de program som följde med till skärmen?
Har du lyckats få bild på hela panelen, det är ju ca ,5 - 1 cm sorgkant runt bilden på panelen? Det hade ju varit snyggt om bilden nyttjade hela ytan då ramen runt är tunn.

För övrigt måste jag säga att jag känner mig rätt nöjd. Den är ju mindre än mina tre LG till yta men så mycket klarare bild. HAr ännu inte hunnit trimma in den till fullo men den lovar gott och 75Hz verkar inte vara några problem alls. Ska väl se vad man kan krämma ur den, jag kommer ju från tre 120Hz:are.

Testat Screen+ men det funkade en gång sedan inte fått det att funka vilket suger för det var smidigt att surfa med.
Tyvärr får du nog leva med den svarta kanten, dock inget jag tänker på när jag använder den.

Vid exakt 75hz såg jag ibland droppade frames men kör den på 73 (72.811) hz och fungerar helt felfritt och helt utan problem och det är extremt trevligt att kolla på film på den

EDIT:
Screen+ är bit bundet, för webläsaren behövde jag köra 32bit istället för 64, lite dåligt men funkar bra

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Bra sugen på en sån här. Spelar mest CS Go, och lite BF4. Är ni fortfarande nöjda?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Jag är otroligt nöjd med skärmen, kör den i 73Hz och fungerar kanon.
Efter att jag fick screen+ att fungera är jag ännu mer nöjd, att jobba på den är otroligt smidigt när man kan dela upp den i två.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Var och köpte en nu. Nice

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk

Blev själv rätt sugen på en sån här nu, borde bli bra till eve-online

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Jag är med sugen att skaffa en 29 tums skärm i år så :).men är lite osäker för 21.9 har inte stöd för alla spel så :/.Men som jag läst så kan man fixa fram stöd med program eller nått :)?.Men måste dock köpa bättre grafikkort först.Hur mycket prestanda behövs att spela ultra med ett kort R9 290 eller GTX 780 skulle jag tro :)!

Permalänk
Medlem

Sjukt bra faktiskt. Älskar proportionerna i CS

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Jag är otroligt nöjd med skärmen, kör den i 73Hz och fungerar kanon.
Efter att jag fick screen+ att fungera är jag ännu mer nöjd, att jobba på den är otroligt smidigt när man kan dela upp den i två.

Hur hög är höjden på bildytan ( i cm)?

Du kan inte ta en bild där du jämför storleken på 2 olika skärmar så att man ser. Jag börjar också bli lite sugen på denna skärm då screen+ är precis det jag behöver när jag jobbar. Skönt att slippa 2 skärmar och ändå kunna arbeta som om man hade 2 skärmar.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Var och hur kan man ställa in uppdateringsfrekvens?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElWeed:

Hur hög är höjden på bildytan ( i cm)?

Du kan inte ta en bild där du jämför storleken på 2 olika skärmar så att man ser. Jag börjar också bli lite sugen på denna skärm då screen+ är precis det jag behöver när jag jobbar. Skönt att slippa 2 skärmar och ändå kunna arbeta som om man hade 2 skärmar.

Ska försöka komma ihåg det i helgen

Skrivet av Fisen:

Var och hur kan man ställa in uppdateringsfrekvens?

Du använder ett program
http://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-Ut...

Jag har min inställd på 72.811 Hz, fungerar kanon

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Jag är med sugen att skaffa en 29 tums skärm i år så :).men är lite osäker för 21.9 har inte stöd för alla spel så :/.Men som jag läst så kan man fixa fram stöd med program eller nått :)?.Men måste dock köpa bättre grafikkort först.Hur mycket prestanda behövs att spela ultra med ett kort R9 290 eller GTX 780 skulle jag tro :)!

Hittills inte stött på något spel som har strulat med skärmen de flesta spel fungerar utan några större tweaks för mig iaf.

Beror ju på vad exakt du spelar men jag har ett 7970 och kan dra på rätt bra även i BF4 så ett kort av generationen över eller likvärdigt med 7970 borde funka för de flesta

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Tackar, ska testa ikväll. Det står på egenskaper att skärmen stöder 75hZ?

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisen:

Tackar, ska testa ikväll. Det står på egenskaper att skärmen stöder 75hZ?

Mjo dock i lägre upplösning, över 73Hz med hacket så blir det dock framedrops för mig, men du kan ju testa.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Hur är skillnaden i denna gentemot 1440(koreaskärmen96hz)? Syftar mest på Csgo och Battlefield 4 och vanligt vardagssurf. Synfältet blir bredare på denna har jag förstått. Men hur blir synfältet på en 1440? Likadant som en 1080p, 16:9?

Permalänk
Medlem

Vilka framps får du i BF4 med maxade inställningar :)?.Undrar lite om DOTA 2 stödjer 21.9 så :D?.Räcker att du kör med utan mantel så.Mantel fungerar inte så bra som jag har hört så.Men Är lite osäker om ett R9 290 eller 780 kan driva 2560X1080 eller 2560x1440 så

Permalänk
Medlem

Synfältet blir lite större på en 1440p med i de flesta spel men det är samma aspektratio så du ser inte så mycket mer åt sidorna utan det är helhet mer bara, med en 21:9 får du en helt annan aspektratio vilket ger ett helt annat synfält. Sedan har det ju lite att göra med FoV inställningar ska dock tilläggas.

Vardags surf är smidigt, krö 1 eller två fönster och fungerar kanon, när du kör ett stort så är de bara lite mer perferi men du lägger inte direkt märke till det, när du kör två är det lätt att kolla på var och en för sig med.

Både CS:GO och BF4 har bilder ovan som du kan få lite intryck av hur de ser ut.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredzon:

Vilka framps får du i BF4 med maxade inställningar :)?.Undrar lite om DOTA 2 stödjer 21.9 så :D?

Ska testa BF4 på Ultra preset inatt så kan jag rapportera vad jag får men förvänta dig inga underverk, kommer köra med Mantle.

Ultra pre-set med FoV 100 2560x1080 med mitt 7970 @ 1200Mhz och Mantle.

Zavoy CQ 64 SweC servern Low: 53 Med: 67 High: 98
Dawnbreaker CQ 64 Swec Low: 48 Med: 72 High: 103

Low värdena är typ enbart när man kör med snabba fordon.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

Oj man blir ju sjukt sugen på att införskaffa en sådan där AoC 29" ! Vilken skärm ! Hur står den sig mot : Asus MX299Q A-IPS 29" eller LG 29EA93-P ? De är ju nästan två tusen kronor dyrare mot din skärm .
Lg skärmen http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1526706
Asus varianten http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2041833

Permalänk
Medlem

Kan inte säga exakt hur den står sig men panelen i AOC är väldigt bra, looks and feel känns den billig, det är uppenbart att de dragit in på kostnader på "skalet", gissningsvis är det den stora skillnaden just där.
Du kan kolla reviews och liknande för att få bättre uppfattning, Tom's Hardware gave den smart buy och panelen har av de som gjort reviews på den annars alltid ansetts som bra, byggkvalitén är som sagt sisådär men bortsett från att om man kollar noga så har jag inte ens reflekterat över det och skall tilläggas att iaf mitt ex har ingen som helst bleeding t.ex.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Kan inte säga exakt hur den står sig men panelen i AOC är väldigt bra, looks and feel känns den billig, det är uppenbart att de dragit in på kostnader på "skalet", gissningsvis är det den stora skillnaden just där.
Du kan kolla reviews och liknande för att få bättre uppfattning, Tom's Hardware gave den smart buy och panelen har av de som gjort reviews på den annars alltid ansetts som bra, byggkvalitén är som sagt sisådär men bortsett från att om man kollar noga så har jag inte ens reflekterat över det och skall tilläggas att iaf mitt ex har ingen som helst bleeding t.ex.

Okej ! Tack för svaret , kikar runt lite till innan jag bestämmer mig , men det lutar helt klart mot Aocen !

Permalänk
Medlem

Jag har Aoc 27" och är faktiskt väldigt nöjd med den, har tänkt faktiskt om man kanske skulle skaffa sig en 29"

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"