Problem med ny skärm, Asus VG248QE. Blurrigt osv?

Permalänk

Problem med ny skärm, Asus VG248QE. Blurrigt osv?

Tja!

Fick hem min nya skärm idag, en Asus VG248QE. Har tankat en ICC profil som sägs vara bra för CSGO.

Nu till problemet: Det känns blurrigt, alltså mitt crosshair på csgo blurrar och blir typ 3D aktigt på nåt jävla vänster. Helt olikt mellan mörka/ljusa ställen. Det är svårt att förklara så langar upp en bild: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=2450550...

Och när jag kollar på youtube i 720p så flippar det ur totalt, såhär ser det ut: http://i.imgur.com/p52Fqs6.jpg

Har ändrat digital vibrance fram och tillbaka samt testat andra ICC profiler, ingen förändring.

Nån som har en aning om vad jag har gjort fel eller missat? Tacksam för all hjälp jag kan få, känns rätt förjävligt att det ska vara såhär när man pungat närmare 3k.

Permalänk

Någon måste ju veta nånting angående detta...?

Permalänk

Inte en aning, men däremot undrar jag vad du använder för program som gör att ICC-profilen tar i spel?
Och hur mycket har du jobbat med inställningarna i skärmen?

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

låter högst otroligt att skärmen är orsaken när du har tagit print screen, hade det varit skärmen som var problemet så hade vi inte kunnat se felet om du inte fotade skärmen..

jag tror mest på att du har ändrat några inställningar som du inte borde ha gjort.

Provat att koppla skärmen till en annan dator/använda en annan skärm till din?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14515069']Inte en aning, men däremot undrar jag vad du använder för program som gör att ICC-profilen tar i spel?
Och hur mycket har du jobbat med inställningarna i skärmen?

Bah, fattar inte vad det kan vara... Kanske har gjort fel när jag fixa ICC profil, för jag märkte knappt nån skillnad? Program? Har bara satt igång en profil vad jag vet. Har inte gjort mycket med inställningarna, men allting blev bättre på CSGO när jag körde native resolution, kanske beror på det.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

låter högst otroligt att skärmen är orsaken när du har tagit print screen, hade det varit skärmen som var problemet så hade vi inte kunnat se felet om du inte fotade skärmen..

jag tror mest på att du har ändrat några inställningar som du inte borde ha gjort.

Provat att koppla skärmen till en annan dator/använda en annan skärm till din?

Har inte gjort något annat än att använda mig av en ICC profil...

Permalänk
Medlem
Skrivet av InTompaWeTrust:

Har inte gjort något annat än att använda mig av en ICC profil...

Men har du gjort det jag skrev att du skulle prova?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Men har du gjort det jag skrev att du skulle prova?

Har tyvärr ingen tillgång till någon annan dator men jag har testat min gamla skärm och det funkar felfritt där. Här har du en bild på hur det ser ut när jag lirar på min Asus: http://i.imgur.com/RheTBAb.jpg

Permalänk

Men hur mycket har du jobbat med inställningarna i skärmen?
De borde komma med bra inställningar från start (förutom ljusstyrkan då som ofta är maxad) men det är inte alltid fallet.
Har du kikat i recensionerna och testat samma inställningar som dem?

Angående annan dator, konka iväg med skärmen till någon bekant eller hör om någon bekant har bärbar med displayport. Det är nog sällan de har duallink-DVI tyvärr. (vilket krävs för 120 hertz)

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vad använder du gör upplösning? Om man använder en upplösning som inte är native kan bilden bli väldigt suddig.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;14517926']Men hur mycket har du jobbat med inställningarna i skärmen?
De borde komma med bra inställningar från start (förutom ljusstyrkan då som ofta är maxad) men det är inte alltid fallet.
Har du kikat i recensionerna och testat samma inställningar som dem?

Angående annan dator, konka iväg med skärmen till någon bekant eller hör om någon bekant har bärbar med displayport. Det är nog sällan de har duallink-DVI tyvärr. (vilket krävs för 120 hertz)

Yes, det är i princip det enda jag har gjort sedan jag fick skärmen...

Skrivet av CynXen:

Vad använder du gör upplösning? Om man använder en upplösning som inte är native kan bilden bli väldigt suddig.

1024'768 med Blackbars.

När jag kör på standard mode på skärmen så ser det myyyycket bättre ut, men då blir inte riktigt färgerna som jag vill.. Byter jag mode så blir färgerna starkare men då kommer det där jävla blurret fram... Finns det en chans att det kan vara nåt fel på skärmen? Själv tror jag det är ytterst osannolikt då den funkar bra överallt annars... Gillar dock inte hur det ser ut när man kjollar youtube osv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av InTompaWeTrust:

Yes, det är i princip det enda jag har gjort sedan jag fick skärmen...

1024'768 med Blackbars.

När jag kör på standard mode på skärmen så ser det myyyycket bättre ut, men då blir inte riktigt färgerna som jag vill.. Byter jag mode så blir färgerna starkare men då kommer det där jävla blurret fram... Finns det en chans att det kan vara nåt fel på skärmen? Själv tror jag det är ytterst osannolikt då den funkar bra överallt annars... Gillar dock inte hur det ser ut när man kjollar youtube osv..

Då är det antagligen det som får den se suddig ut. Prova ställa skärmen på standard upplösning och stega nedåt i listan så kanske du hittar en som ser bättre ut än 1024*768.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av InTompaWeTrust:

..........
När jag kör på standard mode på skärmen så ser det myyyycket bättre ut, men då blir inte riktigt färgerna som jag vill.. Byter jag mode så blir färgerna starkare men då kommer det där jävla blurret fram... Finns det en chans att det kan vara nåt fel på skärmen? Själv tror jag det är ytterst osannolikt då den funkar bra överallt annars... Gillar dock inte hur det ser ut när man kjollar youtube osv..

Nähä, men då får du väl justera ljusstyrkan och färgerna då?
Gain kan det heta, fliken där du kan justera färgerna Rött, Grönt och Blått.

Det känns jätterörigt och svårt att veta vad du har testat och inte så här på distans.
Kanske du ska prova att ringa supporten på måndag?

För att förtydliga - i skärmen. Inte mjukvaruvägen i någon jäkla kontrollpanel!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Asus

Tjena Tjena, Har en likadan skärm och halva skärmen lyser svagt blått. Har ni några tips/inställningar eller så som kan hjälpa mig. Tacksam för svar mvh

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av EricLarsson:

Tjena Tjena, Har en likadan skärm och halva skärmen lyser svagt blått. Har ni några tips/inställningar eller så som kan hjälpa mig. Tacksam för svar mvh

Några inställningar handlar det inte om utan problem med "halva skärmen" brukar bero på att du har fel betraktningsvinkel. Då är tipset att placera skärmen i en bättre vinkel, dvs så rät vinkel som möjligt.

Ifall är det samma problem även på långt avstånd kan det vara något som är fel med skärmen. Då är tipset att kontakta återförsäljaren för reklamation eller garanti.

Vissa skärmar har även ett demoläge för någon form av bildfunktion. Kontrollera i skärmmenyerna att detta demoläge är avstängt.