Permalänk

Hjälp, Problem med 2 skärmar!

Hej, jag behöver lite hjälp med att koppla in en andra skärm till min dator, så jag kan tex kolla film och surfa samtidiigt. Mina skärmar jag vill koppla in är en Samsung SyncMaster 226bw och den andra är en tv, Finlux 32fld905hm, och mitt grafikkort är AMD Radeon HD 6800. Mitt problem är att när jag kopplar in båda skärmarna samtidigt blir båda svarta. Till Samsungen använder jag en hdmi kabel och till finlux en DVI, Behöver dessa vara samma? Vad kan felet vara? och vad kan jag göra för att få detta att fungera? Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem

Hej! Har du testat byta till andra dvi-porten på grafikkortet? Kan hjälpa, vill minnas att ena porten delas med HDMI på något tjosan hejsan.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Tack! Nu funkar det!