Behöver lite råd/hjälp angående ny skärm!

Permalänk

Behöver lite råd/hjälp angående ny skärm!

Tjenare alla!

Tänkte höra med er alla här på forumet om lite råd om ett dataskärms-köp jag har planerat att göra.
Men är inte riktigt säker på vilken jag ska köpa.. Det gäller alltså mellan dessa: Asus VE278H och Asus VE278Q
Länkar: http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...
http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...

Ni kan ju läsa lite specs osv på sidan.

Jag spelar ju ganska mycket, både konsol och PC
Den ena har ju 2 Hdmi, men mig spelar det ingen roll att byta kabel mellan PC och konsol så...
Redigerar ganska mycket film och bilder också!
Har redan en 20", men skulle vilja en lite större när jag spelar och sånt

Så jag söker lite råd och åsikter om vad ni tycker!
Priset spelar absolut ingen roll!

Permalänk

Enda skillnaden på de två monitorerna verkar vara hur många ingångar det är...
Om du inte ska redigera film och bilder på denna, utan använder din 20" till det så spelar det ingen roll. Men jag skulle inte rekommendera nån av dessa till att redigera bilder på.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk

Det är ju inga avancerande bild redigeringar! Men jag är ganska sugen på den med VE278H eftersom den har dubbla HDMI!

Permalänk
Hedersmedlem

Verkar vara i princip samma skärm sånär som på ingångarna. Hugget som stucket skulle jag säga.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Får tacka för hjälpen! Slutar nog mot VE278H pga 2 HDMI ingångar!

Permalänk
Skrivet av Finnjeveln:

Får tacka för hjälpen! Slutar nog mot VE278H pga 2 HDMI ingångar!

NEJ! Köp den andra, den har DVI. Tvivlar på att du kommer använda båda HDMI. Själv så gillade jag DVI mer än HDMI.

Permalänk

Har ju planerat att använda båda HDMI faktiskt! En till xboxet och en till burken

Permalänk

Ingen.

Skrivet av Finnjeveln:

Tjenare alla!

Tänkte höra med er alla här på forumet om lite råd om ett dataskärms-köp jag har planerat att göra.
Men är inte riktigt säker på vilken jag ska köpa.. Det gäller alltså mellan dessa: Asus VE278H och Asus VE278Q
............
Så jag söker lite råd och åsikter om vad ni tycker!
Priset spelar absolut ingen roll!

Du har alltså valt ut två 60-hertz TN-skärmar.
När det finns ett flertal IPS-skärmar på 27 tum för samma peng hos NetonNet. Till och med en MVA-skärm på sista sidan (utgående modell dock, men kanske finns i ditt varuhus).
Nä du, gör om, gör rätt.
Ingen av skärmarna har ens justerbar fot. Det är i och för sig inte helt vanligt i den prisklassen, jag skulle mycket heller gå ner till någon 24-tummare och då förutom högre bildkvalité dessutom få en med ordentlig fot.

Visa signatur

««« »»»