Permalänk
Medlem

Hur bra är BenQ GL2450E?

Priset 990kr är verkligen lockande. Någon som kan säga hur bra skärmen är?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Priset 990kr är verkligen lockande. Någon som kan säga hur bra skärmen är?

http://www.trustedreviews.com/benq-gl2450_Monitor_review

Permalänk
Medlem

Jo har läst den, men den är utan (e). Vad står e:et för?

Permalänk
99:e percentilen

1920x1080 TN. Bra sekundärskärm eller OK basic mainskärm för priset, men inte mycket mer. Du vill varken ha den till grafiskt arbete (pga TN) eller FPS-spel (pga 60 Hz).

Fujitsu P23T-6, som CDON haft på rea för 999:- ett par gånger, är mer värd, då den har IPS-panel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

1920x1080 TN. Bra sekundärskärm eller OK basic mainskärm för priset, men inte mycket mer. Du vill varken ha den till grafiskt arbete (pga TN) eller FPS-spel (pga 60 Hz).

Fujitsu P23T-6, som CDON haft på rea för 999:- ett par gånger, är mer värd, då den har IPS-panel.

Tack för tipset men 5 ms lockar inte då jag spelar en del.

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Tack för tipset men 5 ms lockar inte då jag spelar en del.

Hur seriöst spelar du?

Har själv en sådanhär: http://www.inet.se/produkt/2205978/dell-ultrasharp-23-u2312hm...

Den är IPS med 8ms och märker absolut ingen typ av fördröjning alls...

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Tack för tipset men 5 ms lockar inte då jag spelar en del.

BenQ-skärmen du länkade har ju också 5ms responstid (2ms Grey-to-Grey). Kommer inte spela så stor roll på en budgetskärm då inputlag på båda förmodligen är bra mycket högre än 5ms.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Batwoman:

Tack för tipset men 5 ms lockar inte då jag spelar en del.

Då är GL2450e ändå redan utesluten pga 60 Hz.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Då är GL2450e ändå redan utesluten pga 60 Hz.

Har aldrig spelat med mer än 60hz, aldrig någonsin känt det som en nackdel.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tompanhuhu:

Har aldrig spelat med mer än 60hz, aldrig någonsin känt det som en nackdel.

Menade att det är konstigt att tycka att en skärm är ointressant för gaming pga 5 ms men inte pga 60 Hz.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Menade att det är konstigt att tycka att en skärm är ointressant för gaming pga 5 ms men inte pga 60 Hz.

Där håller jag med helt!
Ursäkta att jag inte följde hela diskussionen

Permalänk
Skrivet av Batwoman:

Jo har läst den, men den är utan (e). Vad står e:et för?

Köpte skärmen med E på slutet. Tror inte att det skiljer något särskilt från modellen utan E. Kanske någon ingång som skiljer eller liknande. Du får nog lusläsa specen.

Det är en billig skärm och det tycker jag märks mest på att färgerna är ganska matta. Kanske går att få bättre med rätt inställningar. På samma gång som man får en mycket bra skärm i förhållande till priset så får man heller inte mer än man betalar för. Som skärm på lång sikt tycker jag att den är för dålig, då skulle jag köpa en bättre modell. Jag räknar dock inte med att ha den längre än ett år då min gamla skärm gick sönder och jag inväntar att det ska komma tillräckligt bra och prisvärda skärmar med touchfunktion. Annars tycker jag att recensionen från trustedreviews är ganska rättvisande.

Permalänk
Medlem

Beställde precis 3 av denna skärmen. Sen insåg jag att jag ville höra lite vad SweC'ers tyckte. Vad menar ni med 60Hz? Den är väl 76 Hz?? (Därför jag köpte den för 990kr!)

Edit;
Netonnet; Uppdateringsfrekvens: 76 Hz
Cdon: Vertikal Uppdateringsfrekvens: 50-76 Hz
Proshop: Vertikal Uppdateringsfrekvens: 50-76 Hz

Vadå 50 TILL 76?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av draztic:

Beställde precis 3 av denna skärmen. Sen insåg jag att jag ville höra lite vad SweC'ers tyckte. Vad menar ni med 60Hz? Den är väl 76 Hz?? (Därför jag köpte den för 990kr!)

Edit;
Netonnet; Uppdateringsfrekvens: 76 Hz
Cdon: Vertikal Uppdateringsfrekvens: 50-76 Hz
Proshop: Vertikal Uppdateringsfrekvens: 50-76 Hz

Vadå 50 TILL 76?

Jag har 3st, och kan inte köra mer än 1920x1080@60hz

Permalänk
Medlem

Bumpar den här tråden lite. Jag letar efter en skärm att lira 360 och Xbone på. Konsolerna stödjer ju max 60 hz, precis vad denna skärm klarar av. Tycker ni detta är en bra konsol-skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Tack för tipset men 5 ms lockar inte då jag spelar en del.

Jag köpte själv först en benq 1080p TN och mindre än 5 ms, men idag sitter jag med en 1440p PLS (IPS) 8 ms och kan inte säga att jag föredrog det gamla. Visst lirar du lol och cs och du absolut inte kan tänka dig en 120-144 Hz skärm så ok då.

Notera att detta inte beror på 1440p > 1080p, utan för att PLS har bättre gråskala, vithet och framförallt färg än den gamla TN skärmen (som antingen hade salamirosa vithet eller spygrön.

Ingen LCD kommer ju tyvärr bräcka CRT
OLED nu!

Visa signatur

No man is free who is not master of himself