Permalänk
Medlem

Tre skärmar med GTX570

Tja!

Har ett litet problem som jag behöver hjälp att lösa.

Det är så att jag vill koppla in tre skärmar till min dator som har ett MSI GTX570 kort. Vad jag har förstått går detta inte göra "rakt av" eftersom kortet bara stödjer två skärmar så nu behöver jag hjälp med lite alternativa lösningar!

Det jag vill koppla in är: En TV som jag bara kollar på film på, en primär skärm som jag spelar på och en sekundär skärm som jag har skype/spotify/surfar osv på. Alltså inget jättekrävande.
Om jag förstått rätt går det köpa i princip vilket grafikkort som helst och använda det för att driva en skärm och så köra jag två skärmar på mitt gamla kort?
Jag har också fungerat på om det går att köra med den integrerade grafiken i CPUn för att driva en skärm? Går den att aktivera samtidigt som man kör ett separat grafikkort? Finns det andra bra lösningar?

Tacksam för all hjälp!

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/146411-asus_g...
Det vore bättre om du kör ett Nvidia för att ställa in alla inställningar i drivrutinerna. För att köra grafiken i CPUn måste du köra Intels drivrutiner eller så kommer du inte få bild tillsammans.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Tack för svar!

Hade tydligen varken HDMI elr DVI ingång i mitt moderkort så det alternativet är ju ur vägen nu, får väl bli till att köpa ett sådant kort som du länkade!

Kommer det fungera på samma sätt som om jag skulle kört alla skärmar med ett grafikkort, alltså jag kan förlänga skrivbordet mellan alla skärmarna trots två separata graffikort? Är det mycket krångligt att ställa in eller är det bara att sätta i det nya kortet o sen tuta och köra?

Permalänk
Medlem

Det är bara sätta in kortet på en ledig PCI-E och koppla in skärmen. Givetvis så ska datorn vara utan ström så när du startar den kommer Windows sköta resten.

Permalänk
Medlem

Okej!

Kollade nu och hade såklart bara en PCI-E 16x slot...

Är det nån större skillnad på att köpa nått billigt PCI-kort, köpa ett PCI-E 1x eller köra på en sån där USB->HDMI grejj? Likvärdigt pris vad jag har sett hittlis!

/A