Permalänk
Medlem

Telia's Samsung UE55H8005 [15k]

Hej! Köpte Samsung UE55H8005 från Telia idag, 599kr/24mån - det blir billigare än kontantpriset t.o.m! Vad tycker ni om denna?

http://www.pricerunner.se/pi/2-2966209/TV/Samsung-UE55H8005-p...

Kan man koppla in en extern hårddisk och se filmer i högsta kvalitet direkt eller behöver jag en HTPC?

Permalänk
Medlem

Du fick 3-4 hundra kr rabatt på priset, för det så band du dig i 24/mån till Telias bredband...
Är det något att skutta högt i taket för?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Du fick 3-4 hundra kr rabatt på priset, för det så band du dig i 24/mån till Telias bredband...
Är det något att skutta högt i taket för?

Hade jag köpt på avbetalning utan telias erbjudande så hade det blivit säkert 17-18 tusen efter 24 månader - nu betalar jag t.o.m mindre än kontantpriset, så det är ju bra! Gillar Telia fiberbredband, inga planer på att byta.

Vad tycker du om TV:n? Verkar den prisvärd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Soros:

Hade jag köpt på avbetalning utan telias erbjudande så hade det blivit säkert 17-18 tusen efter 24 månader - nu betalar jag t.o.m mindre än kontantpriset, så det är ju bra! Gillar Telia fiberbredband, inga planer på att byta.

Vad tycker du om TV:n? Verkar den prisvärd?

Ja alltså du verkar utgå ifrån avbetalning oavsett införskaffnings metod. Då är det svårt att räkna likvärdigt.

Räknar vid faktiska termer:

1. Du är inte bundet till något = 14.990kr

2. Du binder dig till Telias bredbandstjänster i 2 år = 14.500kr

Du fick ca 500kr för att binda ditt bredband i 2 år.

Sen om priset på ca 14-15 tusen är bra för TVn. Ja det är ett ok pris, ingen rea bomb precis
men marknadsmässigt.
Det har varit ca 4-5 riktiga REA rysare på TV marknaden sedan sensommaren/hösten som varit
något att hänga i granen...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Ja alltså du verkar utgå ifrån avbetalning oavsett införskaffnings metod. Då är det svårt att räkna likvärdigt.

Räknar vid faktiska termer:

1. Du är inte bundet till något = 14.990kr

2. Du binder dig till Telias bredbandstjänster i 2 år = 14.500kr

Du fick ca 500kr för att binda ditt bredband i 2 år.

Sen om priset på ca 14-15 tusen är bra för TVn. Ja det är ett ok pris, ingen rea bomb precis
men marknadsmässigt.
Det har varit ca 4-5 riktiga REA rysare på TV marknaden sedan sensommaren/hösten som varit
något att hänga i granen...

Min inkomst är under 4000kr i månaden så alternativ nr.1 är inte en möjlighet Och visst, jag kommer nu vara tvungen att palla äpplen och plocka kantareller för att överleva - men jag kommer iallafall ha en fet 3D TV som kommer ge feta filmkvällar med polarna!

Men bra att du godkände den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Soros:

Min inkomst är under 4000kr i månaden så alternativ nr.1 är inte en möjlighet Och visst, jag kommer nu vara tvungen att palla äpplen och plocka kantareller för att överleva - men jag kommer iallafall ha en fet 3D TV som kommer ge feta filmkvällar med polarna!

Men bra att du godkände den.

Du kommer ha ännu mindre råd att göra saker iom att du ska lägga 1/7 del av din inkomst på en TV i 2 år. Ca 1/20 del av din aktiva arbetskarriär.
Jag tycker den ekvationen är skrämmande...

För en månad sedan hade Siba en 50" Sony TV för 8000kr som hade riktigt bra bild. Det hade varit något för dig med dålig budget.

*EDIT*

https://www.komplett.se/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu750...

Boom. Där blev din TV en dålig affär med besked...

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Skrivet av AkUs:

Du kommer ha ännu mindre råd att göra saker iom att du ska lägga 1/7 del av din inkomst på en TV i 2 år. Ca 1/20 del av din aktiva arbetskarriär.
Jag tycker den ekvationen är skrämmande...

För en månad sedan hade Siba en 50" Sony TV för 8000kr som hade riktigt bra bild. Det hade varit något för dig med dålig budget.

*EDIT*

https://www.komplett.se/samsung-55-uhd-led-smart-tv-ue55hu750...

Boom. Där blev din TV en dålig affär med besked...

Du har rätt där! Men som sagt räntan var en faktor för mig och 21.327kr blir lite väl saftigt för min smak!

Permalänk
Medlem

Eller fan ni övertygade mig - jag avbeställde den, känns fan bra nu.