Funkar Asus ROG Swift till xbox one?

Permalänk
Medlem

Funkar Asus ROG Swift till xbox one?

Tja! Eftersom Halo collection edition kommer till one så funderar jag på att skaffa detta och har ej tillgång till TV-skärm. Därför undrar jag om det går att använda Asus ROG Swift skärmen med konsolen om man nu köper en adapter eller någon slags kontakt som konverterar till HDMI?

Tack på förhand
Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tja! Eftersom Halo collection edition kommer till one så funderar jag på att skaffa detta och har ej tillgång till TV-skärm. Därför undrar jag om det går att använda Asus ROG Swift skärmen med konsolen om man nu köper en adapter eller någon slags kontakt som konverterar till HDMI?

Tack på förhand
Robin

Är det sant att en 7000kr skärm endast har Displayport ingång?

Permalänk
Medlem

ja, den är gjord för pc gaming.

Permalänk
Medlem

Man ska inte koppla in potatisar till så fina skärmar.

Men ja, det fungerar säkert med en adapter: http://www.startech.com/AV/Displayport-Converters/DisplayPort...

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Är det sant att en 7000kr skärm endast har Displayport ingång?

Japp

Skrivet av Gulanka:

ja, den är gjord för pc gaming.

Tror du svarade på Bazistens fråga?

Skrivet av Zodiam:

Man ska inte koppla in potatisar till så fina skärmar.

Men ja, det fungerar säkert med en adapter: http://www.startech.com/AV/Displayport-Converters/DisplayPort...

Hehe sant men Halo sviker man aldrig:) Tack finns det ingen svensk elektronikkedja som säljer sådan adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Japp

Tror du svarade på Bazistens fråga?

Hehe sant men Halo sviker man aldrig:) Tack finns det ingen svensk elektronikkedja som säljer sådan adapter?

Dom flesta datorbutiker borde ha en sådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tack finns det ingen svensk elektronikkedja som säljer sådan adapter?

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/disp...

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/disp...

http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/disp...

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

Dom flesta datorbutiker borde ha en sådan

Okej tack för svar!:)

Tackar!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Tja! Eftersom Halo collection edition kommer till one så funderar jag på att skaffa detta och har ej tillgång till TV-skärm. Därför undrar jag om det går att använda Asus ROG Swift skärmen med konsolen om man nu köper en adapter eller någon slags kontakt som konverterar till HDMI?

Tack på förhand
Robin

Hejsan!

Jag gick förra veckan i på Inet i Malmö med åsikt att köpa mig en Swift. Efter en liten konversation med diverse personal, så vart jag rekommenderad att köpa en DP > mDP konverterare, då mitt dåvarande 690 endast hade mDP.

Efter jag köpt skärmen och skulle plugga in den, så fungerade den alldeles utmärkt. Dock kunde jag endast köra den i 60hz och inget högre. Gick tillbaka till Inet nästa dag och frågade om lite hjälp då jag uppenbarligen ville köra den i 144hz. Detta kunde dem ej hjälpa mig med, då dem ej visste var felet var.

Efter lite ringade bland deras tekniker så svarade deras chef att skärmen endast bör köras med den medföljande kabeln från skärmen och inget annat mellan, vilket Asus även rekommenderade

Så kolla gärna upp om du ska försöka konverta signalen, så att formatet du använder stödjer bredden på signalem du tänker skicka. Då skärmen stödjer 2560x1440.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av skärmen, toppenskärm förövrigt

Min lösning blev att jag köpte ett nytt grafikkort (980) med en ordentlig DP.

All lycka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vajtch:

Hejsan!

Jag gick förra veckan i på Inet i Malmö med åsikt att köpa mig en Swift. Efter en liten konversation med diverse personal, så vart jag rekommenderad att köpa en DP > mDP konverterare, då mitt dåvarande 690 endast hade mDP.

Efter jag köpt skärmen och skulle plugga in den, så fungerade den alldeles utmärkt. Dock kunde jag endast köra den i 60hz och inget högre. Gick tillbaka till Inet nästa dag och frågade om lite hjälp då jag uppenbarligen ville köra den i 144hz. Detta kunde dem ej hjälpa mig med, då dem ej visste var felet var.

Efter lite ringade bland deras tekniker så svarade deras chef att skärmen endast bör köras med den medföljande kabeln från skärmen och inget annat mellan, vilket Asus även rekommenderade

Så kolla gärna upp om du ska försöka konverta signalen, så att formatet du använder stödjer bredden på signalem du tänker skicka. Då skärmen stödjer 2560x1440.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter av skärmen, toppenskärm förövrigt

Min lösning blev att jag köpte ett nytt grafikkort (980) med en ordentlig DP.

All lycka!

Tror ej Xbox One kör mer än 60hz i sina spel eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Japp

Tror du svarade på Bazistens fråga?

Hehe sant men Halo sviker man aldrig:) Tack finns det ingen svensk elektronikkedja som säljer sådan adapter?

Skrivet av Vajtch:

Jag har alltid älskat Halo, däremot vägrar jag stödja Microsofts idioti att bara släppa det till Xbox One för att tvinga människor att köpa "next-gen" konsoller som inte duger till annat än att agera fotvärmare/potatis, 3990 kr för konsolen för att sedan dessutom få lägga till extra varje månad för att få spela online.

Nä, fuck that, då kan jag tamefan vara utan en reworkad pengakossa vilket är precis vad Halo MCC är.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift