Panasonic 32" slutade plötsligt fungera HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Panasonic 32" slutade plötsligt fungera HJÄLP!

Tjena har fått ett problem i form utav att min Panasonic 32" plötsligt slutat fungera. Den blev svart och sen bytte dioden fram färg från grön till röd. När man startar den så hör man "klicket" men sen kommer ingen bild utan dioden lyser istället rött. Öppnade upp och kollade och såg i varje fall inga trasiga kondesatorer. Har ni några tips om vad felet skulle kunna vara så är jag evigt tacksam.

Mvh

Permalänk
Medlem

Inte säkert att du ser direkt om någon kondensator gått sönder.
Om du vill felsöka mer får du leta upp ett kretsschema och sedan t.ex. mäta spänningar för att se om något är fel.
Men det är inget för den ovane då hög spänning är mycket farligt.

Högupplösta bilder på kretskorten och exakt modellbeteckning kan vara bra om du kan posta, så kanske något skarp hjärna på Sweclockers kan hjälpa dig att finna vad som är fel.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Inte säkert att du ser direkt om någon kondensator gått sönder.
Om du vill felsöka mer får du leta upp ett kretsschema och sedan t.ex. mäta spänningar för att se om något är fel.
Men det är inget för den ovane då hög spänning är mycket farligt.

Högupplösta bilder på kretskorten och exakt modellbeteckning kan vara bra om du kan posta, så kanske något skarp hjärna på Sweclockers kan hjälpa dig att finna vad som är fel.

Okej nej men ingen som man såg direkt utifrån hur postar jag bilder? Modellen är "TX-32LED8F"

Permalänk
Skrivet av IkonicZ:

Modellen är "TX-32LED8F"

Gjorde en googlesök på modell+manual, och hittade otroligt nog en komplett service manual till den.
https://www.scribd.com/doc/186786015/Glp23-TX-32led8f

Angående felet, så är risken stor att det blivit komponentfel i tex nätdel eller panel, och att försöka fixa det med bara skruvmejsel o lödkolv är nog dömt misslyckas, men lycka til, du kan ju ha tur, kanske bara någon sladd som glappar, lol..

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.