Är denna skärm värd som andra skärm ?

Permalänk
Medlem

Är denna skärm värd som andra skärm ?

Hej, har för nuvarande en 144hz acer skärm som jag spelar på och undrar om denna ips skärm är värd att ha som andra skärm ?

http://www.inet.se/produkt/2204979/acer-24-g246hylbmjj-ips

tänkte använda den till film/serier osv medans jag gibbar på min 144hz skärm, de ser likadana ut i princip förutom färgen på fotstödet vilket är ett plus rent estetiskt

eller om ni har nån annan 24 tums skärm att rekommendera så uppskattas det verkligen, vill helst inte lägga över 1.5k

Permalänk
Medlem

Förvänta dig inga underverk rent bildmässigt, men det antar jag att du inte gör med den budgeten.
Som andraskärm kommer den säkert att fungera galant!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har ett minne av att Thomas Ytterberg, Swecs skärmrecensent, har skrivit att billiga IPS är inte mycket bättre än TN-skärmar. Med en så billig IPS är således risken att du blir 'bränd' på IPS.

Är inte IPS bättre än så här? Överhypat skräp är vad det är osv..

Bästa är ju om du kan kolla in olika skärmar i butik. Kanske inte just den modellen, men andra, både billiga och dyra IPS så du kan jämföra bilden, både rakt framifrån och i vinkel.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Rumskamraten har en, helt ok men långt i från mina dell U2412M som är riktigt trevliga IPS paneler, och den panelen klassas som en dålig IPS om man ska göra bildarbeten då de ofta har lite tints (gul/grön).

Säger samma sak som ovan, åk och kolla på skärmar i butik.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Rumskamraten har en, helt ok men långt i från mina dell U2412M som är riktigt trevliga IPS paneler, och den panelen klassas som en dålig IPS om man ska göra bildarbeten då de ofta har lite tints (gul/grön).

Säger samma sak som ovan, åk och kolla på skärmar i butik.

Okej tack för svaret, kanske lika väl kan köpa en tn panel då ? som sagt ska jag endas ha skärmen till film/serier och för att multitaska medans jag spelar

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Yanpan:

Okej tack för svaret, kanske lika väl kan köpa en tn panel då ? som sagt ska jag endas ha skärmen till film/serier och för att multitaska medans jag spelar

Tycker du kör på denna som du länkade men döm inte ut IPS i framtiden, finns många mycket bättre. Men en IPS av budget är trevligare att ha på sidan om man inte kanske har 90° vinkel mot sig hela tiden.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin