Permalänk
Medlem

Ny skärm behöver tips !

Hejsan ska nu köpa en ny skärm och behöver nu lite tips för vad jag ska köpa det jag tänker mest på är väl igenteligen vilken jag upplösning jag ska ha på skärmen då jag funderar på 3840x2160 eller 2560x1440. Jag spelar lite men inte så värst mycket så undrar lite hur det går till med gaming när man har en sådan upplösning och vad det innebär men även upplösning som är bäst att ha overall så om ni kanske har erfarenhet utav detta så får ni gärna dela med er av vad ni tycker och vilken skärm ni har. Syftet med skärmen ä'r inte att ha en bra gaming upplevelse.

Permalänk
Medlem

Jag har en Asus PB278QR och älskar den. Min kompis har en AOC q2770Pqu och han älskar den. 2560x1440 har jag haft support av allt jag testat hittills och gaming är riktigt nice men det kräver lite mer på hårdvaran men eftersom man inte behöver lika mycket AA så blir det inte så stor skillnad. Jag märker inte så stor skillnad direkt av att använda den jämfört med min gamla 1080p skärm men om jag tittar tillbaka på min gamla skärm efter en stund så är skillnaden enorm.

Allt blir mycket mindre och man får dock zooma lite i webbläsare på vissa sidor men bara storleken har gjort mycket för mig.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14