Sökes gamingskärm, möjligen med inbyggda hötalare.

Permalänk

Sökes gamingskärm, möjligen med inbyggda hötalare.

Hej

Jag köpte nyligen AOC 24" LED E2461FWH till min nya rigg. Men jag tycker inte om bilden i den. Det känns som blekt/ljust oavsett hur jag ställer in. Speciellt irriterande är det där bleka, när det är mörka och svart scener. Jag är nu ingen expert på skärmar, men jag försökte använda mig av windows inbyggda kalibreringsverktyg och i-menu programmet som kom med skärmen för att justera brightness, gamma och allt vad det heter. Det blev lite bättre men långt ifrån att jag blir nöjd med bilden. Är det att vänta med såna här skärmar som har en mera matt än blank yta ?

Jag använder annars en macbook pro 2013 retina. Jag tycker bilden i den är sjukt bra och skulle vilja ha nått liknande i även denna gamingskärm.

Jag söker en 24'' skärm med retina liknande bildkvalité så att säga. Det hade även varit att föredra om skärmen har inbyggda högtalare då jag inte riktigt har plats med högtalare på skrivbordet och vill inte ha kablar hängandes från skrivbordshyllan. Skärmen skall huvudsakligen användas för spelande.

Vad tror ni?

Tack på förhand !

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |