Permalänk
Medlem

skärm för mmo/moba

ok ska försöka vara mer specifik i vad jag vill ha. Vill ha en IPS skärm min budget ligger på ca 3000kr. Spelar endast world of warcraft. så släng iväg förslag av bra ips skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Metalbat:

hej är ingen expert på datorer men är sugen på att köpa en skärm till den nya datorn jag byggde ihop. min budget är inte satt i sten men är inte speciellt sugen på att lägga ut enorma summor så 1500-2000 ish helst, kanske lite över. spelar mest wow och lol och har hört att ips skärm är det man ska ha?. har i5 4690och gtx 780 ti om det hjälper något till valet av skärm.

tack på förhand!

Kjøp en skjerm der vil ha 21:9 dimensjon, da vil du få bedre oversikt på landskapet enn den tradisjonelle 16:9 formatet og du vil fortsatt kunne se film etc i 16:9 på en slik skjerm ("sorgband" til høyre og venstre om billedet). Dessverre virke det som priset på nettopp 21:9 skjermer er gått opp en del side sist da jeg selv kjøpte en slik skjerm og det er ikke mange web butikker der i dag vil ha den typen av skjermer i 21:9 format på lager.

Fikk fatt i min 29" AOC skjerm for akkurat 2300 kr innen den gikk opp til ca 4000 kr. Normal priset over en lengre tid hadde da pendlet rundt 2500 kr for den her skjermen. Du kan finne en tråd der diskuterer denne skjerm her på Sweclockers. AOCs erstattere på 34" (u3477Pqu) på 3480 x 1440 pixel ligger i dag på 7500 kr (NetOnNet/Komplett/CDon/Webhallen/Dustin), så det er en de over din budsjett, men enda verdt å holde øye på nå når Black Friday og mellomdags REA nærmere seg.

Når det gjelder selve oppløsningen på 2560 x 1080, så klarer min i5 4670k (Intel Graphic HD 4600 - altså den integrerte GPU i prosessor) av å levere tilstrekkelig kraft slik jeg kan spille de fleste spill i den oppløsningen (selvfølgelig med ganske lav FPS i de fleste, dersom jeg velger å sette det meste på Ultra eller High). Du bør derfor kunne kjøre de fleste spill uten større problemer i den oppløsningen og ligge kanskje rundt 30-60 FPS uten å måtte gjøre alt for mange kompromisser vedrørende billede kvalitet i spill.

Permalänk
Medlem

Hej tack för svaret. hade lite svårt att hitta skärmen på någon större butik inom svenska gränserna och är inte så sugen på att beställa från utlandet, dock såg skärmen bra ut.

Permalänk
Medlem

Denna skärmen är bra och vettigt pris ....
http://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/monitor-27-tum-och...

27" du klarar dig bra med det...

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

kollade på skärmen, läste lite reviews och var en mixad påse.

editade tråden: vill ha en ips skärm budget 3k.