Permalänk

Sony Bravia KDL-32W705B Köpråd.

Hej gott folk. Går i funderingar om att köpa denna tv.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=2454145

http://www.sony.se/support/sv/content/cnt-specs/KDL-32W705B/l...

Har tänkt använda den som datormonitor. Spelande inräknat.

Någon som kanske har en likadan modell och har upplevelse utav den? Eller har synpunkter på det?

Varför jag valt just en 32" är för att jag bor på liten yta. Behöver inte mer.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Jag har faktiskt exakt den modellen och haft den sedan början av september.
Jag är riktigt nöjd med den men har inte kopplat till dator så mycket.
Den är förövrigt ganska tunn, kanterna runt skärmen är förvånande smala och stödet är riktigt stabilt.
Det är också kul att man för så lite pengar kan få en SMART-TV där Youtube och Netflix fungerar utmärkt.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Skrivet av Flinken123:

Jag har faktiskt exakt den modellen och haft den sedan början av september.
Jag är riktigt nöjd med den men har inte kopplat till dator så mycket.
Den är förövrigt ganska tunn, kanterna runt skärmen är förvånande smala och stödet är riktigt stabilt.
Det är också kul att man för så lite pengar kan få en SMART-TV där Youtube och Netflix fungerar utmärkt.

Okej! Tack för svar.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk

Valet just nu står mellan SONY KDL32W705B och ASUS VG248QE.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Skrivet av septembro:

Valet just nu står mellan SONY KDL32W705B och ASUS VG248QE.

ASUS-skärmen kommer säkerligen passa bättre för att spela, då det är det den är byggd för. Den har ju också 144Hz uppdateringsfrekvens jämfört med TV:ns 60Hz.

Så det är egentligen upp till vad du tänkt använda den till. Om du vill se på TV/Film och ha en större skärm så kanske TV:n är ett bra val. Om du mest vill spela spel som kräver snabb respons så välj ASUS-skärmen eller någon annan dator-skärm.

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 965BE GPU: RX 480 4GB RAM: 16GB

Permalänk
Skrivet av Flinken123:

ASUS-skärmen kommer säkerligen passa bättre för att spela, då det är det den är byggd för. Den har ju också 144Hz uppdateringsfrekvens jämfört med TV:ns 60Hz.

Så det är egentligen upp till vad du tänkt använda den till. Om du vill se på TV/Film och ha en större skärm så kanske TV:n är ett bra val. Om du mest vill spela spel som kräver snabb respons så välj ASUS-skärmen eller någon annan dator-skärm.

Kikade på Asus-skärmen i butik, såg fin ut men det blev en Sony Bravia KDL-32W705B. Tyckte jag fick mer för pengarna genom att välja den, både en bra liten lagom storlek tv och en helt okej stor datorskärm. Finns ju en hel del utav inställningar att hålla på med. Men än så länge är jag nöjd och har ingenting att klaga på. Tack för tips och respons!

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU