Skärmar att hålla koll på i mellandagsrean 21-24"?

Permalänk

Skärmar att hålla koll på i mellandagsrean 21-24"?

Hej.

Letar efter en ny skärm då min nuvarande är uråldrig (hp1902), och därav framkommer väl att jag inte är någon person med direkt jättehöga krav på bilden.

Vad jag letar efter är en skärm på 21-24 tum i prisintervallen 1500-2000kr.

Vilket avstånd bör man minst ha till en skärm på 24 tum för att det inte ska bli för stort?

Det jag använder datorn till är spel och att läsa. Spelet jag spelar är Guild Wars 2, om det nu påverkar vilka krav jag skulle kunna tänkas ha på en skärm (själv vet jag inte).
Det här med 1 MS till spel, påverkar det verkligen så mycket? Och i vilken typ av spel? Hur mycket kommer jag märka av tex 5 MS?

Vilken skärmtyp bör jag välja?

Vilken skärm bör jag hålla koll på i mellandagsrean?

Tacksam för svar i denna djungel.
MVH Niklas H

Permalänk
Medlem

MS som står i specifikationerna säger inget över huvud taget, helt teoretiska siffror och en skärm men mer än dubbelt så hög MS än en annan kan i verkligheten vara snabbare.

Du behöver inte ens vänta till mellandags rean http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/23inch-fujitsu-p23t-6-th...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar min acer XB280HK skärm! Sen om den är på mellandagsrean återstår att se.

Visa signatur

Corsair Air 540 | Asus strix x470-f gaming | AMD Ryzen 7 3700x| 2x8gb 3200mhz RAM | Asus GTX 2070 |2xSSD 512GB(boot) | 2x1tb WD 7200rpm | Cooler Master V1000 1000W | Skärm: ACER XB280HK, Benq 27" 144hz | Win 11 pro N 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supreme22:

Hej.

Letar efter en ny skärm då min nuvarande är uråldrig (hp1902), och därav framkommer väl att jag inte är någon person med direkt jättehöga krav på bilden.

Vad jag letar efter är en skärm på 21-24 tum i prisintervallen 1500-2000kr.

Vilket avstånd bör man minst ha till en skärm på 24 tum för att det inte ska bli för stort?

Det jag använder datorn till är spel och att läsa. Spelet jag spelar är Guild Wars 2, om det nu påverkar vilka krav jag skulle kunna tänkas ha på en skärm (själv vet jag inte).
Det här med 1 MS till spel, påverkar det verkligen så mycket? Och i vilken typ av spel? Hur mycket kommer jag märka av tex 5 MS?

Vilken skärmtyp bör jag välja?

Vilken skärm bör jag hålla koll på i mellandagsrean?

Tacksam för svar i denna djungel.
MVH Niklas H

MS är till 98% försäljnings argument eller ja närmare 100% beroende hur dom mätt skärmen. Inputlagg och hur snabbt den byter bild är viktigare.

Det dom testar oftast Ms är grå tilll grå (brukar skrivas gtg= gray to gray). Så byter skärmen till grönt till rött så kan MS vara 20/30 MS i stället.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

MS som står i specifikationerna säger inget över huvud taget, helt teoretiska siffror och en skärm men mer än dubbelt så hög MS än en annan kan i verkligheten vara snabbare.

Du behöver inte ens vänta till mellandags rean http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu/23inch-fujitsu-p23t-6-th...

Köpköpköp! Extremt prisvärd skärm!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Tack för svaren alla hjälpsamma på sweclockers... Ni är guld värda.

Köpte en Fujitsu och hoppas på att den blir bra..

MVH
Niklas