Fråga till folk som har 1440p + 970 - omdöme

Permalänk
Medlem

Fråga till folk som har 1440p + 970 - omdöme

Tjenare tjenare
Sitter på en redig gammal skärm, funderar på byta upp mig till en nyare.
Funderar dock på en i 1440 upplösning, men fundersam på hur mycket kortet kommer att klara framöver.

Visst så kan man läsa diverse tester, men lite roliga och få personlig input från andra vanliga användare.

Så frågan bollas över till folk med 1440 skärm och ett 970 4GB kort, inte Ti.
Fungerar det bra eller kommer man få dra ner på inställningar väldigt mycket på nyare spel?

Så vad kör ni för skärm och vilka spel och är ni nöjda med det hela.
Både ris och ros är välkommet!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borde räknas för något att mitt kort i Sign hanterar i princip allt jag slängt på det i 1600p utan att kompromissa med andra inställningar. (Med några enstaka undantag)
Borde inte vara några problem inom en rimlig framtid för kort med dubbla minnet och vassare GPU att handskas med de existerande och kommande titlarna... Men klart. Allt är ju subjektivt

Visa signatur

3570K @ de-lid @ 4.8 GHz | Sabertooth Z77 | 8GB-2133MHz-CL9 | ATi R9 290 @ 1150/1375
3x F60 RAID0 + 3TB WD Green
{@Custom H2O Loop}
Dell 3007WFP 2560x1600 BLANK AG removed+BLbleed mod | Z-5500 @ cap-mod
Garage Band komposition!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Am86:

Vet inte hur du missade denna mening hehe
"Visst så kan man läsa diverse tester, men lite roliga och få personlig input från andra vanliga användare."

Skrivet av Jekean:

Borde räknas för något att mitt kort i Sign hanterar i princip allt jag slängt på det i 1600p utan att kompromissa med andra inställningar. (Med några enstaka undantag)
Borde inte vara några problem inom en rimlig framtid för kort med dubbla minnet och vassare GPU att handskas med de existerande och kommande titlarna... Men klart. Allt är ju subjektivt

Vad kör du för titlar btw?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |