Permalänk
Medlem

Laga trasig skärm

Hej! jag slog sönder min benQ 24" för någon vecka sedan. Jag blev arg och slog ganska hårt mitt på skärmen,strömmen gick i hela huset och skärmen startar nu inte. Finns det något jag kan göra för att laga skärmen eller är det bara att hosta upp 1000kr och köpa en ny?

Permalänk
Medlem

Ja du får nog börja med att öppna upp den, men drog du strömmen i hela huset är risken väldigt stor att du kortat något som gått sönder rejält. Kan tänka mig att nätagget behöver bytas i den tex så frågan är ju om det är värt det. Slog då på "skärmen" eller ovanpå? Slog du på panelen så hårt är den garanterat spräckt och är då bara att slänga

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Ja du får nog börja med att öppna upp den, men drog du strömmen i hela huset är risken väldigt stor att du kortat något som gått sönder rejält. Kan tänka mig att nätagget behöver bytas i den tex så frågan är ju om det är värt det. Slog då på "skärmen" eller ovanpå? Slog du på panelen så hårt är den garanterat spräckt och är då bara att slänga

Skickades från m.sweclockers.com

Jag slog mitt på skärmen där liksom bilden visas. Ingen aning om hur man byter nätagg i en skärm så det får nob bli att köpa ny dp

Permalänk
Avstängd

Jag föreslår nån form av terapi. Det är inte normalt att slå näven i skärmen på det viset.

Å ngående skärmen så är det troligtvis inte värt att försöka laga den om den kostar så lite som tusen spänn.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruceuz:

Jag slog mitt på skärmen där liksom bilden visas. Ingen aning om hur man byter nätagg i en skärm så det får nob bli att köpa ny dp

Slog du på panelen med sådan kraft vågar jag sätta pengar på att panelen är sprucken, så du får nog bita i det sura äpplet och köpa en ny. Se det som läropengar att våld inte löser något

Skickades från m.sweclockers.com