Permalänk
Medlem

Dell U3415W är här!

Dell U3415W har hittat till Sverige och den har fått ett helt underbart pris!

https://www.dustinhome.se/product/5010815938/u3415w-ultrashar...

Bara 7895kr! Låter kanske som mycket men med tanke på att skärmens enda konkurrenter just nu är LG 34UC97 och LG 34UC87 kostar nästan 4k mer blir denna en riktigt bra deal

Nu är det bara att vänta till den 8:e!

Visa signatur
Permalänk

ang Dell U3415W

Jag har chattat med Dells support och dom hade ingen aning om leveransdatumet så uppgifterna om att den kommer den 8 januari får man nog ta med en nypa salt men hoppas kan man ju alltid. Det finns en annan butik som säljer den för 7450 inkl frakt liontech.se

Permalänk
Inaktiv

Mumma på den skärmen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingcommander123:

Jag har chattat med Dells support och dom hade ingen aning om leveransdatumet så uppgifterna om att den kommer den 8 januari får man nog ta med en nypa salt men hoppas kan man ju alltid. Det finns en annan butik som säljer den för 7450 inkl frakt liontech.se

Jag har chattat med Dells support en gång och de visste inte vad en SLI-brygga var så jag tar allt deras support säger med en nypa salt också
Jag har aldrig gillat liontech hehe Så jag betalar gärna lite mer hos Dustin. Förhoppningsvis kommer det bli lite konkurrens mellan denna och LGs skärmar som driver ner priserna till runt 6-6.5k

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Dell U3415W har hittat till Sverige och den har fått ett helt underbart pris!

https://www.dustinhome.se/product/5010815938/u3415w-ultrashar...

Bara 7895kr! Låter kanske som mycket men med tanke på att skärmens enda konkurrenter just nu är LG 34UC97 och LG 34UC87 kostar nästan 4k mer blir denna en riktigt bra deal

Nu är det bara att vänta till den 8:e!

Ja, dessa har jag väntat på. Planen är två stycken - förutsatt att min bärbara orkar driva dem....

Edit: Det var inte en lite fet radiator du har

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket trevligt pris!

Någon anledning till att det är så lågt om man jämför med LG's variant? LG 34UC97

Visa signatur

Still play with birds like I hang with mother goose.

Permalänk
Medlem

Det är ju omöjligt att komma i kontakt med dell support om man inte ringer tele? :x
Drog ett mail till dustin om dom kunde kolla upp om skärmen har adaptive sync vesa har ju släppt det men det är inte tvingiande/frivilligt att implementera. Om någon får mer info om detta hojta gärna till i PM , köper skärmen direkt om den har adaptive sync stöd, såvitt jag vet är det den enda 21:9 skärmen med inbyggd KVM switch som jag har hittat om man ska tolka dell's hemsida korrekt (ett tangentbord/mus styr flea datorer)

Permalänk
Medlem

Mumma detta rena skärmporren ju!

Dock för dyr samt har jag inte plats för något så stort så det får bli en dröm bara!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Tror ni att alla kommande pc spel kommer att ha stöd för 21:9?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Tror ni att alla kommande pc spel kommer att ha stöd för 21:9?

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Ja, dessa har jag väntat på. Planen är två stycken - förutsatt att min bärbara orkar driva dem....

Edit: Det var inte en lite fet radiator du har

Två? Du planerar alltså att ha över 160 cm bred skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Två? Du planerar alltså att ha över 160 cm bred skärm?

LOL... Jag trodde det var 24". nej två 34" blir nog för brett

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

LOL... Jag trodde det var 24". nej två 34" blir nog för brett

Haha, tänkte väl det xD

Permalänk
Medlem

Vad har den för refresh rate?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paladia:

Vad har den för refresh rate?

60 hz om man kör via DisplayPort, 50 via HDMI.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Två? Du planerar alltså att ha över 160 cm bred skärm?

Skrivet av Dr.Mabuse:

LOL... Jag trodde det var 24". nej två 34" blir nog för brett

Du staplar ju dem
Sen något i porträttläge på sidan.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Haha, tänkte väl det xD

Blev jättebesviken faktisk... hade för mig att jag läste om 24-tummare förut men det var väl önsketänkanden

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

4k vs. 144Hz

Bara jag som känner att man är antingen eller? De som testat högre upplösningar och kanske börjat med 1440p tenderar att sträva efter 4K om möjligt medans den som vant sig vid en 120/144Hz-skärm aldrig skulle kunna tänka sig något annat?

Själv kommer jag aldrig ens fundera på 4K förens vi ser skärmar kapabla till minst 100Hz

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Dags att byta ut min U2711 Grym skärm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Dell U3415W har hittat till Sverige och den har fått ett helt underbart pris!

https://www.dustinhome.se/product/5010815938/u3415w-ultrashar...

Bara 7895kr! Låter kanske som mycket men med tanke på att skärmens enda konkurrenter just nu är LG 34UC97 och LG 34UC87 kostar nästan 4k mer blir denna en riktigt bra deal

Nu är det bara att vänta till den 8:e!

Omg. Why did u have to do this to me.. Stackars plånbok..
Detta är ju precis vad jag letat efter..

Kommer hungrigt sitta å kolla på köpaknappen samtidigt som jag jämför med mitt saldo..

Får nog hålla mig till januarilönen, kanske dykt upp lite recensioner då oxå! Följer tråden iaf!

Frågan som kvarstår är ju dock fortfarande, samsung med deras löften om freesync på även deras ultrabreda "4k"-skärmar (3k..), ska man lyckas hålla sig å vänta på de tro? Finns det ens någon förhoppning att ha mer än 60 fps på en sådan skärm..?

Edit: Kan du förklara varför inte LG 34UM97 är en konkurrent? Antar du syftar på att den är curved eller?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Ohhh.... Jag som hittills bara kikat och suktat på LG 34UC97. Har tyckt att den ligger högt i pris och dessutom vet man väl inte om den kommer till Sverige.

Detta blir definitivt mitt val med tanke på priset. Gillar mer LG:s design, men det är skit detsamma. Måtte denna komma ut i början av januari.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Avstängd
Skrivet av landahl:

Tror ni att alla kommande pc spel kommer att ha stöd för 21:9?

Skrivet av lappen81:

Kanske inte ALLA som kommer närmaste tiden men i förlängningen kommer det bli lika självklart som 16:9. De flesta AAA spel bör ha det redan nu.

Permalänk
Medlem

Fick svar från dustin angående skärmen och om dom orkade kontakta dell ang adaptive sync och fick en länk till hur man ställer in adaptive sync på geforce kort :x. Tror att det blir att avvakta

Permalänk
Skrivet av trickysaer:

4k vs. 144Hz

Bara jag som känner att man är antingen eller? De som testat högre upplösningar och kanske börjat med 1440p tenderar att sträva efter 4K om möjligt medans den som vant sig vid en 120/144Hz-skärm aldrig skulle kunna tänka sig något annat?

Själv kommer jag aldrig ens fundera på 4K förens vi ser skärmar kapabla till minst 100Hz

Min första tanke var: "60 Hz vill jag ju inte ha", så du kanske är något på spåren här!

Fin skärm i övrigt, men jag kramar 144 Hz så länge.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lappen81:

Fick svar från dustin angående skärmen och om dom orkade kontakta dell ang adaptive sync och fick en länk till hur man ställer in adaptive sync på geforce kort :x. Tror att det blir att avvakta

? Ja.. adaptive sync ställer man in under "manage 3d settings" i "NVIDIA control panel" förstår inte vad du menar, kör med det själv. Blandar du ihop termerna? Eller gör jag det, (kör vsync om frameraten kommer upp i skärmens Hz annars så stängs v-sync av så man t.e.x inte begränsas till 30fps med en 60 Hz skärm om fps droppar under 60 som det gör med normal v-sync påslagen = adaptive v-sync..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Omg. Why did u have to do this to me.. Stackars plånbok..
Detta är ju precis vad jag letat efter..

Kommer hungrigt sitta å kolla på köpaknappen samtidigt som jag jämför med mitt saldo..

Får nog hålla mig till januarilönen, kanske dykt upp lite recensioner då oxå! Följer tråden iaf!

Frågan som kvarstår är ju dock fortfarande, samsung med deras löften om freesync på även deras ultrabreda "4k"-skärmar (3k..), ska man lyckas hålla sig å vänta på de tro? Finns det ens någon förhoppning att ha mer än 60 fps på en sådan skärm..?

Edit: Kan du förklara varför inte LG 34UM97 är en konkurrent? Antar du syftar på att den är curved eller?

Jag hoppas att januari och februari kommer vara bra månader för 3440x1440 världen Hoppas att priserna rasar

Över 60Hz i 3440x1440 kommer kräva att vi går ner till TN och det vill jag inte ge 7k+ för. Det är därför jag inte har köpt Swiften än. IPS is love, IPS is life <3

Jag antar att du menar 34UM95-P? Den oböjda versionen? Jag vill ha en fair fight i jämförelsen hehe

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Jag hoppas att januari och februari kommer vara bra månader för 3440x1440 världen Hoppas att priserna rasar

Över 60Hz i 3440x1440 kommer kräva att vi går ner till TN och det vill jag inte ge 7k+ för. Det är därför jag inte har köpt Swiften än. IPS is love, IPS is life <3

Jag antar att du menar 34UM95-P? Den oböjda versionen? Jag vill ha en fair fight i jämförelsen hehe

Aa precis menade UM95'an. Va lite snurrig när jag skrev det Nä de e ju sant, den böjda varianten ligger ju över 12k typ, känns alldeles för dyrt.

Sant, jag vill inte heller betala massa stålar för en ny TN panel, nästa skärm har jag lovat mig själv ska vara IPS eller PLS eller OLED. Känns som IPS är det vettigaste alternativet när man samtidigt ska köpa en 21:9-skärm då va?

Edit: finns ens OLED som bildskärmar eller är de bara TV?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av macroy:

Dags att byta ut min U2711 Grym skärm!

Synd att du bor i Dalarna, jag hade gärna kompletterat med en U2711 till om du skulle byta ut den
Är supernöjd med min jag med.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

? Ja.. adaptive sync ställer man in under "manage 3d settings" i "NVIDIA control panel" förstår inte vad du menar, kör med det själv. Blandar du ihop termerna? Eller gör jag det, (kör vsync om frameraten kommer upp i skärmens Hz annars så stängs v-sync av så man t.e.x inte begränsas till 30fps med en 60 Hz skärm om fps droppar under 60 som det gör med normal v-sync påslagen = adaptive v-sync..;)

Nej, jag frågade dustin om skärmen kommer att stödja adaptive sync då det inte framgår, då det är valfritt och det verkar som att vesa redan har släppt standarden sen ett tag tillbaka så vore det inte orimligt att anta. (eller rättare sagt jag frågade om dom kunde kontakta dell och fråga då det är lättare för ÅF att få svar).

Fick det svaret som du skrev, vilket inte har något med skärmen att göra. Så jag hoppas att denna skärm kommer att få eller har stöd. Men avvaktar mer information innan inköp

Permalänk
Medlem

Jag köpte en AOC u3477Pqu och hade den i 2 veckor. Men har hela tiden sneglat lite på en curved så dök dells upp på Dustin för samma pris!
Så tillbaka till affären med AOCn (förlängt öppet köp på netonnet) och hem igen.
Precis betalat Dell UltraSharp U3415W så nu är det bara att vänta.

Man får bara hoppas att Dustin inte kör fulknep med lockpriser och sen annulerar ordern när skärmen väl är hemma hos dom...