Permalänk
Avstängd

Skärmen startar inte

Tjena! Hade precis vart på lan hos några kompisar, efter natten drar jag mig hemåt utan minsta lilla problem eller att jag har tappat min Samsung Syncmaster S24B750, skärmen har alltid funkat prima men när jag kommer hem och kopplat in allting så vägrar den att starta, den blinkar inte ens och när jag trycker på ON så händer ingenting, någon där ute som kan hjälpa mig hur jag löser detta? Skärmen är relativt ny.

Permalänk
Medlem

Många skärmar har en extra strömbrytare på baksidan.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

De flesta skärmar har ett externt nätaggregat. Det kan vara så att sladden har åkt ut lite från den. Jag vet heller inte hur känsliga nätaggregaten är för stötar men det kanske har fått sug en smäll och gått sönder

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min dator: Processor: Intel Core i7-4770 || Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB || RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB x2 || HDD: Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 || SSD: Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM || PSU: Cooler Master B500, 500W PSU || Moderkort: Asus B85 plus

Permalänk
Avstängd

Det låter rimligt att sladden har åkt ut lite, men hur fixar jag detta? Hittar inte hur man plockar ut den.

Permalänk
Avstängd

Någon som vet hur man öppnar upp den? Ser väldans svårt ut

Permalänk
Skrivet av uranfagit.:

Någon som vet hur man öppnar upp den? Ser väldans svårt ut

Vad ska du ta isär? Ska ju inte behövas utan kolla så sladdar sitter i som som dom ska. Inte ska du skruva isär saker för det.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst*

Trots tidigare varningar så fortsätter du bryta mot §3.3

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.