Permalänk
Medlem

Störningar boxer!

Kör boxer med antenn (storlek 15x10cm) med en antennförstärkare. Jag får grymma störningar på Hd kanalerna ibland (hela bilden hackar till var 30-60 sekund). Som idag tex när det har varit klart väder. Sen kan jag kolla på en annan hd kanal 2 timmare senare och det funkar klockrent. Felet kommer och går alltså. Kan funka en hel dag utan problem. Nästa dag är det dåligt som fan. Vad är mest troligt att felet är?

Dålig antenn. Dålig antennförstärkare. Dåliga kopplingar på antennkabel. Placering antenn. Annan förklaring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megachef:

Kör boxer med antenn (storlek 15x10cm) med en antennförstärkare. Jag får grymma störningar på Hd kanalerna ibland (hela bilden hackar till var 30-60 sekund). Som idag tex när det har varit klart väder. Sen kan jag kolla på en annan hd kanal 2 timmare senare och det funkar klockrent. Felet kommer och går alltså. Kan funka en hel dag utan problem. Nästa dag är det dåligt som fan. Vad är mest troligt att felet är?

Dålig antenn. Dålig antennförstärkare. Dåliga kopplingar på antennkabel. Placering antenn. Annan förklaring?

Det lättaste för din del är i första hand att byta ut antenn kablage och förstärkare, kontrollera bästa placering med elverktyg för detta.
Ja i princip göra allt du kan på egen hand. Det kan även vara boxen som börjar bli rejält utdaterad beroende på dess ålder.
Annars är det Boxer du skall jaga med hagelbracka.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem

Hur menar du "elverktyg" Box har jag ingen utan jag kör på tv'n och den är ny!

Permalänk
Rekordmedlem

Om din antenn är så liten som 10x15cm så är det nog en bra antenn du ska börja med.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.