3D med LCD tekniken har det blivit bättre?

Permalänk
Medlem

3D med LCD tekniken har det blivit bättre?

Lite historik. Första gången jag körde 3D var på CRT.

Skaffade och har nu en BenQ XL2410T vilket var en smott abnorm besvikelse speciellt gällande 3dn. Massiv backlight bleed. Rma:ade en fick en till lika illa, Förutom backlight bleed som går över 75 % av skärmen kraftigt blått ljus nästan vitt, massiv ghostning och ja 3Dn fungerar helt enkelt inte lika tillfredsställande som på CRTn.

Nu är frågan finns det 120/144hz 3D monitorer idag som är massivt bättre än XL2410Tn? Min plasma tv ger mycket trevlig 3D men 24hz går inte att lira med tyvärr blir stadiga ryck i mushanteringen och plasman är ju en smått död teknik

Eller lider de flesta 3d monitorer av samma problem som XL2410Tn att när den måste pumpa ut massivt med ljus för att kompensera ljustappet så cloudar det något enormt? Jag kan mycket väl tänka mig att BenQ XL2410Tn är en exceptionellt dålig monitor. Även utan 3Dn finner jag den väldigt jobbig jämte BenQ G2400Wn men jag har inte sett någon LCD TV heller som inte har stora problem med ghostning i betydligt högre grad än plasma/CRT i 3D läge.

Har en liten fundering på att kanske hitta ett par XL2420Ts för triple monitor då de har hyfsat samma design vad det verkar och skulle ge uniform triple skärm lösning. Frågan är de bättre än XL2410Tn?

Annars någon som har tips på 30" eller större 120+ hz monitor med 3D som fungerar hyfsat nära plasma/CRT? Jag saknar verkligen 3Dn

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x