Permalänk
Medlem

Hjälp okunnig med tips på ny tv.

Jag behöver hjälp med att bestämma mig vad jag skall ha för ny tv.

Jag har nu en LG 55" lcd. Ingen smart tv eller likande, den har några år på nacken och jag känner helt enkelt för en uppgradering.

Jag är ute efter en 55" eller större. En Smart tv lockar mig absolut inte, inte heller 3D. Jag kör htpc och kollar ALDRIG på tv, allt som tvn används till körs via xbmc.

Det gör att jag är främst ute efter bra bild, 4k, behövs det? Blir mestadels olika serier, play kanaler och en och annan film. Högsta upplösningen nu är 1080p vilket jag är relativt nöjd med.

Min budget är upp till 20k, jag är ute efter den bästa tvn med bäst bild för pengarna, jag har inga krav förutom 55" eller större.

Hjälp mig!!

Permalänk
Medlem

Varför lägga 20.000:- på vad?
Du verkar nöjd med storlek och upplösning.
Helt klart hade jag avvaktat och köpt en oled skärm längre fram.
Kan det vara SM guldet som gör dig köp sugen?

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dansk1:

Varför lägga 20.000:- på vad?
Du verkar nöjd med storlek och upplösning.
Helt klart hade jag avvaktat och köpt en oled skärm längre fram.
Kan det vara SM guldet som gör dig köp sugen?

Haha, om det ändå vore så!

Jag känner väll att både färgskala och bild kan vara bättre. Jag säger inte nej till varken 3D eller 4k, men är det värt det? Smartfunktionen är helt onödig dock.. Enligt min mening!

Permalänk
Medlem

Kul att köpa lulul som några månader senare är knappt värt hälften om inte ens det.

Varför köpa 4k när det inte ens finns material än, TV bolagen kanske skippar 4k och väntar på 8k.

Permalänk
Avstängd

tv bolagen kör ju knappt på 1080p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Kul att köpa lulul som några månader senare är knappt värt hälften om inte ens det.

Varför köpa 4k när det inte ens finns material än, TV bolagen kanske skippar 4k och väntar på 8k.

Skrivet av trollhattan:

tv bolagen kör ju knappt på 1080p...

Därför jag inte känner att 4K är så attraktivt, dessutom kollar vi aldrig tv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolrazz:

Jag behöver hjälp med att bestämma mig vad jag skall ha för ny tv.

Jag har nu en LG 55" lcd. Ingen smart tv eller likande, den har några år på nacken och jag känner helt enkelt för en uppgradering.

Jag är ute efter en 55" eller större. En Smart tv lockar mig absolut inte, inte heller 3D. Jag kör htpc och kollar ALDRIG på tv, allt som tvn används till körs via xbmc.

Det gör att jag är främst ute efter bra bild, 4k, behövs det? Blir mestadels olika serier, play kanaler och en och annan film. Högsta upplösningen nu är 1080p vilket jag är relativt nöjd med.

Min budget är upp till 20k, jag är ute efter den bästa tvn med bäst bild för pengarna, jag har inga krav förutom 55" eller större.

Hjälp mig!!

Denna kanske
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Troligen mest värt att spara upp tills nästa år och köpa en riktigt fin OLED. Årets modeller ska tydligen vara rätt mycket skit på flera sätt, speciellt rörelseskärpa, så lägg undan dom pengarna + besparing och köp dig en riktigt fin 60+ OLED nästa år i min mening!

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem

Det blir nog OLED som Lifooz länkade om du ska få någon uppgradering...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Har en Samsung 55:a, smart grejerna var för mig helt värdelöst. Glasögon och närsynt så har det faktiskt funkat väldigt bra med 3d.
Har tyvärr inte jämfört med bio 3d.
Ska du bränna pengar så köp en säsongskort till hockey:n.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.