Verktyg Visningsval
2010-12-13, 02:02   #1

Crill333

Medlem

Crill333s avatar

Registrerad: jan 2010

Streama film från datorn till TV:n

Hejsan.
Jag har köpt en Samsung UE32C5105 + ett trådlöst nätverks USB idag som jag har kopplat in i tv:n.
När jag går in på nätverket (media2 som det heter i tv:n) så hittar tv:n min dator. Men tv:n hittar bara mappen "delade dokument" och från datorn har jag delat ut min mapp som heter "filmer" men den hittar givetvis inte tv:n. Så änsålänge så flyttar jag mina filmer från mappen,"Filmer" som ligger på hårdisken D:\ till mappen "Delade dokument" som ligger på hårdisk C:\
Och till frågan: Kan jag på något sätt göra så att Tv:n kan se/hitta mappen "filmer" ... för jag har inte så mkt plats på C:\ så det vore smidigare att dela ut mappen, "Filmer" som ligger på D:\ för där har jag större hårddisk + att alla filmer ligger där.. så det vore betydligt smidigare och bättre.

Ni kunniga på Tv+dator kan säkert det här lätt som en plätt...

*Notering - Det kanske är jag som dela ut mina mappar på fel sätt?
Jag har windows 7 på datorn och Tv:n är en Samsung UE32C5105 som är ny uppdaterad oxå =).

Tacksam för svar =)
Crill333 är inte uppkopplad
2010-12-13, 13:29   #2

scanie

Medlem

Registrerad: okt 2006

Jag är inte säker hur det är med din tv men jag antar att det är ungefär samma för all DLNA-delning.

För att det skulle fungera på min tv var jag tvungen att dela ut via Windows Media Player. Hur man gör ser du här:
Share your media in Windows Media Player with other people or devices
scanie är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Skänkes
Sök jobb