Samsung BD-D8900N/XE eller LG HR550C?

Permalänk
Medlem

Samsung BD-D8900N/XE eller LG HR550C?

Här kan ni se jämförelserna på http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Som sagt, vilken är bäst? Och varför, vad är skillnaden, vilken borde jag köpa? Jag vill kunna spela in ett program samtidigt som jag tittar på ett annat på en annan kanal liksom

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

Ummm... den dyra har två tuners och har stöd för DVB-T2 och 1TB.

Den billigare har en tuner, bara stöd för DVB-T1 och 250 GB.

Hur tar du in TV?

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Vad menar du med hur jag tar in TV?

Visa signatur

Stationär: Ingen just nu, men snart.

Telefon: Iphone 3GS

Bärbar: MacBook Pro från 2011.

Permalänk
Medlem

Digital marksänd, digital kabel, analog kabel, parabol?

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Köp inte den Samsungmodellen(Samsung BD-D8900N/XE) .Den har endast stöd för en tuner med DVB-T2, och 1 st kabeltuner.Inte 2 stycken samtidiga av kabel eller marksänt.Den kommande modellen, Samsung BD-E8900N, har äkta dubbla mottagare, enligt vissa uppgifter på nätet.Så mitt råd är att avvakta för att få vad du önskar.

Permalänk
Medlem

Saxat från Trustedreviews - länken under texten går till det fullständiga omdömet

"The BD-E8500 is a pretty powerful dual-tuner PVR with impressive functionality – even more so than its predecessor, the BD-D8500. Last year’s model couldn’t record two Freeview channels simultaneously, but thankfully the BD-E8500 puts that right. Now, not only can you record two channels at the same time, you can even watch a third while doing so, provided it’s on the same multiplex as the channels being recorded."

http://www.trustedreviews.com/samsung-bd-e8500_TV-recorder---...

Permalänk
Medlem

Tyvärr!!! så kan inte senaste modellen som säljs i Sverige rekommenderas ur inspelningssynpunkt.Den på trustedreviews sida hade 2st ca-modulsplatser.På www.samsung.se hemsida finns på bild 2 slotar för ci+ moduler,men den som jag sett här i Sverige har tyvärr endast 1 st ca-moduls plats.
Utförandet skiljer.Den kan endast spela in 1 kodad kanal samtidigt som du tittar på 1 okodad.Någon ytterliggare kodad kanal utöver den som du spelar in på, kan du inte titta på.

Däremot så är många övriga funktioner rappa i responsen samt utökade.Numera kan du ansluta tangentbord för enklare internetanvändning.