Verktyg Visningsval
2012-07-01, 12:01   #1

reka

Medlem

Registrerad: aug 2002

Indonesiska kanaler

Hej,
Jag, eller min hustru rättare sagt, önskar se indonesisk tv. Jag kan ingenting om tv-teknik så jag hoppas få lite hjälp här. Vissa indonesiska tv-kanaler streamar över nätet och jag antar att vi bara kan nyttja dessa.

Min spontana men osmidiga lösning är PC till tv o sedan klicka sig fram till broadcasingen o slutligen maximera webbläsare. Detta funkar ju som sagt men det finns säkert bättre lösningar. Helst vill jag bara kunna swappa mellan kanaler.

Ngn pratade om Dreambox men jag antar det bara är för delning av betalkanaler(?).

Så, förslag någon? =)

Ps. parabol är ej ett alternativ
reka är inte uppkopplad
2012-07-01, 12:08   #2

Svensktiger

Medlem

Svensktigers avatar

Registrerad: okt 2011

Utan att ha kollat så skulle jag tro att du hittar nån addon i XBMC för det.
Skulle bli väldigt förvånad om det inte fanns =)
Svensktiger är inte uppkopplad
2012-07-01, 12:13   #3

morxy49

Medlem

morxy49s avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: dec 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av reka Visa inlägg
Hej,
Jag, eller min hustru rättare sagt, önskar se indonesisk tv. Jag kan ingenting om tv-teknik så jag hoppas få lite hjälp här. Vissa indonesiska tv-kanaler streamar över nätet och jag antar att vi bara kan nyttja dessa.

Min spontana men osmidiga lösning är PC till tv o sedan klicka sig fram till broadcasingen o slutligen maximera webbläsare. Detta funkar ju som sagt men det finns säkert bättre lösningar. Helst vill jag bara kunna swappa mellan kanaler.

Ngn pratade om Dreambox men jag antar det bara är för delning av betalkanaler(?).

Så, förslag någon? =)

Ps. parabol är ej ett alternativ
Bara så du vet så är dreambox olagligt
STATIONÄR: NZXT H2 | Asus P8P67 PRO | i5 2500k @4.5GHz | 16GB @1600 MHz | CM Hyper 212+ | Asus HD 6870 DirectCU | Crucial M4 128GB | 2x WD20EARX | 2x WD30EZRX | Asus Xonar DGX | HX 650W | 3x BenQ G2420HDB Eyefinity |
LJUD: Denon AVC-2530 | Briklin DM360 | Asus Xonar DGX | Sony MDR-XB1000 | AKG K618 |
KAMERA: Canon EOS 600D | Canon EF-S 18-55mm (Kit-Lens) | Hama Traveller Compact Pro |
morxy49 är inte uppkopplad
2012-07-01, 16:15   #4

reka

Medlem

Registrerad: aug 2002

En tackar för svar =) SKa kolla det där XBMC...
Mjo, antog att D-box inte är helt lagligt fast i mitt syfte antar jag det skulle vara lagligt... är inga betalkanaler jag är ute efter =)
reka är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb