Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-07-10, 16:55 | #1 |
frapsenMedlem Plats: göterborg Registrerad: jul 2010 |
Köp råd, Mediaspelare
Hej, är på jakt efter ett nytt sätt att titta på filmer och serier på min TV. just nu så sitter jag i min mindre komfortabla kontors stol i en konstig halv liggande ställning och får ont i ryggen. Så jag vill ha en lätt och hyfsat billig lösning på mitt problem.
Jag kommer bara att använda den till upp-spelning av mestadels .mkv och Mp4 filer igenom en USB sticka eller något liknande, jag behöver alltså ingen Wifi eller plats för interna HD's, det enda jag behöver är USB port(ar) och en hdmi utgång. mvh Carljohan |
|
|
| 2012-07-10, 17:27 | #2 |
SvensktigerMedlem Registrerad: okt 2011 |
http://www.dustinhome.se/product/501...a-player-wifi/
Duger till allt det du vill ha. Den har visserligen wifi men det får du på köpet
|
|
|
| 2012-07-11, 16:50 | #3 |
AcieroMedlem Plats: Västerås Registrerad: mar 2011 |
Jag har köpt den mediaspelaren som du blivit tipsad om "WD TV Live".
Jag har dock haft mycket problem med att få den att fungera korrekt. Jag kan få fram filerna från min dator trådlöst över nätverket men endast genom Media Server som finns i Windows. Men genom denna lösning så kan den bara spela upp dom vanligaste formaten, typ .avi vilket gör att väldigt många filmer/serier inte går att kolla på. Man måste gå igenom Network Sharing för att få fram alla filtyper, och det är där jag fastnat och tillfälligt gett upp. Dock fungerar den utan problem om du bara ska stoppa in en usb-sticka och spela upp saker därifrån. |
|
|
| 2012-07-11, 19:00 | #5 |
Neo1Medlem Plats: stockholm Registrerad: jan 2011 |
Jag har den spelaren också, WD TV Live gen3 och tycker den är hur bra och prisvärd som helst.
Det enda jag märkt den inte kan spela är 3gp filer, annars går allt utmärkt och allt annat från usb hårddisk eller vilka filmer som helst trådlöst från dom 2 datorer som finns i nätverket, även .mkv 1080p trådlöst. Fast mapparna måste ju vara utdelade i datorerna för att komma åt dom. Går även att spela filmer från boxee box trådlöst som står i vardagsrummet när jag har en hårddisk ikopplad i den, och vice verca. Den föreslår automatiskt att installera ny firmware när det finns. Det enda negativa är att det inte finns nån volymkontroll på fjärren. Tror den finns på webhallen också för runt 700kr. Rekomenderas Senast redigerad av Neo1 2012-07-11 klockan 19:06. |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes