Citat:
Ursprungligen inskrivet av
shogun-r
Grymt, låter dock inte som du har så mycket erfarenhet från den än. :-) Tyvärr läst mig till nu att det är fruktansvärt lång väntetid. Så oavsett vilket så kanske man borde köpa en färdig mediaspelare som spelar upp allt man vill ha.
Vad planerar du använda din till? Känner mig lite vilsen vad man skall ha den till.... jag menar om jag köper en annan mediaspelare direkt. Har den några andra användningsområden?
Kan inte direkt säga att jag har erfarenheten men läst väldigt mycket om den.
Satt och kollade på en serie så kunde inte skriva så noggrant.
Ja, det är lång väntetid tyvärr.
Räknar med att jag får min i mitten utav september.
Har du betalat för den eller har du bara ansökt om att du vill ha en?
För om du har betalat redan så räkna med 11veckor ungefär och om du inte betalat utan bara ansökt så får du räkna med några månader.
Jag planerar att ha min som media dator till TVn bara.
Kolla film, spela upp spotify och surfa i vardagsrummet.
Men som jag skrev, OS laddar du ner från deras hemsida och installerar det på ett SD-kort på minst 8GB samt lagrar dina filmer på en extern hårddisk samt/eller en nas som du kommer åt via nätverk eller USB.
Det smartaste är att koppla in en USB-hub så att du kan koppla in flera saker via USB då R Pi har bara 2 USB uttag.
Den har HDMI samt Ethernet så kolla så att du har ett HDMI uttag i skärmen som den skall vara inkopplad i.
Har den inte det så får du skaffa en adapter (HDMI->DVI/VGA) så att du får någon bild vilket är rätt uppskattat
XBMC kan jag inte så mycket utav ännu men ska sätta mig och plugga om det så fort jag får tid.
Kom på det också att du får köpa ett chassi till din R Pi också eller bygga ett utav lego vilket faktiskt fungerar förvånansvärt bra. (finns gallerier här på Swec)