Netflix tips - Amerikanskt utbud

Permalänk
Avstängd

Netflix tips - Amerikanskt utbud

Jag upptäckte precis ett tillägg till FF och Chrome som gör att man får det amerikanska utbudet på Netflix, Media Hint. Det ska enligt uppgift också fungera på andra tjänster såsom Hulu och Pandora. Utbudet på netflix blir sjukt mycket större och nyare så det är ett bra tillägg. Fungerar dock bara om man använder netflix via en browser och inte om man exempelvis använder någon app eller exempelvis en XMBC-plugin. Källa

Permalänk
Medlem

Grymt, tack! Ska testa det vid första lediga stund!

EDIT: Nu har jag använt Media Hint ett par dagar och kan säga att det fungerar riktigt bra. Ganska skönt med ett rejält utbud, men det är ju inte direkt enklare att hitta något bra att se på för det. En rejäl bug jag har stött på är att Silverlight hänger sig när man pausar en film och man måste starta om webbläsaren. Kanske beror det på Media Hint eller på grund av att jag sitter med Windows 8. Någon annan som råkat ut för det?

Permalänk
Medlem

Funkar kalas bra!

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst. Inte orkat styra VPN så det här är ju perfekt, tack!

Visa signatur

Fractal Design R4 - Arctic White / 750W / Z77 Extreme4 / 3570K + 620 khüler / 16GB / Gigabyte 670 2GB OC Version

Permalänk
Medlem

Tack så grymt mycket funkar helt underbart!

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag upptäckte precis ett tillägg till FF och Chrome som gör att man får det amerikanska utbudet på Netflix, Media Hint. Det ska enligt uppgift också fungera på andra tjänster såsom Hulu och Pandora. Utbudet på netflix blir sjukt mycket större och nyare så det är ett bra tillägg. Fungerar dock bara om man använder netflix via en browser och inte om man exempelvis använder någon app eller exempelvis en XMBC-plugin. Källa

Tack för detta tips!

Helt otroligt vad mycket mer filmer som finns!

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem

Läste nånstans att det kan innebära en stängning av kontot om Netflix upptäcker användaren med detta knepet, inte riktigt säker dock. Bara en notis till er alla

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Det rättsliga läget kring att använda sådana här tjänster är oklart. Enligt juridisk expertis som CS talat med är det antagligen inte ett brott mot upphovsrättslagen, det är heller inte troligt att det kan ses som dataintrång om det bara handlar om en teknisk lösning för att skaffa sig en amerikansk ip-adress.
Däremot kan det förstås bryta mot avtalsvillkoren hos den aktuella tjänsten, som Netflix.

Saxat från ett inlägg från idg.se, så det hela är lite luddigt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hehe antar att många missat att läsa IDG's artikel om detta?

Använt det i flera veckor och fungerar klockrent!
Bra att det sprids vidare så att det blir lite press på bolagen!

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur jag ska göra.
laddar ner filen här https://mediahint.com/install_chrome.html
men sen då? använder chrome

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Förstår inte riktigt hur jag ska göra.
laddar ner filen här https://mediahint.com/install_chrome.html
men sen då? använder chrome

Edit: Det löste sig när jag använde hjärnan

Permalänk
Medlem

Och här betalar man för en tjänst så att man får den amerikanska versionen... iofs så blir kostnaden stort sett plus minus noll jämfört med den svenska. Hur är utbudet på den svenska versionen?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Om Netflix skulle låsa detta program från att fungera så skulle jag garanterat börja betala för en vpn för att kunna få det amerikanska utbudet. Det är riktigt bra utbud och underbart att kunna ser serier utan att behöva ladda ner allt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

händer inget när jag trycker play på en film/serie, amerikans eller svensk. Bara svart bild. Någon med liknande problem efter ni installerat tillägget?

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Grymt, tack! Ska testa det vid första lediga stund!

EDIT: Nu har jag använt Media Hint ett par dagar och kan säga att det fungerar riktigt bra. Ganska skönt med ett rejält utbud, men det är ju inte direkt enklare att hitta något bra att se på för det. En rejäl bug jag har stött på är att Silverlight hänger sig när man pausar en film och man måste starta om webbläsaren. Kanske beror det på Media Hint eller på grund av att jag sitter med Windows 8. Någon annan som råkat ut för det?

kör också med ff, windows 8 och media hint och jag kan pausa hur jag än vill, kan vara att du inte har uppdaterad silverlight? för mig funkar det prima iaf

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Overplay är en VPN tjänst som erbjuder massa olika punkter så man kan använda alla möjliga regionlåsta tjänster. Man får också fritt skifta mellan dem (vilket brukar kosta extra eller vara låst hos andra VPN suppliers). Men det roligaste är deras SmartDNS.

Via den kan man säga åt en enskilld dator att använda deras DNS server eller sin router och då få funktionaliteten på ALLA datorer och enheter i nätverket. Det fungerar då som så att ALL trafik går som vanligt via din ISP förutom om du besöker regionsskyddade tjänster så som Netflix, Hulu, BBC iPlayer osv. Helt transparent går den då via Overplays VPN och ger dig tillgång till servicen. Jag har länge kört detta och kommit åt Netflix, Hulu, HBO osv på både Boxee Box, LG TV, datorer osv.
Underbart smidigt men också skönt att bara ha tillgång till en massa VPN punkter om man stöter på någon låst site någon gång
Just för Netflix får man faktiskt även i SmartDNS välja vilken geografisk punkt man vill tillhöra och kan välja USA, Sverige, Japan, Frankrike osv för att få det utbud man vill..

Tilläggas kan att det inte rör sig om någon långsam proxy elle rliknande utan jag får ut full hastighet på min koppling även när jag kör via VPN (~22MBit/sec)

Till windows har de också en mycket smidig VPN klient som bara är att välja land i och klicka connect typ

Kolla gärna om det är något som passar er
*bort*

tog bort referens-länk
Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Medlem

Läste igenom reglerna ang. netflix. här är det närmsta jag kunde hitta (Wall of Text)

Program

Du kan komma att träffa på program från tredje part (inklusive, utan begränsning, webbplatser, widgets, programvara eller andra programvaruverktyg) ("Program") som samverkar med Netflix-tjänsten. Dessa program kan importera data som rör ditt Netflix-konto och din aktivitet på Netflix, eller på annat sätt samla in data från dig. Dessa program tillhandahålls som en service till dig och Netflix är inte ansvarigt för, och rekommenderar inte, innehållet i sådana program. SÅDANA PROGRAM ÄGS ELLER DRIVS AV TREDJE PARTER SOM INTE ÄR RELATERADE TILL, ELLER HAR ANKNYTNING TILL, ELLER SPONSRAS AV NETFLIX OCH ÄR KANSKE INTE GODKÄNDA FÖR ANVÄNDNING MED VÅR TJÄNST I ALLA LÄNDER. En del av dessa program kan även använda Netflix-varumärken. Såvida inget annat angivits av Netflix på Netflix webbplats är Netflix inte ansvarigt för, och rekommenderar inte heller, innehållet i sådana program. Du kommer att behöva göra din egen oberoende bedömning avseende din samverkan med dessa program. Om du, efter ditt eget och absoluta gottfinnande och på egen risk, väljer att använda ett program, kan ett sådant program samverka med, ansluta till eller insamla och/eller hämta och lämna information från och till ditt Netflix-konto. Genom att använda sådana program bekräftar du och samtycker till följande: (i) om du använder ett program för att dela information som rör ditt Netflix-konto ger du ditt tillstånd till att informationen om ditt konto delas; (ii) din användning av ett program kan orsaka att personligt identifierbar information visas offentligt och/eller förknippas med dig, även om Netflix inte har gett ut sådan information; och (iii) din ANVÄNDNING AV ETT PROGRAM SKER PÅ EGET VAL OCH EGEN RISK, och du kommer att hålla Netflix skadelös för delning av information som rör ditt Netflix-konto som resultat av din användning av ett program. Du måste noggrant läsa alla inloggningsrutor och andra popup-rutor för information om att dela din Netflix-kontoinformation med, genom eller via olika sätt som identifieras i ett program. Dessutom kommer programmets licensavtal för slutanvändare, användarvillkoren och/eller annan dokumentation eller annat material som betecknas av programmet, att styra din användning av det programmet. Det är möjligt att du kan återkalla ett programs åtkomst till ditt Netflix-konto när som helst, men information som delats innan återkallandet kan fortsätta att visas inom, eller på annat sätt fortsätta användas av, programmet beroende på policyerna för sådant program. Om du har frågor, funderingar, klagomål eller anspråk rörande programmen från tredje part, kontakta support- eller kontaktpersonalen för programmet och inte Netflix, såvida inte något annat uppgetts av Netflix. NETFLIX FRÅNSÄGER SIG ALLT ANSVAR SOM UPPSTÅR VID DIN ANVÄNDNING AV PROGRAM.

Dold text

Här finns villkoren
https://signup.netflix.com/TermsOfUse

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

kör också med ff, windows 8 och media hint och jag kan pausa hur jag än vill, kan vara att du inte har uppdaterad silverlight? för mig funkar det prima iaf

Har verkligen ingen aning om vad det beror på. Testat att installera om Silverlight och även installera om Media Hint. Samma problem både i Chrome och Firefox. Det är nog något jag får leva med tills jag byggt klart min nya HTPC åtminstone. Bra att veta att det inte nödvändigtvis är Media Hint man ska skylla på iaf.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Har verkligen ingen aning om vad det beror på. Testat att installera om Silverlight och även installera om Media Hint. Samma problem både i Chrome och Firefox. Det är nog något jag får leva med tills jag byggt klart min nya HTPC åtminstone. Bra att veta att det inte nödvändigtvis är Media Hint man ska skylla på iaf.

prova med google crome och titta om det funkar har själv haft lite olika problem med just firefox men jag bara MÅSTE använda det hehe ne men är nöjd med eller ja jag kör med waterfoc som är 64-bit versionen, prova med det om det funkar

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Off-topic, men kan ni som använder FF se på serier i mer än 1 timme i sträck? min pausar varje timme...

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av daikai1:

Off-topic, men kan ni som använder FF se på serier i mer än 1 timme i sträck? min pausar varje timme...

Netflix pausar autmatiskt serier, för om man tex somnar ifrån det glömmer av det. Så de inte ligger å strömmar när man inte tittar på det.

Antar det är för att sänka streamingen lite

Permalänk

Woot! Jag kan lyssna på Pandora Radio igen!

Tack för tipset, och leve Media Hint!

(Frågan är väl bara hur länge ett sånt här program får vara lagligt?)

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag upptäckte precis ett tillägg till FF och Chrome som gör att man får det amerikanska utbudet på Netflix, Media Hint. Det ska enligt uppgift också fungera på andra tjänster såsom Hulu och Pandora. Utbudet på netflix blir sjukt mycket större och nyare så det är ett bra tillägg. Fungerar dock bara om man använder netflix via en browser och inte om man exempelvis använder någon app eller exempelvis en XMBC-plugin. Källa

Du är en räddare i nöden!!!

Visa signatur

CPU: i5 2500K 4.0GHz Grafikkort: ASUS GTX 560 TI TOP 1GB Chassi: Define R3 Moderkort: ASUS P8Z68-V RAM: G.SKILL 8GB RipJawz 1600Mhz Kylare: CM Hyper 212+ Nätagg: OCZ ModXStream 500W Skärm: Samsung SyncMaster S23A350H

Permalänk
Skrivet av daikai1:

Off-topic, men kan ni som använder FF se på serier i mer än 1 timme i sträck? min pausar varje timme...

för mig så tar det kanske en och en halv, alltså runt 3 avsnitt av cleveland show

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

prova med google crome och titta om det funkar har själv haft lite olika problem med just firefox men jag bara MÅSTE använda det hehe ne men är nöjd med eller ja jag kör med waterfoc som är 64-bit versionen, prova med det om det funkar

Jag använder Chrome som standard, så det har jag givetvis testat.

Som du skriver kan det nog vara värt att testa en 64-bit webbläsare. Ska ge det ett försök med både IE 64-bit och Waterfox. Tack för hjälpen!

Skrivet av Derbi_QuiZ:

för mig så tar det kanske en och en halv, alltså runt 3 avsnitt av cleveland show

Om jag nu inte är helt ute och cyklar brukar väl de serierna vara ganska precis 21 minuter långa? Alltså en timma och tre minuter för tre avsnitt.

Permalänk
Avstängd

Sammanfattning: Det fungerar bra fortfarande. Ibland vill det sig inte utan Netflix visar det svenska utbudet men det löser sig med en omstart av browsern (för mig i alla fall), samma sak om den fastnar vid buffring. Netflix pausar automatiskt då och då när man tittar på serier för att se till att man inte somnat ifrån dem men det är bara att starta dem igen.

Hulu är en liknande tjänst fast främst för nyare serier/filmer och fungerar också bra dock upplever jag kvaliteten där aningen sämre än netflix. Hulu är gratis men visar reklam, dock är det amerikansk reklam så kortare avbrott än på svensk tv men flera. En bra sak är att man alltid ser hur lång tid det är kvar på reklamen. Hulu+ är betaltjänsten som ger tillgång till större utbud och jag antar att reklamen försvinner eller minskar, jag har dock inte köpt hulu+ då jag för närvarande har dåligt med pengar.

Pandora fungerar också bra. Övriga tjänster som exempelvis HBO, Amazon Pime eller dylikt kan jag inte uttala mig om men chansen är att de fungerar också.

Permalänk
Skrivet av Hraf:

Jag använder Chrome som standard, så det har jag givetvis testat.

Som du skriver kan det nog vara värt att testa en 64-bit webbläsare. Ska ge det ett försök med både IE 64-bit och Waterfox. Tack för hjälpen!

Om jag nu inte är helt ute och cyklar brukar väl de serierna vara ganska precis 21 minuter långa? Alltså en timma och tre minuter för tre avsnitt.

nu när du säger det så märkte också igår att det var runt en timme

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Funkar kanon bra för mig, synd att man inte kan få samma utbud via PS3:an dock =/
Får la dra tummen ur och köpa en HTPC.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Netflix USA nettverksinnstilling på ATV2, det er heller ikke behov for jailbreak

Slik gjør du
Gå inn på unblock-us.com og opprett en bruker. Det er gratis de første syv dagene slik at en kan teste tjenesten. Etter det koster det $4.99/mnd.
Start din Apple TV.
Gå til Innstillinger -> Generelt -> Nettverk -> Konfigurer TCP/IP -> Manuelt
Bare trykk OK på følgene:
- IP-Adresse
- Subnetmask
- Routeradresse
Når du kommer til DNS skriver du inn følgene:
- 184.106.242.193
Trykk så på OK.
Gå tilbake til hovedmenyen. Velg "Dvale Nå" under Innstillinger.
Ta ut strømkontakten og vent 10 sekunder.
Plugg i kontakten og test.
http://mac1.no/artikkel/9880/apple-tv-slik-ser-du-netflix-ved...