Vilken Logitech Harmony kontroll e rätt för mig?

Permalänk
Medlem

Vilken Logitech Harmony kontroll e rätt för mig?

Hej,

Jag har tittat runt lite på den senare Logitech Harmony kontrollerna :

Jag är dock inte helt klar över skillnaderna(merän de uppenbara) och vad som skulle passa mig. Idag har jag en Logitech Harmony One som fungerar okay men det är för mycket lagg så nu tittar jag på alternativ.

Ultimate och Touch ser ju ganska lika ut men vad jag förstår så ska de köra annan mjukvara och Ultimate kan styra enheter som är gömda så väl som blue-tooth enheter. Men vad skiljer dem verkligen åt idag med ny mjukvara? Finns det någon anledning att välja Ultimate över touch, och isåfall vad?

Vad innebär Harmony Ultimate One? Vad har den som de andra inte har? Eller är det så att den saknar något?

Harmony smart ska vad jag förstå inte kunna laddas i någon station och den har ingen display. Dessutom ska den endast stöda 3 olika aktiviteter om jag läst rätt? Stämmer detta?

Kan tillägga att jag har följande enheter :
- TV
- 2st XBOX 360
- Wii
- Intel NUC(Windows/HTPC)
- Förstärkare
- Blu-ray spelare
- TV box

PS. Att styra från mobil intresserar mig inte alls

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Har nu haft Ultimate på test och gillar helt klart hur snabb den är. Jag stör mig dock väldigt mycket på placeringen av play och rewind delen. Att byta grepp på en kontroll är ett stort NO NO.

Nu funderar jag på om Smart versionen kan vara tillräcklig för mig?

Devices
TV - Panasonic Panasonic TC-P65ST60
Receiver- Yamaha RX A1020
Blu-ray - Panasonic DMP-BDT110
TVBox - Sagem HD104C
XBMC - Intel NUC (Microsoft Media Center Extender)
Console nr1 - XBOX360
Console nr2 - XBOX360

Activities
TV - TV, Receiver and TVBox
Bluray - TV, Receiver and Blu-ray
XBOX 1 - TV, Receiver and XBOX360 nr 1
XBOX 2 - TV, Receiver and XBOX360 nr 2
Mediaplayer - TV, Receiver and XBMC
Radio FM - Receiver
Net Radio - Receiver

Smart blir dessutom ca 500 kr billigare för mig jämfört med Ultimate.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Efter att ha testat båda så lutar det mest åt smart kontrollen faktiskt, Ultimate känns bara bakvänd att använda tyvärr. Man tänker sig att en touch skärm ska förenkla användandet men här blir det bara onödigt rörigt. Hade den haft mindre funktioner så som skärmen på One kontrollen hade det varit något annat.

Visst kan man ignorera skärmen men då saknar vi en hel del knappar och play knapparna sitter fortfarande på ett väldigt bakvänd placering.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag har Harmony Smart sen ett litet tag tillbaka och använder den tillsammans med en Flirc. Tycker den är klockren och upplever inte något lagg som många pratat om. Personligen gillar jag verkligen den smäckra kontrollen till Smarten också, men valet är såklart upp till dig vad du föredrar, själv såg jag inget behov av en display på min fjärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Jag har Harmony Smart sen ett litet tag tillbaka och använder den tillsammans med en Flirc. Tycker den är klockren och upplever inte något lagg som många pratat om. Personligen gillar jag verkligen den smäckra kontrollen till Smarten också, men valet är såklart upp till dig vad du föredrar, själv såg jag inget behov av en display på min fjärr.

Håller med, gillar faktiskt inte alls storleken på ultimate eller för den delen displayen och knapp layouten. Blev en smart till mig med, det ända jag hänger upp mig på är att Logitech verkar anse att Ultimate alltid är den bättre kontrollen om man inte tänker på priset vilket jag inte håller med om. Så det betyder också att de skär ner på antal devices och aktiviteter den klarar av.

Men idagsläget räcker den gott och väl till oss och om man väljer rätt devices kan man få ner delay time till samma som vanlig MCE fjärr.

I mitt fall använder jag en vanlig HP mottagare.

Det som är extra fint med hubben är att man nu kan placera flera devices bakom bänken och ändå ha möjlighet att styra dem, ex HP IR mottagare, TV box, o.s.v

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide