Mediatangentbord - Någon som använder Rapoo?

Permalänk
Medlem

Mediatangentbord - Någon som använder Rapoo?

Hej hopp!

Jag behöver ett nytt mediatangentbord till min HTPC, en två år gammal Mac Mini. Idag rockar jag detta hemma i soffan:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=651465

Det är inte superroligt att använda, speciellt då räckvidden är under all kritik (jag måste luta mig fram i soffan för att kunna skriva eller använda musen). Med andra ord är jag på jakt efter ett nytt tangentbord till min HTPC, och de jag är mest inne på just nu är Rapoo E6700 eller Rapoo E2700 vilket är lite mindre. Det är dock ett märke jag aldrig har hört talas om vilket gör mig lite skraj. Någon som kanske har ett tangentbord av det märket och kan dela med sig av lite erfarenheter?

/W

Permalänk
Medlem

Gick frän Logitech K400 till Rapoo E2700, litet, smidigt och känns gediget.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Gick frän Logitech K400 till Rapoo E2700, litet, smidigt och känns gediget.

Härligt att höra! Hur upplever du trackpaden?

Permalänk
Medlem

Fungerar bra när man vant sig vid att det inte finns några musknappar.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

2700 fungerar fint för att använda som trackpad, men jag personligen tycker att det är på tok för litet för att skriva med.. men nu har ju jag även rätt så stora händer, men skulle jag köpa nytt så skulle jag iaf köpa något som var snäppet större.. bara för att kunna skriva utan att komma åt de andra tangenterna runt omkring

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Fungerar bra när man vant sig vid att det inte finns några musknappar.

Jag kör redan Mac så jag är van att jobba utan knappar på trackpad.

Skrivet av Ethnic:

2700 fungerar fint för att använda som trackpad, men jag personligen tycker att det är på tok för litet för att skriva med.. men nu har ju jag även rätt så stora händer, men skulle jag köpa nytt så skulle jag iaf köpa något som var snäppet större.. bara för att kunna skriva utan att komma åt de andra tangenterna runt omkring

Bra input! Då kanske ett 6700 är ett klokare val... Hm. Ska nog gå och klämma på dem på MediaMarkt vid tillfälle.

Förresten, hur kommer det sig att jag aldrig har hört talas om Rapoo förrän nu? Är de nya på den svenska marknaden eller har jag levt under en sten senaste åren?

Permalänk
Medlem

Du har inte funderat på styrkula istället? Personligen tycker jag det är trevligare, men det är väl en smaksak. Hade detta (innan jag lyckades tappa det i golvet så det gick sönder) och var väldigt nöjd med det.
http://www.inet.se/produkt/8906272/deltaco-tradlost-minitange...

Nu sitter jag på det här, också helt ok. Gillar att knapparna sitter placerade uppe i kanterna, men det är ganska litet och svårt att skriva på med stora händer, plus att Å och Ä inte sitter på sin vanliga plats.
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/TRUST-Compact-Wireless-M...

Permalänk
Medlem
Skrivet av T.N.T:

Du har inte funderat på styrkula istället? Personligen tycker jag det är trevligare, men det är väl en smaksak. Hade detta (innan jag lyckades tappa det i golvet så det gick sönder) och var väldigt nöjd med det.
http://www.inet.se/produkt/8906272/deltaco-tradlost-minitange...

Nu sitter jag på det här, också helt ok. Gillar att knapparna sitter placerade uppe i kanterna, men det är ganska litet och svårt att skriva på med stora händer, plus att Å och Ä inte sitter på sin vanliga plats.
http://www.mediamarkt.se/mcs/product/TRUST-Compact-Wireless-M...

Nja, jag kan väl inte säga att jag har funderat så mycket på styrkula. Jag har väl egentligen ingenting emot styrkulor, men jag råkar gilla trackpads (om de funkar bra, t.ex. Apples produkter) och styrpinnar (de som återfinns på främst IBMs laptops).

Trusttangentbordet du länkar till, far min hade ett sådant till sin gamla HTPC. Jag tyckte det var trevligt, men som du säger, svårt att skriva på. Jag tror att jag kommer satsa på ett Rapootangentbord.

Permalänk
Medlem

Det lilla har inte åäö va, är övriga tecken på "rätt" plats?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hej hej! Den här tråden har några månader på nacken men köpte du nånsin ett E6700? Jag undrar för jag vill veta hur den nordiska layouten är. Hittar ingen bild på nordiska och alla bilder jag hittar har smal enter vilket är en mardröm. Ofta har dock nordiska tangentbord fullstor enter medan deras amerikanska versioner har smal enter för amerikanerna gör väl inte radbrytningar så ofta, hur man annars kan palla med smal enter förstår jag inte.