"Streama" film från dator till tv

Permalänk
Medlem

"Streama" film från dator till tv

Hej vad är bästa sätt att se film från dator till tv trådlöst? går det även att använda tvn som skärm trådlöst eller måste jag köra med kabel då?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av squirrel:

Hej vad är bästa sätt att se film från dator till tv trådlöst? går det även att använda tvn som skärm trådlöst eller måste jag köra med kabel då?

Har din TV WiFi samt stöder DLNA?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Nej jag har ju inte det, tänkte om det gick att köra över ps3 på något sätt eller om de finns nån trådlös adapter till hdmi uttag kanske? Den Chromecast, streamar den från datorn via nätverket till tvn då eller hur fungerar det? isf verkar den ju väldigt smidig

Permalänk
Medlem
Skrivet av squirrel:

Nej jag har ju inte det, tänkte om det gick att köra över ps3 på något sätt eller om de finns nån trådlös adapter till hdmi uttag kanske? Den Chromecast, streamar den från datorn via nätverket till tvn då eller hur fungerar det? isf verkar den ju väldigt smidig

Antingen kan du köra en mediaserver på en dator, det finns massor att välja mellan. Jag skulle nog gått med PS3 Media Server (PMS). Eller så köper du en Chromecast och använder Plex (också en slags mediaserver) för att streama till den.

EDIT: Eller jag ändrar mig. Testa att bara köra med Plex Media Server och Streama till PS3:an. Strunta i PMS.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless