Htpc - Nas Funderingar med bilder

Permalänk
Medlem

Htpc - Nas Funderingar med bilder

Hej!
Jag vill och funderar på att bygga en Htpc som också agerar sen en nas/server.

Men mitt problem jag har är att jag skulle vilja dela med mig av bilder till mina vänner och det fungerar med Synology, men jag vill ändra kvalitén på deras användare så att dom inte kan ladda hem fullversionen av bilderna.
Går det att lösa eller finns det något annat smidigt program för det?

Kanske är jag som är dum men har alltid varit jag som släpar med mig kameran och får ta bilderna eftersom dom aldrig har lust lr orkar.. Så då ska dom inte få smaka på hela kakan heller
Finns det t ex. ett program som ändrar automatiskt kvalitén till t ex. 30% av ursprungsformatet utan att behöva kopiera och lägga i speciella mappar.

Har idag inte någon htpc lr nas utan det det beror på om det funkar så som jag vill, då kmr jag att införskaffa mig det.

Jag funderar på att bygga en ljudlös htpc samt en hp n54l och kör in ESXi samt Synology på den.

Men jag är öppen för andra förslag om ni har det.

Visa signatur

| Prescott 3060Mhz | Leadtek 6800le 128mb | Asus P4P800-X | 2x512mb Twinmos PC3200, 512mb A-Data PC3200, 256mb Twinmos PC3200 | 120gb Maxtor, 180gb IBM, 160gb samsung | Viper 500W | Razer Diamondback 1600dpi Plasma | 2x 120 fläkt | Zalman 7700 CU CPU | Zalman VF770 CU/AL GPU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atipower:

Hej!
Jag vill och funderar på att bygga en Htpc som också agerar sen en nas/server.

Men mitt problem jag har är att jag skulle vilja dela med mig av bilder till mina vänner och det fungerar med Synology, men jag vill ändra kvalitén på deras användare så att dom inte kan ladda hem fullversionen av bilderna.
Går det att lösa eller finns det något annat smidigt program för det?

Kanske är jag som är dum men har alltid varit jag som släpar med mig kameran och får ta bilderna eftersom dom aldrig har lust lr orkar.. Så då ska dom inte få smaka på hela kakan heller
Finns det t ex. ett program som ändrar automatiskt kvalitén till t ex. 30% av ursprungsformatet utan att behöva kopiera och lägga i speciella mappar.

Har idag inte någon htpc lr nas utan det det beror på om det funkar så som jag vill, då kmr jag att införskaffa mig det.

Jag funderar på att bygga en ljudlös htpc samt en hp n54l och kör in ESXi samt Synology på den.

Men jag är öppen för andra förslag om ni har det.

Släng upp en Wordpress, som sedan kör "Wordpress Image Plugin" där bilderna autoskalas.

Dvs. att du kör Wordpressen på din NAS/Server.

Kanske kan vara något?

http://premium.wpmudev.org/blog/how-to-get-perfect-blog-images-every-time-with-auto-scale-and-crop-for-wordpress/

RoboSizer?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Wordpress såg väldigt intressant ut. Det ska jag absolut kolla kolla vidare på (Y)

Visa signatur

| Prescott 3060Mhz | Leadtek 6800le 128mb | Asus P4P800-X | 2x512mb Twinmos PC3200, 512mb A-Data PC3200, 256mb Twinmos PC3200 | 120gb Maxtor, 180gb IBM, 160gb samsung | Viper 500W | Razer Diamondback 1600dpi Plasma | 2x 120 fläkt | Zalman 7700 CU CPU | Zalman VF770 CU/AL GPU |