Permalänk

Hur se en DVD film på tv?

Har några DVD filmer men tydligen kan inte dela ut min läsare. Tänkte spara den som iso på min dator men där vägrade den då filmen är skyddat!

Vad blir det enklast att göra? Köpa en spelare till Tv vill jag inte... Har redan en mediaspelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Har några DVD filmer men tydligen kan inte dela ut min läsare. Tänkte spara den som iso på min dator men där vägrade den då filmen är skyddat!

Vad blir det enklast att göra? Köpa en spelare till Tv vill jag inte... Har redan en mediaspelare...

Om det är nyare filmer kan de vara så att din dvdspelare behöver uppdateras.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Gissar att du får söka efter något dvd ripping program.
http://en.wikipedia.org/wiki/DVD_Decrypter tex

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Om det är så att din uppspelare inte kan spela upp filmen är det fullt lagligt att knäcka kopieringsskyddet och göra en ISO på din dator som du sedan kan titta på.
https://en.wikipedia.org/wiki/DVD_Decrypter
http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.255364/sa-fixar-du-film-i-mo...

Citat:

å här svarar justitiedepartementet på några frågor om upphovsrätt:

Får man kringgå kopieringsskyddet på till exempel en cd-skiva för att göra en kopia för privat bruk?
– Nej. Det är förbjudet att kringgå kopieringsspärrar och annat som används för att hindra eller begränsa kopiering av till exempel musik eller film. Har man köpt en cd eller dvd som är försedd med kopieringsspärr får man inte ta bort spärren ens för att göra en kopia för privat bruk. Skälet till detta är att förbudet mot att kringgå kopieringsskydd i sådana fall skulle bli verkningslöst; alla skulle då kunna hävda att de endast kringgår kopieringsskyddet för att ta kopior för privat bruk.

För att kunna lyssna på cd-skivor med kopieringsskydd i en dator måste man ofta kringgå kopieringsskyddet.Är det olagligt?
– Nej, det är tillåtet att gå förbi spärrar som hindrar dig från att till exempel lyssna på en cd-skiva i vilken apparat du vill. Man kan alltså lagligen gå förbi en spärr för att spela upp musik, filmer med mera på alternativa operativsystem. En förutsättning är dock att man har lovlig tillgång till det exemplar man vill lyssna eller titta på, till exempel genom att man köpt en cd-skiva.

Permalänk

Det gick med DVDFAB!

Tack!

Går det verkligen inte att dela ut DVD spelaren i nätverket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamilenski:

Går det verkligen inte att dela ut DVD spelaren i nätverket?

Jo, det går.
Högerklicka på den, välj egenskaper.
Sen utdelning eller vad det är på svenska.
Sen avancerad utdelning.
Och dela ut den.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jo, det går.
Högerklicka på den, välj egenskaper.
Sen utdelning eller vad det är på svenska.
Sen avancerad utdelning.
Och dela ut den.

Det gick inte med DVDn i! Men testade utan. Och vipps! Du hade rätt!
Sliper rippa filmer TACK!

Permalänk
Medlem

Annars är det smidigt, snabbt och lätt att göra om en dvd till mkv (med kapitel, olika ljud och undertexter) med MakeMKV som alltid är gratis i betaversion.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Skrivet av MatteN:

Annars är det smidigt, snabbt och lätt att göra om en dvd till mkv (med kapitel, olika ljud och undertexter) med MakeMKV som alltid är gratis i betaversion.

Bra förslag.