Permalänk
Medlem

En billig htpc

Hej allihopa. Skulle vilja slänga ihop en htpc som inte blir så dyr. Den kommer användas för 1080 filmer samt streama sport viaplay med mera.
Funderade på detta paket. http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/uppgraderingspak...

Vad tror ni om det? Duger det? Vad skulle fördelarna vara att välja ett dyrare paket för mina endamål? Skulle också gärna få tips på ett passande
prisvärt chassi helst inte för dyrt. Ssd disk har jag redan en jag tänkte använda. Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Datorn i min signatur nedan kostar ca 2000 utan operativsystem och spelar upp fulla blurayrippar på uppåt 50GB utan problem.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Ok någon koll på hur den förhåller sig till live streaming??

Permalänk
Medlem

Streamar all film (mkv) via nätverket, svenska playkanaler går utmärkt via XOT i XBMC, sport (SHL, mm) streamar jag enbart via AceStream.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.